Installeren van een CPU...

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 06:42
Ik heb de FAQ gelezen en de websites van de verschillende fabrikanten gespeurd maar ik blijf met de volgende vraag zitten.

Ik ben van plan om mijn systeem te upgraden met een AMD Athlon 64 2800+ & een Asus K8V SE Deluxe. (+Twinmos 512MB)

Let wel... de laatste keer dat ik een processor heb geinstallerd was ik nog druk met jumperssettings bezig enz. dus dat is alweer een tijdje geleden.

Mijn vraag is: Als ik de processor installeer moet ik dan ook nog in de bios configuren welke processor er op het moerderbord zit? Of herkent het moederbord de processor automatisch?

Ik kan dus niet echt een duidelijk antwoord vinden.

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
kun je meestal in de bios wel doen vaak geeft hij het bij het opstarten ook aan (bij mij wel )
anders even handmatig doen

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maakt dat uit dan :? Als de CPU niet correct wordt herkend, dan stel je toch even de BIOS in? 8)7

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:08
Meestal gaat dat inderdaad automatisch.. (De processor geeft zelf door aan het moederbord wat de juiste instellingen zijn).

Maar dit soort dingen staan ook in het boekje van je moederbord, dus als je dat straks door gaat lezen kom je er ook wel uit :)

Verwijderd

even de fsb instellen en dan is 99% van de cpu problemen al opgelost ongeveer

de fsb van een athlon 64 is overigens 200

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb de K8V SE Deluxe ook en ik moet zeggen dat eht een fijn bordje is 8)
DE FSB kun je in de BIOS makkelijk verstellen dus makkelijk te OC-en, alleen zit er geen VGA/PCI lock op de VIA K8T800 chipset!!

Maar hij detecteert je CPU automatisch, je kunt trouwens bij de winkel vragen waar je de spullen koopt of ze hem voor je in elkaar zetten :*)

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 06:42
Blue_Fear schreef op 04 oktober 2004 @ 09:38:
DE FSB kun je in de BIOS makkelijk verstellen dus makkelijk te OC-en, alleen zit er geen VGA/PCI lock op de VIA K8T800 chipset!!
Wat is het nadeel daarvan?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan overklok je ook de PCI bus mee :)

Maargoed, het niveau van dit topic gaat omlaag. Het installeren van een CPU is echt geen probleem. Als de CPU niet correct wordt herkend, dan stel je even de BIOS/jumpers goed in. Ik zie echt to-taal niet in waarom dat een probleem moet vormen. Anders neem je even de handleiding door hoe je dat moet doen.

En mbt het overclocken verwijs ik je naar de FAQ van DOC.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.