Zalman ZM80D-HP

Pagina: 1
Acties:

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Hey,

Ik wil mij videokaart graag passief koelen met de Zalman ZM80D-HP, maar ik vroeg me af, na naar het moederbord gekeken te hebben, of deze wel past! Het koelblokje van de northbridge lijkt namelijk aardig in de weg te zitten.

Specs:

Mobo: Asus P4P800-E Deluxe
Proc: P4 3,00 Ghz @ 3,00 Ghz
Mem: 2x 256 MB DDR400
Vid: Asus A9600XT 128 MB
Met een irritante, zoemende, 6000 toeren draaiende, 4cm-fan!!

Pics:

http://www.detafelaer.nl/pics/vid1.JPG
http://www.detafelaer.nl/pics/vid2.JPG

Het koelblokje steekt dus +/- 1 cm over het AGP-slot, mss lijkt dat op de pic niet zo...

Heeft hier iemand ervaring mee of weet of dit toch kan?

Bedankt alvast! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tim_R op 03-10-2004 22:22 ]

Verwijderd

Ik heb de P4P800 deluxe en de ZM80D-HP op mijn FX5900XT; past perfect :)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gaat prima, been there, done that :). Die Zalman is trouwens een échte aanrader!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 14:02

SmidsY

hallo!?.............

Simpele vraag simpel antwoord, dit gaat passen. Verder staat op de zalman website (en op de verpakking) vermeld aan welke dimensie's het moederbord (minimaal) moet voldoen om te kunnen passen

ff gezocht

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/ZM80C_drawing3.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/ZM80C_drawing4.gif

[ Voor 36% gewijzigd door SmidsY op 03-10-2004 22:50 . Reden: plaatjes erbij ]

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

geen probleem, dat koperblok zit er ver genoeg vanaf :)

bij mij komt ie zelfs boven de mem. uit :)
lijkt op jouw pics ook lager :)

[ Voor 43% gewijzigd door Rebels op 03-10-2004 22:56 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07

Thandor

SilverStreak

Hij gaat wel passen, zou hij niet passen i.v.m. het huidige heatsink kun je er ook een Zalman Northbridge HS op zetten. Zelfs i.c.m. met dat grote Northbridge heatsink kan de ZM80D-HP er op.
Wat sowieso mooi is indien je een window in de kast hebt is een Zalman Northbridge heatsink erop zetten, die kleurt goed bij de ZM80D-HP :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
OK bedankt iedereen ik weet voldoende!

Verwijderd

Ik heb de Zalman ZM80D-HP nu ook gekocht, ik heb alleen geen alcohol of aceton in huis om de chipjes schoon te maken. Kan ik hem er ook zo op plaatsen? Met andere woorden, is dat schoonmaken met alcohol of aceton echt noodzakelijk?

Alvast bedankt.

• SmidsY
  • Laatst online: 08-02 14:02

SmidsY

hallo!?.............

Ja dit is echt noodzakelijk, om optimale warmte overdrachttekrijgen is het altijd het beste de oude paste te verwijderen,beide oppervlakten goed te reinigen en dannieuwe past aan te brengen. Doe je het niet zal het ook werken echter de warmte overdracht is minder dus koelt alles minder.

Volgende punt, een flesje aceton of wasbenzine verkoopt z'n beetje elke drogist/supermarkt en de kosten kunnen nooit meer zijn dan €3,- dus bespaar je op de lange duur gewoon een hoop moeite en koop even wat spul

[ Voor 2% gewijzigd door SmidsY op 21-10-2004 11:19 . Reden: tikvouten ]

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

NEE, je kunt de chipies ook schoonmaken met bijvoorbeeld een microvezel doekje. Dat werkt dus perfect he. Heb je gelijk geen risico dat een schoonmaakproduct je chipies aantast .

Let wel op dat je het altijd met beleid schoonmaakt he, voor welke methode je ook kiest.

O, en graag pics als hij gemonteerd zit he

• Xof
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Er zijn meerdere middelen waarmee je het schoon kan maken. Het gaat er iig om dat de oppervlakte van die chipjes schoon zijn anders plakken die chipsetblokjes niet op de kaart. En belangrijk is dus ook dat ze vetvrij zijn. Dus ja het is aan te raden om het wel schoon te maken met bijv. wasbenzine. Maar er zijn meer mogelijkheden, je hebt bijv. ook nagelakremover. Terpetine kan ook nog. Heb je echt niks in huis staan?

Verwijderd

Okey thnx. Wasbenzine of terpetine heb ik wel. Nu zit ik echter weer met een ander probleem. De verkoper in de winkel zei dat het ding gewoon op een 6800 LE zou moeten passen. Dit gaat dus helemaal niet! De schroeven van de frontside heatsink assembly zijn te groot. Daarnaast rijken de "armpjes" van de heatsink assemblies niet ver genoeg. Het vreemde is wel dat op de ZALMAN webiste alleen staat dat deze koeling niet op een 6800GT of Ultra versie past (dus wel op een 6800 / 6800 le?). Weet iemand hier meer over?

Anders ga ik hem terug brengen en koop ik een artic cooler nv5 silencer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 11:55 ]

• Xof

Xof

Hij past idd ook niet, moet je maar even zoeken op de zalman forum. Hij pas alleen als je hem gaat modden.

http://www.zalmanforums.com

Verwijderd

jammer :( . Maar modden op die manier zoals op het forum staat, ga ik niet aan beginnen. Dan maar een artic cooler NV5 silencer. Jammer maar helaas. Toch wel gaar, zowel verkoper als de zalman website geven het NIET GOED aan.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 11:32:
NEE, je kunt de chipies ook schoonmaken met bijvoorbeeld een microvezel doekje. Dat werkt dus perfect he. Heb je gelijk geen risico dat een schoonmaakproduct je chipies aantast .

Let wel op dat je het altijd met beleid schoonmaakt he, voor welke methode je ook kiest.

O, en graag pics als hij gemonteerd zit he
wc papier deed het bij mij ook goed ;)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Mister_X schreef op 21 oktober 2004 @ 13:36:
[...]

wc papier deed het bij mij ook goed ;)
haha jah bij mij ook! _/-\o_ Ik vond het alleen vervelend bij t instaleren dat je zo veel koelpasta voor alles nodig had!! maar ach koelt hij in iedergeval goed!! t werd wel een grote kliederboel.. :+

• Xof

Xof

DaannO schreef op 21 oktober 2004 @ 13:40:
[...]

haha jah bij mij ook! _/-\o_ Ik vond het alleen vervelend bij t instaleren dat je zo veel koelpasta voor alles nodig had!! maar ach koelt hij in iedergeval goed!! t werd wel een grote kliederboel.. :+
prutser :P
Ik had eerst de C versie en toen had ik ook last van veel gesmeer :D
Heb paar weken geleden de D versie genomen en toen ging het opzetten toch allemaal iets netter en sneller :)

Je gebruikt iets van 1,5e tube oid (of je moet heel goed zijn in uitknijpen dan kun je het misschien met 1 redden :P)

• DaannO
Xof schreef op 21 oktober 2004 @ 13:57:
[...]

prutser :P
Ik had eerst de C versie en toen had ik ook last van veel gesmeer :D
Heb paar weken geleden de D versie genomen en toen ging het opzetten toch allemaal iets netter en sneller :)

Je gebruikt iets van 1,5e tube oid (of je moet heel goed zijn in uitknijpen dan kun je het misschien met 1 redden :P)
hehe heb dr minstents 2 gebruikt!! hebben mensen ook de fan die dr bij hoort genomen?? ik wel staat erg mooi met zo een open kast!! Zalman... grauwwww :9

Verwijderd

Ik wil een 6800GT kopen en heb hier thuis al zo'n zalman zm80d-hp liggen. nu vraag ik mij af.. op de site word vermeld dat deze niet pas.. doordat de gt geen drillholes naast de cpu zou hebben,, maar in dit topic beweren andere weer anders ( http://forums.anandtech.c...did=1352082&enterthread=y ) kan iemand mij verheldering geven?

• DaannO
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 15:36:
Ik wil een 6800GT kopen en heb hier thuis al zo'n zalman zm80d-hp liggen. nu vraag ik mij af.. op de site word vermeld dat deze niet pas.. doordat de gt geen drillholes naast de cpu zou hebben,, maar in dit topic beweren andere weer anders ( http://forums.anandtech.c...did=1352082&enterthread=y ) kan iemand mij verheldering geven?
aan de foto`s van je link te zien heeft hij wel gaatjes bij zn chip!! lijkt me duidelijk. kan wel. maar aan de andere kant is het wel de vraag waarom zalman zecht dat het niet kan. vraag het anders even in dit topic want daar heeft vast wel iemand of misschien ook wel NIEMAND een zalman erop zitten.. maar zei hebben t antwoord vast wel.

Zalman ZM80D-HP op nieuw XFX GeForce 6800 ultra
hier staat er wat over .

en:
[rml][ OC] XFX GeForce 6800 GT naar Ultra[/rml]

en
Het 6800LE Topic Deel 6

nu moet je t lukken! :+

ps: ik zou eerste deze proberen!!! een goeie..

[rml][ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 11[/rml]

[ Voor 6% gewijzigd door DaannO op 22-10-2004 21:38 ]

Pagina: 1