Toon posts:

[XP] Exe files niet meer beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik voorkomen dat alles zo supergoed is beveiligd in windows XP SP2 want ik irriteer me er nogal aan....

bij elk exe bestand vraagt hij of ik hem wel wil openen e.d.

kortom hoe kan ik dit uitzetten > ?

Verwijderd

? Haal het vinkje weg!

Verwijderd

Topicstarter
ok waar precies ?

overigens heb ik nu oo kweer wat vaags...ik heb per ongeluk aangegeven dat via een bepaalde site zip files automatisch worden geopend, waar kan ik dit veranderen ?

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Voor je laatste probleem, kijk hier dan even.

En je eerste probleem kan je ongetwijfeld met google vinden evenals bovenstaande link.

http://www.bonuszoeken.nl

Verwijderd

Topicstarter
tis misschien raar maar daar kan ik nikz over vinden (exe bestanden)....

ik denk dat het zit in dat beveiligingscentrum alleen kan niet vinden waar... :S

wie helpt ?

Verwijderd

Wat een puinhoop. :7 Ik ga SP2 echt nog niet installeren, alles werkt fijn en don't change a winning team...

• Baarsjes
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:38:
tis misschien raar maar daar kan ik nikz over vinden (exe bestanden)....

ik denk dat het zit in dat beveiligingscentrum alleen kan niet vinden waar... :S

wie helpt ?
Wordt er bij alle exe bestanden gevraagd om een bevestiging of alleen diegene die je via de mail ontvangt?

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 11:00

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:46:
Wat een puinhoop. :7 Ik ga SP2 echt nog niet installeren, alles werkt fijn en don't change a winning team...
Want? Ik heb hier op 3 pc's geen enkel probleem met SP2...

@ TS: Je bedoelt met downloaden, als attachement via de mail... Dat is me namelijk niet geheel duidelijk. Ik heb het namelijk nergens...

En heb je zelf al ergens gezocht bijvoorbeeld??

[ Voor 13% gewijzigd door Spacecowboy op 05-10-2004 15:12 ]

HENG HENG

• Baarsjes
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Ik snap nu pas wat de topicstarter exact bedoelt, en ik loop nu tegen precies hetzelfde aan. MIjn eerdere antwoord dat dit vast wel via google te vinden was is denk ik onterecht geweest.

Ik heb nu een Windows 2003 server, en bij alle executables die niet lokaal staat vraagt het systeem om een bevestiging of je die exe ook wel echt wilt openen. Nu heb ik meerdere programma's op een netwerk share staan die ik wil gebruiken maar ik wil niet iedere keer antwoord geven op de vraag of ik dat wel wil.

Ik ben bezig geweest met gpedit en dan software restrictions maar daarmee werkt het niet en ben er ook niet zeker van dat dat de goede oplossing is. Ik hoef de optie dus niet voor alle exe's uit te schakelen maar zou het wel prettig vinden als ik de vertrouwde exe's kan opgeven.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26

Duinkonijn

Huh?

Baarsjes schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:20:
Ik snap nu pas wat de topicstarter exact bedoelt, en ik loop nu tegen precies hetzelfde aan. MIjn eerdere antwoord dat dit vast wel via google te vinden was is denk ik onterecht geweest.

Ik heb nu een Windows 2003 server, en bij alle executables die niet lokaal staat vraagt het systeem om een bevestiging of je die exe ook wel echt wilt openen. Nu heb ik meerdere programma's op een netwerk share staan die ik wil gebruiken maar ik wil niet iedere keer antwoord geven op de vraag of ik dat wel wil.

Ik ben bezig geweest met gpedit en dan software restrictions maar daarmee werkt het niet en ben er ook niet zeker van dat dat de goede oplossing is. Ik hoef de optie dus niet voor alle exe's uit te schakelen maar zou het wel prettig vinden als ik de vertrouwde exe's kan opgeven.
als je je group policies opwaardeerd met de adm`s van XP`s sp2. kan je dat aangeven

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

;Disable SP2 warning messages for executables
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Download]
"CheckExeSignatures"="no"
"RunInvalidSignatures"=dword:00000001
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy Objects\{11D31951-7848-48E3-89C2-6762AF05C427}User\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Attachments]
"SaveZoneInformation"=dword:00000001
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Associations]
"LowRiskFileTypes"=".exe;.bat;.com;.cmd;.reg;.msi;.htm;.html;.gif;.bmp;.jpg;.avi;.mpg;.mpeg;.mov;.mp3;.m3u;.wav;"

Heb alleen niet de kans om het nu te testen, want dit werkt volgens mij alleen voor het downloaden van files in IE. Maar je hebt kans dat het ook gewoon in je desktop omgeving werkt ( gezien de relatie tussen beiden)

Oplossing van duinkonijn is iets makkelijker :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 12:27 ]

• Baarsjes
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Duinkonijn schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:24:
[...]
als je je group policies opwaardeerd met de adm`s van XP`s sp2. kan je dat aangeven
Beetje late reactie maar goed, heb de adm files los weten te downloaden. Toch kan ik deze optie nergens vinden. Onder welk onderdeel zou ik moeten zoeken?

• Baarsjes
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Kickerdekick, kan het nog immer niet vinden. Ook met verschillende registry keys is het me niet gelukt, op alle mogelijke manieren blijft er gevraagd worden om bevestiging.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk open je die bestanden op IP address of op een andere manier dat Windows niet herkent dat die files in je 'local' zone terecht horen - je domain name (eg: als je server server.baarsjes.local heet, baarsjes.local aan je local zone toevoegen) kan al helpen.

Ook het gebruik van geen ip addressen helpt :P

• Baarsjes
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Ik heb in principe de oplossing gevonden, mijn dank aan elevator hiervoor. Ik voeg de server in IE toe aan de lijst bij "local intranet" en er wordt niet meer om een bevestiging gevraagd.

Het probleem waar ik nu mee zit is dat dit per gebruiker gedaan moet worden. Aangezien we IE verder niet gebruiken en dus ook niet beschikbaar is voor de gebruikers is dit niet wenselijk. Is er een mogelijkheid dit in een keer voor alle gebruikers te doen?

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je je server moet toevoegen is er eigenlijk iets anders mis - vermoedelijk herkent Windows niet dat je PC onderdeel is van je eigen netwerk, en dat is iets anders dat je moet bekijken :)

• Baarsjes
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

elevator schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:00:
Als je je server moet toevoegen is er eigenlijk iets anders mis - vermoedelijk herkent Windows niet dat je PC onderdeel is van je eigen netwerk, en dat is iets anders dat je moet bekijken :)
Klinkt logisch, maar dan laat mijn kennis me hier in de steek. Het betreft een Windows 2003 server, waarop gebruikers inloggen op een samba domein. Hoe kan ik op de server dan aangeven dat de samba server behoort tot hetzelfde netwerk? Dit lijkt me dan toch vrij vanzelfsprekend?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26

Duinkonijn

Huh?

Baarsjes schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:36:
[...]

Klinkt logisch, maar dan laat mijn kennis me hier in de steek. Het betreft een Windows 2003 server, waarop gebruikers inloggen op een samba domein. Hoe kan ik op de server dan aangeven dat de samba server behoort tot hetzelfde netwerk? Dit lijkt me dan toch vrij vanzelfsprekend?
dat zei je er niet bij... volgens mij kan samba niet met group policies overweg.

je 2k3 is een member van samba?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Duinkonijn schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:06:
[...]

dat zei je er niet bij... volgens mij kan samba niet met group policies overweg.

http://www.nitrobit.com/GroupPolicy.html

GPO's voor Samba _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Baarsjes
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Duinkonijn schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:06:
[...]

Ik maak gebruik van nitrobit, zoals hieronder al word geroepen. De policy's werken dus perfect, maakt dat nu de vraag wel oplosbaar? ADM files van XP SP2 zijn dus ook geen probleem, maar ik kan hier nergens in vinden hoe dit aan te geven.

Maak dus voor andere dingen al veelvuldig gebruik van group policy's, vandaar mijn opmerking dat ik het hier reeds mee heb geprobeerd. Ik zou me daarintegen wel kunnen voorstellen dat dit een probleem zou scheppen in de relatie tussen de 2003 server en de samba server, vandaar dat ik het erbij vermeld.

En ja, de windows 2003 server is dus een client in het samba domein.

• Baarsjes
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Kickerdekick wederom. Is het mogelijk om op een normale manier op de 2003 server aan te geven dat deze in hetzelfde netwerk zit als de Samba server?

Mijn gevoel zegt dat het genoeg moet zijn dat de 2003 server als client inlogt op het samba domein, maar dit is dus blijkbaar niet zo?

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik bedoelde met domain meer het DNS domain dan een Windows domain - staat dit allemaal wel juist :)

• Baarsjes
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

elevator schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:41:
Ik bedoelde met domain meer het DNS domain dan een Windows domain - staat dit allemaal wel juist :)
Ben weer een paar uurtjes bezig geweest met bovenstaande tip. Ook met het invullen van een DNS domein kom ik er niet. Ik heb nu gekozen voor een nogal ranzige, maar werkende oplossing aangezien ik er verder geen tijd meer in wil steken. Voor de search vermeld ik hem maar.

In de sleutel HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Setting\ZoneMap heb ik een sleutel toegevoegd met dezelfde naam als de server waarvan ik de exe's wil starten. In de sleutel heb ik een DWORD waarde aangemaakt met de waarde 1 en genaamd "file".

Het werkt, maar begrijp dat dit niet echt een elegante oplossing is. In ieder geval allen bedankt voor de hulp.

Pagina: 1