Toon posts:

Upgrade Athlon XP naar Mobile Athlon XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een athlon xp2000+ op mijn mobo dat is een shuttle ak32vn die ondersteunt tot 266fsb dus 2400+ XP
nu zag ik de Mobile Athlon 2600+ met 266 fsb.
Nu is mijn vraag kan deze op mijn moederbord.
aangezien de hogere factor van de multiplier.

B.V.D,

Haagse Harry

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een MP is niks anders dan een XP met een "garantie" dat het in SMP configuraties kan werken. Dus: gewoon nagaan of het mobo überhaupt een XP2600/266 ondersteunt (check dus de website van Shuttle of de FAQ van dit subforum) :)

:X

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 04-10-2004 13:33 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BalusC schreef op 04 oktober 2004 @ 08:19:
Een MP is niks anders dan een XP met een "garantie" dat het in SMP configuraties kan werken. Dus: gewoon nagaan of het mobo überhaupt een XP2600/266 ondersteunt (check dus de website van Shuttle of de FAQ van dit subforum) :)
Ik krijg het idee dat de TS het hier heeft over een Athlon-m en niet over een MP.

Maar het zal waarschijnlijk wel gaan werken, wel verstandig om toch je bios even te updaten.
Socket A CPU Support
supports the following 462Pin socket A processors:
AMD Athlon/XP with 266 or 200MHz FSB
supports Palomino (model 6) and T-Bred (model 8)
AMD Duron/Morgan with 200MHz FSB
successfully tested with: Duron up to 1,3GHz / Athlon up to 1,4GHz / Athlon XP up to 2600+ with 266MHz FSB
Als ik dit zo lees zal het gewoon gaan werken.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar een Mobile is geen MP aaaight? Als je een mobilel wilt draaien moet je toch kijken naar of je mobo de voltages aan kan?

crap te laat.

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 04-10-2004 08:28 ]

specs

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Het lijkt mij een beetje onnodig om een Athlon-M aan te schaffen daar dit niets anders is dan een XP maar dan op een andere socket en de mogelijkheid om in snelheid en voltage in te stellen gedurende gebruik. Als echte Tweaker ga ik er echter van uit dat je jou XP mod naar een mobile zoals hier bijvoorbeeld voorgedaan: http://www.tomshardware.com/cpu/20041001/index.html

Verwijderd

De mobile 2600+ is gebaseerd op de barton core. Deze barton core wordt volgens mij niet ondersteund door jouw moederbord. Gaat dus niet werken. Het maximale wat in jouw bord kwijt kan is de 2600+ t-bred B athlon xp processor.

Verwijderd

Waarschijnlijk herkent je mobo de Athlon XP Mobile CPU niet eens, komt er bij dat je dan bijna zeker handmatig of via de bios of via jumpers je multiplier moet veranderen, wat ik denk dat niet kan met je moederbord

edit:
Geloof dat zonder de multiplier settings, je CPU 6x100 gaat draaien (600Mhz dus!!) op standaard settings

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
@dark-lord
waar vind ik dan een 2600+ met 266 fsb
krijg em niet gevonden.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op de pricewatch misschien? Ik zie er iig een hele hoop :)

Titel fixed trouwens. Athlon MP != Mobile Athlon XP.

[ Voor 42% gewijzigd door BalusC op 04-10-2004 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal de standaard athlon xp 2600+ met 266fsb wel werken op mijn mobo?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nogmaals: check de CPU support tabellen op de website van Shuttle. In de FAQ van dit subforum kun je een direct-link vinden :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Thandor

SilverStreak

Wat wil je met die PC gaan doen :?
Als je mee gaat gamen o.i.d. dan moet je deze upgrade niet doen.
Een hoge clockfrequentie en een lage FSB werken heel slecht samen. (Inefficiënt, verschil tussen 2,0 en 2,5 GHz met een 266FSB is maar heel klein. Verschil tussen 2GHz 266FSB en 2,2GHz 333FSB is véél groter :))

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
@ sjeng:
Maar als de mobile niet werkt in mijn mobo werkt een gemodde xp naar mobile dan wel?

• Sjeng
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 15:41:
@ sjeng:
Maar als de mobile niet werkt in mijn mobo werkt een gemodde xp naar mobile dan wel?
Ja de naar mobile gemodde XP werkt wel. De vraag is echter welke mobile features je kan aanspreken. Hij werkt sowieso in de originele configuratie (normale FSB, multiplier, voltage). Of en hoe hij zal reageren op verlaagde voltages en multipliers daar heb ik geen idee van. Het is zeker in eerste instantie een trail en error verhaal tot je alles goed ingeregeld hebt. Je kan veel problemen verwachten en het is zeker ook geen klik en go verhaal. Neem anders een contact op met de auteur van het artikel op toms hardware.

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 18:37
kheb een AMD xp 3200+ 400 fsb met een x7n8a -e deluxe moederbord .. nou is deze unlocked .. maar als ik 200 x 12 doe met 1,85 ... start ie wel in windows maar loopt ie niet stabiel .. terwijl het maar 200 mghz meer is ... Raar???

kan het de voeding zijn ?? 430 watt* (80 eurie)

Verwijderd

Als het een merkvoeding is moet het geen probleem zijn (Tagan, Antec, Enermax ik noem maar wat..) Tenzij je ook je koelkast er op aangesloten hebt ;)

een hogere multiplier met lagere fsb werkt ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
mensen ik ga die processor dan maar modden.
moet ik nog iets kopen in de winkel voor de mod?
alvast bedankt en ik laat jullie natuurlijk zien hoe ik het heb gedaan en of het is gelukt.

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
kijk eens in dit topic
[rml][ OC] athlon xp mp change on the fly[/rml]
in de diverse links kun je kijken wat je moet doen en of je mobo compatible is.
:)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand wat dat spul is wat ze op de procesor smeren?
en waar je het kan halen?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 17:13

Piggen

Lekker bakkie

Koelpasta :)

Kun je vast wel bij de lokale computerboer halen. Of hier natuurlijk.

Ik zal in het vervolg het topic beter lezen voordat ik begin te blaten. Maar goed, het was ook zo'n simpele vraag.

[ Voor 30% gewijzigd door Piggen op 13-10-2004 17:41 ]

• Sjeng
MPmad schreef op 13 oktober 2004 @ 17:04:
Koelpasta :)

Kun je vast wel bij de lokale computerboer halen. Of hier natuurlijk.
In het vervolg misschien even het hele topic lezen voor je roept koelpasta?
Het gaat hier om "conductive silver lacquer" maw geleidende zilver verf/lak.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjeng op 13-10-2004 17:16 ]

Verwijderd

Ik heb een ook zo'n amd 2600+ mobile maar werkt echt niet op 15x 133 mhz wordt niet door mijn nforce2 ultra 400 niet gedetecteerd , dus gewoon op 12.5 x 166 zetten op standaard voltage toen zei mijn mobo dat er een amd K7 cpu in zat
maar immiddels draait de 2600 op 12.5x214 mhz = 2675mhz air koelling 8)

Verwijderd

Topicstarter
sorry dak het vraag maar @sjeng:
waar kan ik dat spul halen?

P.s hier is zaterdag een pc beurs.
Pagina: 1