Toon posts:

Tip(s) gevr. Nightshot (groen) naar Z/W in PS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was vanavond een bandje aan het schieten, te weinig licht op het podium.
Flitsen met mijn Sony V1 was geen optie omdat dan van de sfeer niets over zou blijven.
Maar, deze camera heeft een 'Nightshot' mogelijkheid waaar ik dus maar gebruik van heb gemaakt.
Werkt goed maar heb dus alleen maar groene plaatjes.
Iemand tips voor mij hoe ik dit in Photoshop het beste kan overzetten naar zwart/wit?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Simpel.

Desaturate doen, en dan spelen met helderheid en contrast, totdat je een resultaat hebt dat je bevalt :)

Verwijderd

Topicstarter
Pff, en dan blijft er een hoop ruis inzitten.
Ook geprobeerd met Irfanview, werkt iets makkelijker maar ook dan weer die ruis die erover blijft.
Wat kan ik daar nog mee doen?
Noiseware waarschijnlijk?
(Toch jammer dat die (compact)cameraatjes het met 2.8 moeten doen...).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/takkesteeg/Ellisenco.jpg

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.vanverseveld3//images/crap/zooi/Elliszonderco.jpg

Met een filter gedaan. Nic Color Efex Pro. B/W Conversion.

Mhh, als ik inzoom zie je idd aardig veel ruis. :/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 00:48 ]

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

Met de kans dat-ie wegvalt wegens een overschrijding van mijn Photbucket limiet:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/Ellisenco_filtered.jpg

Ik heb het niet helemaal slim gedaan -> 3 keer opgeslagen in de tussentijd

Er zit dus een ruisfilter een bw en een unsharp mask overheen. Alhoewel het zo te zien nog wel iets heftiger zou mogen. Alleen ga je dan weer details kwijtraken.

[ Voor 26% gewijzigd door Rudedadude op 04-10-2004 00:54 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Topicstarter
Rudedadude schreef op 04 oktober 2004 @ 00:47:
Met de kans dat-ie wegvalt wegens een overschrijding van mijn Photbucket limiet:

[afbeelding]

Ik heb het niet helemaal slim gedaan -> 3 keer opgeslagen in de tussentijd

Er zit dus een ruisfilter een bw en een unsharp mask overheen. Alhoewel het zo te zien nog wel iets heftiger zou mogen. Alleen ga je dan weer details kwijtraken.
Met Photoshop?
Resultaat vind ik niet verkeerd, ondanks drie keer opgeslagen?
Was dat nodig trouwens?
Of was dat nieuwe PB-Policy?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 00:45:
[afbeelding]

Met een filter gedaan. Nic Color Efex Pro. B/W Conversion.

Mhh, als ik inzoom zie je idd aardig veel ruis. :/
Vind 't plaatje (posting) na jou iets beter.
Maar dat filter (Nic Color Efex Pro. B/W Conversion), zit dat in PS?
Heb 't programma pas en heb nog 'aardig wat' te leren...

Verwijderd

NightShot maakt gebruik van extreem hoge ISO-waarden als je de ISO-modus in AUTO laat staan. Dan kan de ISO-waarde doorschieten tot 1600. Dat levert inderdaad wel ruis op ja :)

De camera blijft wel ISO 800 aangeven in de EXIF, maar het is "eigenlijk" 1600, omdat hij de helderheid van de foto zwaar opkrikt. Zet hem maar eens op 800, dan zul je zien dat veel foto's donkerder zijn dan wanneer je de instelling op AUTO laat staan.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 01:36 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 01:21:
Vind 't plaatje (posting) na jou iets beter.
Maar dat filter (Nic Color Efex Pro. B/W Conversion), zit dat in PS?
Nope ;)
http://www.nikmultimedia....o/usa/entry.php?view=cep2
Maar een goede B/W conversie kun je ook op een andere manier doen; gewoon even op Lab color zetten en dan alleen de Lightness overhouden, en vervolgens wat spelen met Curves. Het belangrijkste is het ruis wegfilteren, daarvoor zou ik even kijken naar NeatImage of NoiseNinja.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Yoozer schreef op 04 oktober 2004 @ 01:53:
[...]

Nope ;)
http://www.nikmultimedia....o/usa/entry.php?view=cep2
Maar een goede B/W conversie kun je ook op een andere manier doen; gewoon even op Lab color zetten en dan alleen de Lightness overhouden, en vervolgens wat spelen met Curves. Het belangrijkste is het ruis wegfilteren, daarvoor zou ik even kijken naar NeatImage of NoiseNinja.
Akkoorrrd!
Bedankt voor de tips, heb morgen (vandaag ondertussen) een vrije dag, dus mooi even de tijd om te experimenteren!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

beetje laat maar: nee, ik heb geen photoshop, ik gebruik Photo-impact en daarna heb ik noise-ninja gebruikt. Ik had trouwens eerst zwart-wit gemaakt-opgeslagen-ruisfilter-opgeslagen-unsharp mask-opgeslagen.

Vandaar dus...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Of de volgende keer een andere camera meenemen, desnoods een analoge met een filmpje van 3200 iso... Wordt je niet vrolijk van, want de korrel is niet om aan te zien. Wel weer leuk voor kunstige foto's.

Gadgets FTW!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja of gewoon iun zwartwit de ruis accepteren voor het soort foto wat je maakt vindt ik dat persoonlijk niet storend, je kan zelfs de ruis nog verder benadrukken waardoor je wel een fraai effect krijgt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1