Toon posts:

Heffing op CD/DVD afdragen of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er is paar weken geleden een interessante discussie gestart hierover maar deze is helaas doodgebloed.

Ik vind het allemaal een zeer onduidelijk en vage bedoeling.
Het gaat mij hierom:

Als ik een aantal spindels DVDtjes koop via internet (bv bij dvdinfo.com) dan staat er bij dat ik verantwoordelijk ben voor het afdragen van de heffingen.

Nu denk ik bij mezelf, ja dat zal best maar hoe zit het met vrij verkeer van personen en goederen?
Ik ben toch geen bedrijf die ze importeert? Het is toch voor persoonlijk gebruik? Dan gelden die heffingen toch helemaal niet!?

Ik draag toch ook geen heffingen af als ik in duitsland getankt heb? Daar zit toch ook prijsverschil/accijnzen/heffingen in? Waarom mag dat wel?

Ook als ik een jerrycan vul met benzine in duitsland en een week later vul ik hiermee in nederland weer mn tank. Dan loopt de staat toch ook die heffing mis?
Niemand die daar over zeurt!

Ook als ik bij mediamarkt in duitsland in de winkel een spindel dvd's koop wordt hier niets over gezegd dat ik nog heffing moet betalen als ik naar nederland ga.

Bovendien moest er niet meer concurrentie komen in europa? Dat was toch de bedoeling van de EURO en de eenwording van europa??

Nu heb je prijsverschillen en nu kan/mag je er geen gebruik van maken.

Koop je een auto in duitsland moet je weer bpm betalen als je hem invoert. :r

Ik kan zo nog wel even doorgaan maar waar het mij om gaat. ZIjn hier nog idioten die die heffingen betalen!??! |:(

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:06
Zoals hoogstwaarschijnlijk ook in het oude topic vermeldt stond (geen link en ik kan hem niet vinden, sorry): Ook in nederland kun je de heffing terugkrijgen. Je moet dan wel aantonen dat je de CD en DVD recordables voor eigen gebruik hebt gekocht, dwz eigen geschreven software/muziek/film.

Of er personen bij zijn die na invoering van de recordabels alsnog heffing gaan betalen betwijfel ik. Wel zijn nog steeds met zijn allen Nederlanders.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nee, ik denk dat er niemand is die die heffing afdraagt. Zeker niet als particulier zijnde.

Wie controleert dit?

De melding die op de website staat is meer een 'disclaimer' van de verkoper. Zodat zij er vanaf zijn. Zolang jij niet 1000+ aantallen gaat aanschaffen is er niets aan de hand.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Ik draag toch ook geen heffingen af als ik in duitsland getankt heb? Daar zit toch ook prijsverschil/accijnzen/heffingen in? Waarom mag dat wel?
omdat daar vrijstellingen voor zijn.

dat hele EU-idee betekent (nog) dat je een BTW-vrijstelling krijgt voor alles dat je voor persoonlijk gebruik importeert. voor bepaalde goederen krijg je ook een accijns-vrijstelling.

het wil echter uitdrukkelijk _niet_ zeggen dat je alles zomaar mag invoeren, denk aan vuurwerk of plastic vuurwapens. in belgië legaal, hier niet.
en zo mag een lidstaat dus ook aan andere zaken voorwaarden stellen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Non-hardware related issues horen in Stuffis Generalis :) Maar aangezien dat de topicstarter daar nog geen toegang toe heeft, doe ik dit topic dicht. Het verplaatsen zou lullig zijn voor hem. Probeer het over 50posts ofzo nog eens in SG ;)

Zie ook de LA sticky voor toegangsregels van de verborgen fora.

Dit topic is gesloten.