Toon posts:

Elektrische vloerwarming aan -> beeld flikkert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dell P1130: als de vloerverwarming in mijn kamer (3,5m x 2,5m) aanschakelt, loopt er zo'n 1600 Watt door de vloer. Vervolgens (lichte) flikkering van het beeld, maar wel storend.
Verwarming uit -> stil beeld.
Refreshrate 85 Hz, 1280x1024.

Iemand idee hoe ik dat kan omzeilen met de verwarming toch aan?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:53

Outerspace

Admin General Chat
Hmm.. Het heeft te maken met het magnetisch veld oftwel trafo

Ik zou proberen je monitor hoger te plaatsen :)
of je verwarming uit :)
of die trafo afschermen, zie hier Met een metalen behuizig oid.
dat zijn volgens mij de enigste oplossingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 03-10-2004 23:22 ]

Wauw, een sig!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik denk niet dat er in een vloerverwarming een trafo zal zitten, alleen maar een grote gloeispiraal. Maar als die spiraal als spoel gaat werken en daarmee een flink magnetisch veld opwekt kan dat wel het zelfde effect hebben als een trafo.
Magnetiche velden tegenhouden was dacht ik nogal lastig, trucjes als kippengaas of lood helpen daar niet tegen, en een metalen behuizing dacht ik ook niet.
(laatst nog een probleem mee gehad met een ups met een dikke trafo erin, zat toch een dichte geaarde metalen behuizing omheen, maar als mijn monitor er in een straal van een halve meter boven stond kreeg ik trillend beeld)

Je monitor hoger zetten lijkt me idd de enige oplossing, of anders verplaatsen naar een plaats waar er geen gloeispiralen lopen misschien

Last.fm

Verwijderd

Je verhaal over het afschermen van magneten klopt niet helemaal. Met een kooi van Faraday kun je wel degelijk een kast afschermen. Helaas is het nogal lastig om een kooi rond je monitor te hangen. Aan de andere kant is het principe van de bliksemafleider ook gebasseert op deze kooi, zonder dat je rare dingen voor je raam hebt hangen.
@TS: Hangen de PC en Monitor aan een geaard stopcontact (WCD)?

Verwijderd

Topicstarter
Alles is geaard. Monitor iets hoger zetten is geen optie, dan moet ik naar boven kijken.

Zou een dikke plaat onder het bureau wellicht helpen, of weerkaatst die straling in heel de kamer ?

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
komt het niet doordat de monitor en de vloerverwarming op dezelfde groep zitten? dat het dus via het lichtnet gestoord wordt

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 09:49
Je zou ook een tft scherm kunnen kopen ;)
heb je gelijk wel een goede reden :D

[ Voor 36% gewijzigd door Insano op 04-10-2004 14:30 ]

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Misschien helpt het als je de monitor op een andere frequentie zet.
Dus 75 of 100Hz ipv. 85.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 14:39
als er ook nog een gewone verwarming zit, zorg dan dat je monitor daarbij uit de buurt staat. deze geleid nogal wat straling.
(zelf ook meegemaakt)

Even niets...

Pagina: 1