BIOS upgrade mislukt K8V SE De Luxe

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Eerst de reden dat ik de Bios wilde upgraden.
Het systeem reboote op willekeurige momenten, CPU/DDR en moederbord waren niet te warm. Ik dacht, dan probeer ik wel een BIOS-upgrade.

De specs:
Moederbord: K8V SE De Luxe
Geheugen DDR Corsair 512MB @200MHz
Processor: AMD64 3400+

Upgrade gedownload via: meuktracker: Asus K8V SE Deluxe 1004

Geflashed via boot-diskette.

Daarna: Systeem dood. CMOS batterijtje verwijderd, Jumpers van 1,2 naar 2,3 verplaatst en zo ongeveer alle variaties geprobeerd, met/zonder batterijtje. Systeem blijft dood. Alleen de CDRom knippert eventjes. Floppy doet niets. Zonder geheugen in de bak krijg je geen fout-piepjes. Ik vrees dat de bios echt overleden is. Of heeft er misschien iemand nog een oplossing?

Overigens vraag ik mezelf af wat ik fout gedaan heb want tijdens het flashen liept tie niet vast en er waren geen foutmeldingen.

Division BrabanderT

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik weet niet wat je fout hebt gedaan maar waarom deed je geen BIOS update via ASUSupdate???

• RoyalFlusher
Tja, ik kwam toevallig via Tweakers aan die upgrade, toen gelijk gereboot op flop en geflashed. Vandaar.

Ik heb gehoord er ook zoiets bestaat als een kaartje waarmee je een bios kunt overflashen van een andere bios. Hotflashen oid. Zou dat geen optie zijn?

Division BrabanderT

Verwijderd

Hoe heb jij je Bios update gedaan, ik neem aan dat je versie 1004 heb gepakt?
Als je op de site van asus heb gekeken staat Dit verhaaltje bij de Bios update:

" **If your current BIOS is earlier than 1003 (e.g. 1001), please flash BIOS using afudos, and do not use EZFlash or ASUS Update** "

Ik weet niet of je je daar aan gehouden heb?

• RoyalFlusher
Ik weet niet eens welke versie BIOS er voorheen op stond. Ik zeg al, ik ben via Tweakers aan die update gekomen en niet via de Asus-site zelf. Dat zal de fout dan wel zijn geweest. Op Tweakers staat zoiets als:
Versienummer: 1004
Download: http://www.asus.com.cn/pu...ock754/k8v_se_dx/K8sed...
Bestandsgrootte: 410,00KB
Licentietype: Freeware
Verder geen echte uitleg.

Er staan wel opmerkingen onder. Daar staat jouw opmerking ook bij. Maar toen was het al te laat. Dus het kan de oorzaak zijn dat het niet werkt natuurlijk. Nu de oplossing nog!

[ Voor 19% gewijzigd door RoyalFlusher op 04-10-2004 11:24 ]

Division BrabanderT

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

Je hebt een crash free bios optie kijk in je moederboard boekje
en volg de procedure !!!
Dit gaat met je moederboard cd of je maakt de diskette zoals beschreven aan.

[ Voor 31% gewijzigd door wowi op 04-10-2004 11:29 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21

Haan

dotnetter

Hotflashen betekent trouwens dat je een bios-chipje van een ander moederbord (wel hetzelfde type natuurlijk) in je mobo douwt, je zet het systeem aan, verwisselt vervolgens de chips weer (terwijl het systeem dus nog aan staat), en voilà, het werkt weer :)

Maar hiervoor kan je beter naar een winkel/reparateur gaan die er verstand van heeft.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• RoyalFlusher
@Wowi Zover komt tie niet. Het enige wat tie doet is dat geluid alsof tie snel het geheugen telt en het knipperen van de CDRom-drive. Voor de rest dus niets. Geen beeld. Geen piepjes van de memory-fout (geheugen deruit gehaald om te kijken of tie dat controleerd). Dus het hele POST gebeuren loopt tie niet af.

De melding: "Bad BIOS checksum. Starting BIOS recovery" zoals omschreven in de door jouw aangehaalde handleiding verschijnt ook niet in beeld.

@hantheman.tk Bedankt voor je uitleg!

[ Voor 10% gewijzigd door RoyalFlusher op 04-10-2004 12:00 ]

Division BrabanderT

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Naar aanleiding van mijn eerdere topic heb ik het idee dat er iets totaal fout gaat bij de biosontwikkel/flashtools afdeling. Mijn buurman heeft het nu ook (P4P800 Deluxe), dat maakt al 4.

Ik heb Asus daarnet nog een mail verstuurd, ik maak me diep zorgen...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

als het systeem nog wel opstart alleen geen beeld (bootblock)dan heb je meeer een brakke cmos op die diskette staan,Gebruik goede diskette's

start het systeem nog wel op maar geen beeld dan kun je een bootdisk maken met de bios en de flash tool erop ,stel de autoexec.bat zo in dat hij automatisch de bios flasht (dit kan alleen als je de oude originele bios hebt gebackupt).
O-)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 21:38
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 12:11:
als het systeem nog wel opstart alleen geen beeld (bootblock)dan heb je meeer een brakke cmos op die diskette staan,Gebruik goede diskette's

start het systeem nog wel op maar geen beeld dan kun je een bootdisk maken met de bios en de flash tool erop ,stel de autoexec.bat zo in dat hij automatisch de bios flasht (dit kan alleen als je de oude originele bios hebt gebackupt).
O-)
En daar gaat het nu net niet om in dit topic.........

• RoyalFlusher
Zijn er anders geen kaartjes ofzo die je in je PC kunt stoppen of USB gevallen waarmee jezelf je BIOSsen kunt flashen? Een soort e-eprom programmer?
Dat zou wel mooi zijn, kun je zelf in een willekeurige PC een willekeurige BIOS programmeren...

Division BrabanderT

Verwijderd

Haal je CMOS batterij er nog eens uit, en haal naast je CMOS batterij nu ook even je ATX stekker uit je moederbord en de voedingstekker uit je PC. Zet nu de clear CMOS jumper van 1-2 naar 2-3. Wacht eventjes een minuut ofzo, en doe de jumper dan weer terug naar positie 1-2. CMOS batterij terug stoppen, ATX stekker er in, en nu ook de voedingstekker van je PC er weer in.

Ik weet dat je het al hebt geprobeerd, maar ik denk toch dat daar iets mis is gegaan.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

Tja dan zit er maar een ding op
opsturen je bios chip of hotflashen op een ander moederbord, trouwens dat valt me wel tegen dat je zelfs die bios restore niet kunt doen.
Voor opsturen kijk dan op deze site http://www.flashbios.org/
kosten vallen mee.

• RoyalFlusher
@Vertex Net geprobeerd. Ook dat heeft niet mogen baten. Ik geef het maar op denk ik...

@Wowi Gisteren heb ik via die site een nieuwe BIOS besteld. Met PP betaald. Binnen een uur kreeg ik al een emailtje dat tie klaar was en aangetekend opgestuurd werd. Vandaag moet tie aankomen. Wel snel!

Division BrabanderT

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 20:36

CerandoX.nl

Vides

Is er dan geen mogelijkheid om je bios gewoon normaal te flashen zonder problemen met dit ****mobo.Ik wil ook een bios flash,maar als ik dit allemaal lees koop ik nog liever een Abit of een Asrock of een ander slordig B merk,want dit is te erg!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21

Haan

dotnetter

ASUS heeft toch EZ flash? Mijn ASUS mobo in ieder geval wel en dat werkt gewoon prima. Het enige wat je nodig hebt is een floppy met daarop het bios dat je wil gaan flashen.

Waar je wel altijd op moet letten, is dat je floppy goed is. Dus altijd eerst die floppy formatteren, daarna pas gebruiken! In principe kan er dan gewoon niks mis gaan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

je kan ook altijd je BIOS naar de fabrikant opsturen om te laten (hot)flashen... dat is de zekere maar ook langdurige oplossing.

-- o.. hehehe.. je hebt al een nieuwe besteld.. :z ik slaap verder.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 13:48 ]

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

AL geprobeerd om de PC op te starten terwijl je Insert ingedrukt houdt? Klinkt misschien raar maar dat heeft ooit mijn P4P800 weer aan de praat gekregen :D

Verwijderd

Vaag probleem dan dat hij daarna niet meer boot.

Ik had het geluk dat de 1004 er al op zat :D

Voor de rest een piekfijn mobo met uitstekende snelheden met die Via K8T800 chippie mjamm :9

Maar goed zoals hantheman.tk al zei.

Eerst floppy formatteren dat er niks op zit en dan pas de bootable flopp :P maken met bios.rom erop.

Nu hoop ik voor je nadat je de bios erin stopt dat hij dan wel opstart want als ie het dan nog niet doet.
Dan zal je nog erger balen.

Wel rottig probleem had i kzelf ooit gehad met een Abit KT133 mobo bios geflashed meteen dood.
Nieuwe bios kon niet meer. mobo was te oud en fabriek had ze niet meer liggen :(

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
is dat awdFlash? Die maakt toch een backup van je oude bios. Kun je die dan niet terugzetten?

Verwijderd

Ik heb onlangs dezelfde fout gehad met mijn BIOS Asus A7V600 KT600 mobo.
Ik heb deze geflashed met ASUSupdate (in windows).
Nou heb ik al heeeel wat biossen geflashed (voor mijn werk) maar nog nooit is het misgegaan ;) . Maar ASUSupdate kreeg het voor elkaar.

En die Crashfree Bios werkt ook van geen kant, in iedergeval niet zoals beschreven in de handleiding.

Zat nix anders op dan een HOT-flash, bios eruit, in mijn A7V8X bordje geplaatst en geflashed. Daarna weer terug geplaatst en draaien als een tierelier :+ .

Maar ga in ieder geval NOOIT je BIOS updaten via ASUSupdate in windows want dat is volgens mij vragen om moeilijkheden. :(

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:36:

Maar ga in ieder geval NOOIT je BIOS updaten via ASUSupdate in windows want dat is volgens mij vragen om moeilijkheden. :(
Dat heeft hij dan ook niet gedaan, en toch gaat het mis.

PS RoyalFlusher, als je je systeem zelf in elkaar gezet hebt, heb je dan al eens de stroomkabels nagekeken of die goed vastgeklikt zijn? Naar je moederbord bijvoorbeeld?

[ Voor 24% gewijzigd door BizonKid op 05-10-2004 17:42 ]

• RoyalFlusher
Ojawel hoor, al dat soort dingen heb ik uiteraard gechecked. Ik heb het systeem zelfs zo kaal mogelijk gemaakt om zoveel mogelijk mogelijke oorzaken te elimineren. Maar het mag allemaal niet baten. Zelfs die nieuwe BIOS die ik vandaag ontving maakte nog geen verschil. Dus dan moet de oorzaak nog dieper gezocht worden. Aangezien ik dat zelf niet kan heb ik het systeem weggebracht en hoop het voor het weekend werkend terug te krijgen. Ik ben wel heel benieuwd naar wat er dan precies loos was...

Division BrabanderT

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb wel geupdate met ASUSupdate en dat werkte prima hoor 8)

• RoyalFlusher
Het systeem is terug. Moederbord is vervangen. En de voeding ook. Ze zeiden dat een 300Watt voeding niet voldoende vermogen had. Ze beweerden dat het systeem 9 van de 10 keer uitviel. Na het vervangen van die voeding door een 350 Watt exemplaar werkte het weer 'goed'. Gelukkig heeft die hele affaire mij verder geen geld gekost ;)

Division BrabanderT

Pagina: 1