Speedtouch home/pro instellingen

Pagina: 1
Acties:

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:06
Ik heb een paar dagen geleden een speedtouch home(getweaked naar pro) gekocht van een klasgenoot van me, zodat ik thuis een FTP servertje kon gaan draaien (had eerst een usb modem).
Voordat ik hem ging aansluiten heb ik de modem gereset. Vervolgens heb ik aan de hand van deze instructies (http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php) de instellingen ingevoerd (alleen de instructies voor de instellinge, de modem was al getweaked, en heeft ook gewerkt daarna bij die klasgenoot).
Echter als ik die instellingen invoer, dan werkt de modem niet naar behoren. Ik kan in de modem komen via de webbrowser, en als ik dan bij routing kijk, zie ik dat de modem ook mijn ip heeft gekregen (van ISP dus).
Dus ik kan de modem beneaderen, de modem het internet, maar ik niet het internet.
Dus denk ik dat er een instelling mist bij routing. Dat denk ik ook omdat als ik internet explorer opstart, dan gaan de lampjes op de modem knipperen ten teken dat hij aan het downloaden is, maar hij stuurt dus gewoon niks terug naar mijn computer.

Zou iemand zo aardig willen zijn om ff zijn instellingen hier neer te zetten, het liefst gewoon van ales schermen ofzo, zodat ik deze ff kan overnemen...

bij voorbaat dank, Michael

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Welke .ini file heb je geupload naar het modem?

• Mikey NL
Ik hbe helemala gen .ini file geupload, maar ik weet niet of je daar de softwareversie mee bedoeld? Die is KHDSAA3.261 (1000330) (staat bij upgrade). Weet niet of je dat bedoelt? Heb je zelf ook een home adsl modem naar een pro getweaked? zou je je instellingen kunnen copy - pasten? zodat ik ze over kan nemen?

• Mikey NL
De modem werkt nu wel, maar niet zoals ik wil. Heb hem nu ingestel op een andere manier. Namelijk SIP_SPOOF, zie ook hier (http://jp.dhs.org/~jp/). Echter, op die manier kan er nog steeds maar 1 pc op de modem, omdat de pc heb ip van mijn adsl lijn krijgt, en als ik er meer aan hang er dus meer keer dat ip voorkomt, en dat kan niet :(. Dus moet het op een andere manier. Heb ook iets gelezen over DHCP_SPOOF, maar weet niet wat dat is, iemand enig idee??

• Mikey NL
Niemand die die instellingen eventjes kan copy pasten?

Verwijderd

heb jeje NAT tabel al aangemaakt?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 23:46
Mis nog wat crusiale informatie, welke provider heb je ?
En als ik het goed begrijp wil je een multihome modem maken.

• Mikey NL
heb jeje NAT tabel al aangemaakt?
Wat bedoel je daarmee?
Mis nog wat crusiale informatie, welke provider heb je ?
En als ik het goed begrijp wil je een multihome modem maken
Het modem is getweaked van een hoem naar een pro versie. Het voordeel hiervan is dat hij altijd aanstazt, en je er een hub of switch achter kan zetten, zodat er meerdere computers tegelijkertijd kunnen internetten...

Mijn provider is Planet Internet over KPN ADSL.

Verwijderd

my bad verkeerd gelezen je komt hey inet nog geen eens op, wat is je status als je op ppp kijkt

• Mikey NL
Hij staat op on. En als je dan bij routing kijkt zie je dat de modem wel een aantal routes heeft aangemaakt met mijn externe ip-adres. Maar het lijkt erop dat de modem niks terugstuurt naar me pctje :( . Dus volgens mij moeten er nog meer routes toegevoegd worden....

• Mikey NL
kom op mensen, help me please, wil graag weer thuis internetten...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

welke ip gegevens geef je aan je netwerkkaart als je hem als NAT-router instelt? Geef je wel als Gateway 10.0.0.138 en als DNS de adressen van je ISP op? Dat moet volgens mij namelijk als je een home/pro hebt

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Mikey NL schreef op 04 oktober 2004 @ 17:52:
De modem werkt nu wel, maar niet zoals ik wil. Heb hem nu ingestel op een andere manier. Namelijk SIP_SPOOF, zie ook hier (http://jp.dhs.org/~jp/). Echter, op die manier kan er nog steeds maar 1 pc op de modem, omdat de pc heb ip van mijn adsl lijn krijgt, en als ik er meer aan hang er dus meer keer dat ip voorkomt, en dat kan niet :(. Dus moet het op een andere manier. Heb ook iets gelezen over DHCP_SPOOF, maar weet niet wat dat is, iemand enig idee??
Komt bekend voor. Mijn getweakte modem kan dit ook alleen nog maar. Om de één of andere reden werkt de router niet meer. Ik heb een sitecom router achter de modem geplaatst. Met deze instelling werkt de modem niet tevens als firewall meer, dus de router neemt dit nu over.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Verwijderd

http://www.nubz.org/alcatool/Home.html

probeer dit programma'tje en lees deze guide

http://www.nubz.org/alcatool/guide-PPP.html

werkt bij mij (ook speedtouch Home ->Pro @ KPN ADSL)

• Mikey NL
Komt bekend voor. Mijn getweakte modem kan dit ook alleen nog maar. Om de één of andere reden werkt de router niet meer. Ik heb een sitecom router achter de modem geplaatst. Met deze instelling werkt de modem niet tevens als firewall meer, dus de router neemt dit nu over.
Je modem staat dan nog steeds op SIP_SPOOF ingesteld? en dan heeft je router het ip van je adsl lijn, je externe ip zeg maar? hmm das misschien wel een oplossing....

Het enige wat ik nu nog ga proberen, is de modem weer terugzetten op hoem, en vervolgens weer naar een pro upgraden. In de hoop dat he dan wel werkt. Heb overigens gisteren de software vernieuwsd, heeft ook niks geholpen, dus ik denk eigenlijk dat er iets mis is met het modem....

• Mikey NL
ok het probleem is opgelost, heb het modem ff teruggezet naar hoe, en toen weer naar pro, en nu werkt ie goed, bedankt voor alle reacties
Pagina: 1