[Opera] Probleem met DIV's

Pagina: 1
Acties:

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Ik ben een (XHTML 1.0 Strict) site aan 't bouwen, tijdelijk voor testdoeleinden zichtbaar gemaakt op http://www.devcorner.nl/testgot/ (Ik heb de bedrijfsnaam etc er even uit gesloopt zodat het geen spam is enzo...)

Nu ziet de site er onder IE6, Mozilla 1.7.3 en FireFox 1.0 (PR) prima uit. Aleen opera geeft weer eens problemen en ligt weer dwars. Zoals je kunt zien staan de tabjes niet goed gepositioneerd.

Ik ben al 2 uur aan 't klooien met position: relative/absolute, margins, paddings, top's enzovoorts, maar niks wil helpen. Ik zie de fout niet. Wellicht dat iemand hier de fout ziet?

Tevens een piepklein 2e vraagje: Onder FireFox/Mozilla krijg ik onder de footer 1 witte pixel. Niet dat dat nou een ramp is, maar mooi is anders. Ook deze krijg ik niet weg.

Om de HTML overzichtelijk te houden heb ik de "content" effe vlug in 4 testplaatjes geknalt (tesblokx.jpg) zodat die HTML de source niet vertroebeld.

Ik staar me er al 2 uur blind op en zie het gewoon niet meer. Iemand die me in de juiste richting kan wijzen? Misschien ligt het ook wel aan 't tijdstip en wordt ik morgen gewoon wakker met de oplossing :Y)

edit:
Overigens is de CSS en de HTML beide gevalideerd en OK bevonden door de kenners ;)

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 04-10-2004 03:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Ik zou de <div> veranderen in <span>. Misschien dat het dat is, want een <div> komt ALTIJD op een nieuwe regel en een <span> niet.
Heb ik ook een tijd mee lopen klooien voordat ik daar achter kwam.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
akakiwi schreef op 04 oktober 2004 @ 11:57:
Ik zou de <div> veranderen in <span>. Misschien dat het dat is, want een <div> komt ALTIJD op een nieuwe regel en een <span> niet.
Heb ik ook een tijd mee lopen klooien voordat ik daar achter kwam.
nee, een DIV komt niet altijd op een nieuwe regel (display:inline) :Y)
ik zie gewoon niet waarom het niet werkt onder Opera, en alle andere (gangbare) browsers wel :?

ik zal vanavond wél effe proberen die "buitenste" divs van die tabs om te gooien naar een Span, maar 't lijkt me stug...

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 04-10-2004 12:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij