Toon posts:

Goede OC voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, even een medevraag aan mede-tweakers. Ik heb hier zowel een enermax 550 W (650 maximaal) en een tagan 480 watt. Op beide voedingen staan de waardes bij verschillende voltages gemeld. Soms heeft de ene een iets hogere waarde, soms de andere.

Ik probeer nu uit te vinden welke voeding, onder load, de waardes het beste vast houdt (welke dus het meest geschikt is voor mijn systeem). Ik heb geen multimeter, dus kan geen output meten. Verder heb ik via de search van beide voedingen veel reviews gelezen, maar deze verschillen onderling nogal qua uitkomst. Ook het grote topic "welke voeding moet ik kiezen", kon ik niet direct een antwoord vinden op mijn vraag,

Daarom de vraag: welke zouden jullie voor amd64 systeem (met een lichte OC) kiezen, gebaseerd op eigen ervaringen.

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:24
ik zou voor de tagan gaan, puur voor de lage geluidsproductie van het ding

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik zelf heb de Antec 380W TruePower, en ben er prima over te spreken ;)

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 23:00:
Hallo, even een medevraag aan mede-tweakers. Ik heb hier zowel een enermax 550 W (650 maximaal) en een tagan 480 watt. Op beide voedingen staan de waardes bij verschillende voltages gemeld. Soms heeft de ene een iets hogere waarde, soms de andere.

Ik probeer nu uit te vinden welke voeding, onder load, de waardes het beste vast houdt (welke dus het meest geschikt is voor mijn systeem). Ik heb geen multimeter, dus kan geen output meten. Verder heb ik via de search van beide voedingen veel reviews gelezen, maar deze verschillen onderling nogal qua uitkomst. Ook het grote topic "welke voeding moet ik kiezen", kon ik niet direct een antwoord vinden op mijn vraag,

Daarom de vraag: welke zouden jullie voor amd64 systeem (met een lichte OC) kiezen, gebaseerd op eigen ervaringen.
Allebei de voedingen hebben erg veel vermogen. Dit vermogen heb je niet nodig dus zou ik als ik jou was voor een lage geluidsproductie gaan ;) En dat is de Tagan (erg goede voeding)!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor een Athlon 64 is de 12 volt-lijn het belangrijkste. Dus kijk maar welke voeding de meeste amperes op +12 kan leveren. Maar waarschijnlijk kunnen ze beide meer dan genoeg leveren.

Uit ervaring weet ik dat een Tagan 480 prima werkt op een snel A64 systeem en bijzonder weinig herrie maakt. (Een vriend geloofde niet dat mijn computer aanstond, terwijl hij er naast stond.)

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:43
Backstage schreef op 03 oktober 2004 @ 23:25:
Ik zelf heb de Antec 380W TruePower, en ben er prima over te spreken ;)
ik een 480, Superbeestje!

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06

Harrie

NederVlaming

Ik zou voor de tagan gaan. Dat is toch een respectabeler merk dan Enermax IMO. Enermax niet van die hele goede ervaringen mee... Tagan wordt overal als 1 van de grote merken in voedingen beschouwt, naast Antec.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Voor die vraag is speciaal een apart topic in het leven geroepen:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 7

Daar verder graag :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.