Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Oude voeding aan zonder moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude voeding, waar ik wat ccfl's op aan wil sluiten die ik nog heb, om ze te laten reageren op mn muziek e.d.

Nu heb ik alleen de voeding, en was mijn vraag : Hoe zet ik deze aan zonder dat ie op een moederbord zit aangesloten? Welke draden moet ik doorverbinden?

Klik hier voor de foto van de voeding

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Dat ziet eruit als een AT voeding, daar zit normaal een kabel aan vast met een aan/uit knop. Verder kun je de voeding beter wel belasten met paar weerstanden.
Doe bv op de 5V en 12V lijn ieder 2x 4watt 47 ohm weerstand paralell.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit alleen een voltage knopje op...?

En de originele kabel heb k niet..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 00:39 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 00:38:
Er zit alleen een voltage knopje op...?

En de originele kabel heb k niet..
Komt dit ding toevallig uit een compaq, of misschien een apple (heb hier zo'n voeding uit een apple liggen, ziet er hetzelfde uit).
Kun je beter een AT voor pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 04 oktober 2004 @ 00:40:
[...]

Komt dit ding toevallig uit een compaq, of misschien een apple (heb hier zo'n voeding uit een apple liggen, ziet er hetzelfde uit).
Kun je beter een AT voor pakken.
Volgens mij wast compaq, niet helemaal zeker. Maar kan je niet gewoon ff snel wat draadjes verbinden dat ie aan gaat ..?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 00:42:
[...]

Volgens mij wast compaq, niet helemaal zeker. Maar kan je niet gewoon ff snel wat draadjes verbinden dat ie aan gaat ..?
Als je de pinout weet wel, maarja , probeer daar maar eens achter te komen.

Als je een AT wilt hebben kun je er hier gratis een ophalen trouwens :P
* TERW_DAN heeft hier tig van die krengen liggen :+

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 04 oktober 2004 @ 00:42:
[...]

Als je de pinout weet wel, maarja , probeer daar maar eens achter te komen.

Als je een AT wilt hebben kun je er hier gratis een ophalen trouwens :P
* TERW_DAN heeft hier tig van die krengen liggen :+
hmm crappy dan :( En nee dank je, heb al genoeg ouwe zooi :P. Moek perse een pc aan hebben staan om die ccfl's te laten branden :(

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
waarom koop je dan niet gewoon een low budget atx voeding voor 15 euro??
om daar een paar ccfl's op aan te sluiten moet dat toch wel genoeg zijn.

Volgens mij moet je dan de groene en de zwarte draad verbinden in de ATX-stekker en je bent klaar (zeker weet ik dit alleen niet). Maar op got staat wel hoe het exact moet.

• Sine
  • Laatst online: 23:08
dat ding heeft geen ATX stekker en die groene draden zijn waarschijnlijk de 3,3 V

Meestal zit er een niet standaard extra stekkertje aan die voedingen met 2 of 3 draadjes, eentje daarvan moet je met massa verbinden om de voeding te starten.

Repareren doe je zo.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

de pin-out voor iedere voeding is met google wel te vinden. Let er op dat oude voedingen vaak een minimale belasting hebben, zorg er voor dat je dus voldoende aansluit, desnoods maar een casefan extra er op aansluiten.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Lijkt nog het meeste op deze, waardoor je op zoiets zou kunnen uitkomen:

AT Extended '+3,3' Voeding - proprietary (non-standard)
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/voeding/mbpowerm.gifAfbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/voeding/mbpowerm.gif
(4x 6 pin Molex 15-48-0106 op het moederbord)

[ P1 ][ P2 ] [P3] [P4]
(4x 6 pin Molex 90331-0001 aan de voedingskabel)

NB: Connector P4 is optioneel en alleen bij mobo's met Overdrive CPU socket
P1 (gelijk aan P8 van AT)
PinNaamKleurOmschrijving
1(PG?) Beige?
2+5V Rood+5 VDC
3+12V Oranje+12V
4(-12V?) Groen?
5GND ZwartGround
6GND ZwartGround
P2 (gelijk aan P9 van AT)
PinNaamKleurOmschrijving
1GND ZwartGround
2GND ZwartGround
3-5V Wit-5 VDC
4+5V Rood+5 VDC
5+5V Rood+5 VDC
6+5V Rood+5 VDC
P3
PinNaamKleurOmschrijving
1+3,3V Groen+3,3V
2+3,3V Groen+3,3V
3+3,3V Groen+3,3V
4GND ZwartGround
5GND ZwartGround
6GND ZwartGround
P4 (optioneel)
PinNaamKleurOmschrijving
1+3,3V Groen+3,3V
2+3,3V Groen+3,3V
3+3,3V Groen+3,3V
4GND ZwartGround
5GND ZwartGround
6GND ZwartGround

Alleen is de P1 pin 1 + 4 afwijkend (check eens waar die heenlopen ín de voeding - want als je PowerOn op 1 van de moboconnectors zit zal hij meest waarschijnlijk op de P1 zitten en wel op pin 1 of 4 imo), en hebben de P3+P4 allebei dezelfde pinout waarbij de groene draad waarschijnlijk de +3.3V is. Om het te checken kun je het beste even in de voeding kijken of er iets op de print beschreven staat (vaak staat er gewoon PW-good, +5 etc op de print).

Op je foto zie ik ook een grijze draad lopen met een zwarte stekker en een zwarte draad. Heb je daar meer info over? Check eens of dat niet de PowerOn is :)

Wat staat er op de voeding geprint? Merk, model, type?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 09:11 ]

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Mijn gok zou zijn om die zwarte en witte eens te verbinden (die 2 die bij elkaar aan zo'n klein stekkertje lijken te zitten). Ik heb een compaq 486DX en die heeft ook zoiets. De zwarte en witte gaan naar de aan/uit knop.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Die voeding doet me denken aan mijn DEC Alpha AXPpci 33 die heeft ook zo' n voeding nodig. Waar heb je hem uitgesloopt? Heb nog zo' n voeding nodig namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
VROEM! schreef op 04 oktober 2004 @ 08:12:
Mijn gok zou zijn om die zwarte en witte eens te verbinden (die 2 die bij elkaar aan zo'n klein stekkertje lijken te zitten). Ik heb een compaq 486DX en die heeft ook zoiets. De zwarte en witte gaan naar de aan/uit knop.
Jaaaaaaah dat was het :D Had ff paperclip erin gestoken, en heeeel voorzichtig de stekker erin gedaan en het werkt!! Thnx!!

Verwijderd

Mooi dat dát deel is opgelost :)

Zou je mij een plezier kunnen doen? :* : nameten of de pinout die ik postte klopt, en wat de spanning op pin 1 en pin 4 is? Wat staat er op de voeding geprint? Merk, model, type?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 13:17:
Mooi dat dát deel is opgelost :)

Zou je mij een plezier kunnen doen? :* : nameten of de pinout die ik postte klopt, en wat de spanning op pin 1 en pin 4 is? Wat staat er op de voeding geprint? Merk, model, type?
Als ik hier thuis een meter had, had ik t voor je gedaan..

• chewbacca
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-11 01:11
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 10:05:
Die voeding doet me denken aan mijn DEC Alpha AXPpci 33 die heeft ook zo' n voeding nodig. Waar heb je hem uitgesloopt? Heb nog zo' n voeding nodig namelijk...
Offtopic, een axppci33 (aka noname) draait ook op een normale at-voeding hoor. Dan kun je volgens mij alleen geen 3,3V pci kaartjes gebruiken.

Verwijderd

chewbacca schreef op 04 oktober 2004 @ 19:01:
[...]

Offtopic, een axppci33 (aka noname) draait ook op een normale at-voeding hoor. Dan kun je volgens mij alleen geen 3,3V pci kaartjes gebruiken.
Ja maar die heb ik juist nodig! Ik heb er een pci sca scsi card inzitten en een pci videokaart... En ik wilde graag de raidset met alle disken aan kunnen sluiten.. 2 stuks 4,3 en 6 stuks 2,1

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 15:02 ]

Pagina: 1