[W2k3] Domaincontroller achter router

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:09
Het klinkt misschien heel erg d00pig ofzo, maar ik krijg het dus voor geen ene kant aan de praat. Volgens me neef, welke een microsoft licentie schijnt te hebben :Y) zou het geheel gewoon moeten werken :)

Het zit zo:

Mijn internet komt binnen op mijn kabelmodem en gaat door naar mijn mooie linksys wrt54G router. Deze verdeelt het allemaal weer onder 2 gewone computers, 1 server en 1 laptop en 1 netwerk printer. Nu wil ik op de server een domaincontroller draaien voor roaming profiles en verschillende activiteiten :)

Nou heb ik gewoon via de "manage your server" gebruikt en alles zo ingesteld.

Nu wanneer ik me bij me laptop wil toevoegen aan het domein, krijg ik dus het "grote" probleem dat hij dus de domaincontroller NIET kan vinden :( ik heb mysteryserver.lan geprobeerd (als domain) www.mystery-land.net maar het maakt allemaal niet uit lijkt wel :(

Heeft iemand hier een idee of dit geheel wel mogelijk is? Moet ik misschien wat forwarden bij me router of beter gezegd instellen :)

(1 kleine vraag erbij, bij roaming profiles zet hij alles in 1 directory mijn d:/profiles/ maar ik kan nergens de instelling vinden dat hij voor elke gebruiker een nieuwe sub dir maakt :( )

Thanks alvast!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:45
Kijk je dns na.
Je server moet de dns server zijn, daar maak je een forward op naar je router.

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Eerst zelf zoeken!
Zo te zien heb je geen licentie, da's jouw probleem, maar er is voldoende te vinden via Google of Technet.
Ook hier binnen tweakers, hoor!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Controleer inderdaad even of je DNS goed is ingesteld en dat het IP adres van de DNS d.m.v. DHCP options wordt meegegeven bij een DHCP request. Handmatig een IP + DNS invoeren op de laptop is natuurlijk ook mogelijk.

Geef eens op de DC in een dosbox de opdracht :
code:
1
DCDIAG

En post hier de uitkomst eens.
SCaRaBaeuS schreef op 04 oktober 2004 @ 00:23:

(1 kleine vraag erbij, bij roaming profiles zet hij alles in 1 directory mijn d:/profiles/ maar ik kan nergens de instelling vinden dat hij voor elke gebruiker een nieuwe sub dir maakt :( )
Dit kan je oplossen door bij je user accounts bij de profile instellingen /%USERNAME%/ achter je huidige path te zetten. Dit moet je bij al je user accounts instellen.

[ Voor 44% gewijzigd door Luppie op 04-10-2004 07:59 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:16

mutsje

Certified Prutser

Bubbaman schreef op 04 oktober 2004 @ 07:36:
Eerst zelf zoeken!
Zo te zien heb je geen licentie, da's jouw probleem, maar er is voldoende te vinden via Google of Technet.
Ook hier binnen tweakers, hoor!
licentie is BS... heeft niets met een resolving problem te maken.

Topicstarter.

Staat de Server op een static of dynamic ip address? Vanaf de laptop kan je wel op de FQDN(Fully Qualified Domain Name) server.domain.extension pingen?

staat de client tcp/ip dns wel naar de server of nog fijn naar je isp?

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
mutsje schreef op 04 oktober 2004 @ 08:10:
[...]

licentie is BS... heeft niets met een resolving problem te maken.
Dat bedoel ik niet, hij geeft dit zelf aan.... Zeg dan niets! Maar als anderen zo'n vraag hier stellen, komt er direct een slot op. En als je je huiswerk gewoon maakt (i.e. de installatieprocedure voor een W2K3 server volgen) kom je er vanzelf uit.

TS, ik had het zelfde probleem, maar het installeren van een domaincontroller doe je niet zo maar even. Het makkelijkst is het domein weer te verwijderen (DCPROMO uitvoeren), en opnieuw te beginnen volgens het stappenplan.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

offtopic:
Gave sig. mutsje 8) waar kan ik lid worden (8>

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Cobra_Lup schreef op 04 oktober 2004 @ 08:22:
offtopic:
Gave sig. mutsje 8) waar kan ik lid worden (8>
offtopic:
Gewoon als sig onder je naam rammen GOT User Zwelgje is onze president

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Bubbaman schreef op 04 oktober 2004 @ 08:21:
[...]

Dat bedoel ik niet, hij geeft dit zelf aan.... Zeg dan niets! Maar als anderen zo'n vraag hier stellen, komt er direct een slot op. En als je je huiswerk gewoon maakt (i.e. de installatieprocedure voor een W2K3 server volgen) kom je er vanzelf uit.

TS, ik had het zelfde probleem, maar het installeren van een domaincontroller doe je niet zo maar even. Het makkelijkst is het domein weer te verwijderen (DCPROMO uitvoeren), en opnieuw te beginnen volgens het stappenplan.
Als TS gewoon zijn DNS in orde maakt hoef je helemaal geen dcpromo en demote uit te voeren. Maar ik ben bang dat TS nog de basis kennis moet leren en dat geeft helemaal niet.

TS lees deze [rml][ windows200x]Howto: troubleshoot DNS[/rml] eens rustig door. De DNS van 2000 en 2003 komen erg overeen behalve dan dat de gui weer anders is. Basis troubleshooting is het zelfde.

• Ankh
  • Laatst online: 21:09
Bubbaman schreef op 04 oktober 2004 @ 08:21:
[...]

ik zou zeggen zeg jij niets, want ik heb nergens neergezet dat ik geen licentie heb want ik heb wel een licentie, namelijk een speciale studente licentie van mijn werkgever / school :)

en voor de rest ik zal eens rond snuffelen :) over die dns :D thanks alvast!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• RoRoo
  • Laatst online: 23-04 15:52

RoRoo

Certified Prutser

SCaRaBaeuS schreef op 04 oktober 2004 @ 10:02:
[...]

ik zou zeggen zeg jij niets, want ik heb nergens neergezet dat ik geen licentie heb want ik heb wel een licentie, namelijk een speciale studente licentie van mijn werkgever / school :)

en voor de rest ik zal eens rond snuffelen :) over die dns :D thanks alvast!
Stel gewoon op je client pc's het server ip in als primary dns server
daarna kan je de client gewoon toevoegen in je domein. staat helemaal los van je router.

Enige wat je router fout kan doen is het verkeerde primary dns server adres uitgeven. (als deze DHCP draait welliswaar)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Pagina: 1