Na wat prullen heb ik het volgende (vereenvoudigd):
Dit levert op
Nu wil ik graag een onderverdeling maken: appels valt uiteen in rood en groen. Met andere woorden: ik zou graag
Op dit moment ben ik zover:
maar dit werkt (natuurlijk) niet. Eigenlijk heb ik nu twee vragen:
• heb ik die $navitems array zo goed opgebouwd?
• wie helpt mij op weg met die for-loop?
P.S - ik weet dat het gebruikelijk is om een navigatie in een database op te slaan, maar waar deze code moet komen te draaien heb ik geen beschikking over een database. Vandaar hard-coded. Gelukkig hoeft het menu nooit meer dan twee niveau's te hebben
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $navitems[0]['name'] = 'Home'; $navitems[1]['name'] = 'Appels'; $navitems[2]['name'] = 'Peren'; for ($i = 0; $i < count($navitems); $i++) { echo $navitems[$i]['name'].'<br>'; } |
Dit levert op
HTML:
1
2
3
| Home Appels Peren |
Nu wil ik graag een onderverdeling maken: appels valt uiteen in rood en groen. Met andere woorden: ik zou graag
HTML:
als output willen hebben.1
2
3
4
5
| Home Appels Rood Groen Peren |
Op dit moment ben ik zover:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $navitems[0]['name'] = 'Home'; $navitems[1]['name'] = 'Appels'; $navitems[1][0]['name'] = 'Rood'; $navitems[1][0]['name'] = 'Groen'; $navitems[2]['name'] = 'Peren'; for ($i = 0; $i < count($navitems); $i++) { echo $navitems[$i]['name'].'<br>'; } |
maar dit werkt (natuurlijk) niet. Eigenlijk heb ik nu twee vragen:
• heb ik die $navitems array zo goed opgebouwd?
• wie helpt mij op weg met die for-loop?
P.S - ik weet dat het gebruikelijk is om een navigatie in een database op te slaan, maar waar deze code moet komen te draaien heb ik geen beschikking over een database. Vandaar hard-coded. Gelukkig hoeft het menu nooit meer dan twee niveau's te hebben
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."