Omdat ik de laatste tijd redelijk veel data-corruptie kreeg op mijn onboard SATA-RAID heb ik op aanraden van een kennis een bios-update uitgevoerd van versie (nf7d)19 naar (nf7d)26. Sinds die tijd begon het probleem dat het systeem zich spontaan rebootte. Ik heb de CPU toen eens op originele snelheid laten lopen (2500+ liep op 3200+ stabiel) maar dat hielp niks. Het vreemde aan deze reboots is dat het systeem een dag lang kon lopen zonder problemen (hij loopt continue, dus ook 's nachts) maar zodra ik erachter zit en het e.e.a. begin te openen en saven deze reboots soms wel om het kwartier voorkomen. Ondertussen is mijn (P-ATA) systeempartitie zo goed als onleesbaar door alle reboots en heb ik een HDD uit mijn 2de PC (servertje) nu erin als systeemschijf, echter komen de reboots weer terug.
Wat makkelijk lijkt als oplossing is terug gaan naar BIOS 19 maar dan heb ik dus weer de datacorruptie op mijn SATA-RAID en nu ik terug geflasht heb zijn de reboots dus niet weg
Welke stappen zou ik nu nog kunnen proberen om dit op te lossen ?
Wat makkelijk lijkt als oplossing is terug gaan naar BIOS 19 maar dan heb ik dus weer de datacorruptie op mijn SATA-RAID en nu ik terug geflasht heb zijn de reboots dus niet weg
Welke stappen zou ik nu nog kunnen proberen om dit op te lossen ?
[ Voor 5% gewijzigd door Mr.CeeJay op 04-10-2004 10:28 ]
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt