Toon posts:

netwerk goed, internet half. reden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem het netwerk wat ik thuis heb is goed(denk ik). Ik kan me moeders pc pingen en ik kan op haar pc komen. En me linux bak kan ik ook pingen.
Maar als ik op het internet ga doen de meeste site's het niet. Ze laden wel maar ze komen niet op het beeld.
Ik heb een half uurtje gepinged en geen time out gekregen dus me connectie valt niet weg.
Ik heb ook geen standaart windows xp firewall aanstaan en ook geen firewall geinstalleerd. Alleen de firewall van de router staat aan. Maar het heeft allemaal wel gewerkt :S.

Wat kan het probleem zijn?

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04 14:56

glennerbee

F*uck The System!!

probeer eens door alle computers uit ze zetten en dan opnieuw opstarten
ook linux bak.

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien een DNS probleempje?
Die ping van een half uur, was dat naar een intern of extern IP adres?
Probeer bijvoorbeeld eens te pingen naar www.tweakers.net , als je dan een time-out krijgt, zit het probleem in je DNS instellingen. Als je dan wel verbinding krijgt, zit er iets anders te nekken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stel je gateway goed in...dat kan het IP van je linux machine zijn (als dat je proxy is), of het IP van je router. Dan weet IE tenminste waar ie naartoe moet om verbinding naar buiten te krijgen. En idd je DNS instellen op dat zelfde adres :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• glennerbee

glennerbee

F*uck The System!!

misschien liggen de dns servers van je provider eruit ofzo. probeer is andere dns servers in je linux bak te configureren van een andere provider

Verwijderd

Topicstarter
Me windows xp bak is de server bak die deelt alles. en opnieuw opstarten heeft geen zin hij doet het ook als die net aan staat. De DNS staat automatisch via de router. ik heb de DNS van een vriend geprobeert maar dat doet die het ook niet.

Pingen gaat intern en extern goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 09:15 ]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Ik was vorige week bij iemand die had @Home met een com21 (zo'n bolle)modem, heb er toen een Conceptronic (later ook een US Robotics) router tussen gehangen.
Hostname ingevuld verder alles via dhcp. Router krijgt een goed adres (van @Home) en de pc's krijgen adres en gateway van router.
Maar ik krijg geen enkele pagina te zien. Onder in de IE balk staat website gevonden, in de blauwe balk komt de sitenaam al te staan maar al wacht ik een half uur, er komt alleen een witte pagina. ik kan verder elk adres op naam en ip-adres pingen.
Ik kan zelfs remote desktop doen naar mijn pc thuis, en telnet naar mail.home.nl op poort 25 werkt ook.
Maar op drie verschillende pc's (XP Pro en Home en W2K) krijg ik geen enkele pagina te zien.
Na 2 uur klooien heb ik het maar opgegeven.
Dit probleem klinkt precies als wat hier staat. Ligt dat aan het betreffende modem?
Als ik de router er tussen uithaal werkt alles weer ?????????

[ Voor 4% gewijzigd door wizzzzzz op 04-10-2004 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de modem/router van ISP gehad. Dus dat hoort het te doen.... of niet?

Ik heb al iemand anders er laten naar kijken maar die snapt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand het? Ik snap echt niet wat er fout is.?
Moet anders maar een router kopen met meerder pc aan gesloten kan worden zodat ze recht streeks zijn aan gesloten.
Wel vaag want het heeft wel gewerkt..... :'( 8)7

• glennerbee

glennerbee

F*uck The System!!

heb je al gebeld naar je isp? misschien is er er wel een of andere storing in het netwerk of is je modem/router kapot.

Verwijderd

Topicstarter
nee want het werkt op me eigen pc goed.......
en alles kan ik verder op mijn pc.
Maar op me moeders pc niet en op me andere pc doet het niet... die zijn via mijn pc verbonden op het internet..
Pagina: 1