Toon posts:

AMD is zeker niet zo stabiel als Intel

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
WAAROM IK? WAAROM NIET JIJ!

Waarom doet mijn Athlon het weer eens niet, zoals ie hoort.

Ik hebt net een PC inmekaar geflatst en ja hoor me athlon schijnt perfect te werken.

Totdat ik een spelletje wil spelen dan slaat me pc MUUR vast. Zelfs als ik met paintbrush bezig ga een potret te maken van me grootmoeder slaat ie ook vast.

Van mensen (sniper), zal geen namen noemen krijg ik dus te horen dat het aan me 235watt?
voeding ligt en dat ik een 300watt? voeding moet aanschaffen voor een leuke prijs van 1dag werken.

Dus Intel is wel wat stabieler op een NORMALE PC dan Athlon omdat ie zonodig HARD ZUIGT! aan me voeding.

Klopt dit? Moet ik EEN 300WATT voeding aanschaffen?

ps. ik heb een creative g-force ddr...

En ehmz IK WIL SPELLETJES SPELEN!!! :)))

Hopelijk krijg ik een reactie, en ik wil geen AMD vs INTEL REACTIES :)))))

GROENTEN ^Diz

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Denk wel dat het aan de voeding ligt, het is gewoon zo dat een athlon gewoon veel power zuipt. Dus dan hangt gewoon je cpu (te kort aan watts voor je mobo) als je mobo niet genoeg juice krijgt van je voeding.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Ik dacht dat je een athlon bord alleen maar in een speciale athlon kast kon proppen waar dus automatisch weer een voeding van 300WATT in zit. Dus het lijkt me wel dat het aan die voeding ligt,...

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Ja, je moet zeker een andere voeding kopen. Een Athlon en een GeForce DDR trekken nou eenmaal wat meer stroom. Dat betekent niet meteen dat een Athlon zuigt...!!!!
Als je een beetje had opgelet had je kunnen weten dat je een 300W voeding nodig had. Dan had je geen 235W hoeven kopen... :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Met een paar simpele klikken kwam ik op de AMD site tot deze link! Het is ongelooflijk Mike!
-Met een paar klikken?
Met een paar klikken.
-Is het dan zo simpel?
Ja, het is zo simpel. Kijk maar: http://www.amd.com/support/faqs/athlonfaqs.html#5a

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de responses :)

Ik ga meteen nieuwe VOEDING kopen!!

Joepie!!!

Kan ik weer lekker paintbrushen, met g-force :)

Athlon Roels!!!
(wat ben ik toch makkelijk over te halen)

Verwijderd

He moet je goed luisteren. Voordat je iets koopt informeer je toch naar dit soort dingen. En je dus duidelijk geen ervaring met pc's bouwen. Dus een goede tip voor de volgende keer. Eerst kijken dan kopen. En laat een kenner helpen.
En je moet minimaal een 250 watt voeding hebben voor een athlon. Ik weet niet waar je hem gekocht heb maar dat hadden ze wel kunnen vertellen dacht ik zo.
veel success voor de volgende keer

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, alleen ik had een 300watt voeding, bij mij lag het aan het geheugen, wat niet lekker werkte op een Athlon....

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
van mij hoef je acht geen 300 watt te kopen hoor, je kan ook je gforce verkopen (die lust ook wel wat) en een vga isa kaart nemen kun je je grootmoeder zwart wit portretteren en is je athlon vast wel stabiel. Maar als je toch een 300 watt wilt halen, haal dan meteen een kwalitatief goede want als je ook alles nog een beetje driftig o.c en je haalt de eerste de beste gammelle 300 wat die je tegenkomt heb je de kans dat je dezelfde problemen houdt of krijgt.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
Ik hebt een IN-WIN kast bestelt daar stond
bij dat er een 250Watt voeding in zat, maar dat blijkt dus een 235Watt te zijn.

Dat was dus eingelijk het probleem voor een groot gedeelte. En ik heb wel verstand van computers, maar ik wist niet dat Athlon z'n zware voeding nodig had.

Ik had alleen nog maar met Intel procs en mobo's gewerkt.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Hehe, met dat vermogen dat die Athlon in z'n eentje trekt, kun je een aardige gloeilamp mooi laten branden.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Athlon zuigt dus..... stroom welteverstaan :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

He om nou gelijk te oordelen dat ^diz geen verstand van PC's "thaboss" is ook weer een beetje gezeur. Want die gast heeft volgens mij in een jaartje tijd zo'n 4 verschillende zelf gebouwde PC's gehad van een Celli tot een PIII tot een Intel. Als ie dan een keertje iets verkeerd doet dan niet gelijk zulk commentaar van je hebt er geen verstand van.

Ps. moest er ff uit. (onbeschofte mensen ook altijd, denken dat ze alles zijn)

Sniper logged out....

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Daarom vind ik het dus zo verkeerd dat diz meteen begint te zeiken. Met een keurige topic (naam) zou thaboss nooit zo gereplied hebben. Okay het trekt wel aandacht zo'n naam.

Jammer, maar dee sfeer wordt steeds grimmiger op tweakers.. :(

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Ik heb een AMD 600 met Epox 7kxa moederboard en een creative geforce ddr en ik heb maar een 235W voeding (volgens mij, het rare is dat er zowel 235 als 300 aangestreept is, maar ik heb maar voor een 235 betaalt, dus zal het wel een 235 zijn)... Maar mijn pctjuh werkt gewoon perfect... volgens mijn ligt het niet direct aan de aantal wats maar aan de kwaliteit van de componenten die er in de voeding gebruikt worden... En dat deze in een 300W over het algemeen beter zijn ofzow...

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Athlon is superstabiel!! is dat niet zo dan ligt het aan de voeding, geheugen of moederbord... bij overclocken zijn het andere oorzaken :)

Verwijderd

je moet daar toch gewoon een 250watt voor hebben? ik wil ook een athlon gaan bouwen maar is dat nou wel slim?

Verwijderd

Topicstarter
het kan wel denk ik, maar kijk eers naar je hardware die je hebt en kijk op de sitez van amd en van die moederbord die je wilt kopen bij de FAQ. Dan kan je al snel zien of er veel probs zijn met de combinatie die jij wilt nemen.

Verwijderd

het is nog steeds zo dat een Athlon veel stroom zuipt, maar dat je in het begin een goede 300Watt voeding nodig had is omdat ze minder 'speling' in de stroomtoevoer hadden. tegenwoordig is een 235Watt ook nog te doen hoor. Hij heeft trouwens een K7V geen K7M
Pagina: 1