Ik heb Bulletproof FTP Server v2.15. Het werkt nu allemaal goed voor in het lokale netwerk. Dat was geen probleem. Ik gebruik daarvoor 192.168.xxx.34 op poort 21. Maar een ander (van buiten het LAN kan niet via dat adres inloggen).
Dat is logisch omdat het een Internet IP moet zijn. Het IP op internet is 212.123.xxx.188, maar probeer je die te bereiken op poort 21, krijg je de melding: "kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de bestandsnaam juist hebt gespeld en of u wel een toegangsmachtiging voor de map hebt. Details: Het FTP-verzoek is afgebroken"
Ik ben wat dingen gaan uitproberen, maar nog zonder resultaat.
Mijn huidige verandere instellingen:
* Multi-IP Settings - Passive mode IP (aangevinkt) en het IP 212.123.xxx.188 ingevuld. (is dit correct? want dit kan toch ook random zijn?)
* Passive port range: 1024 to 5000
* Listen to port number: 21
* Dynamic IP - Check for IP Changes - Enable IP changes monitor (aangevinkt)
Current IP = 192.168.x.34
Op de ZyXel Prestige 600 Series :
* NAT Mode - SUA only - port 21 / 192.168.x.34
* Remote management - FTP - Port 21 / Secured Client IP : 0.0.0.0
Ik vermoed dat ergens de firewall/proxy lastig doet. Het kan zijn dat ik iets verkeerds ergens heb ingevuld, omdat ik dacht dat het moest, verbeter me dan ook even!! Graag tips hoe ik dit moet instellen om het te laten werken.
Dat is logisch omdat het een Internet IP moet zijn. Het IP op internet is 212.123.xxx.188, maar probeer je die te bereiken op poort 21, krijg je de melding: "kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de bestandsnaam juist hebt gespeld en of u wel een toegangsmachtiging voor de map hebt. Details: Het FTP-verzoek is afgebroken"
Ik ben wat dingen gaan uitproberen, maar nog zonder resultaat.
Mijn huidige verandere instellingen:
* Multi-IP Settings - Passive mode IP (aangevinkt) en het IP 212.123.xxx.188 ingevuld. (is dit correct? want dit kan toch ook random zijn?)
* Passive port range: 1024 to 5000
* Listen to port number: 21
* Dynamic IP - Check for IP Changes - Enable IP changes monitor (aangevinkt)
Current IP = 192.168.x.34
Op de ZyXel Prestige 600 Series :
* NAT Mode - SUA only - port 21 / 192.168.x.34
* Remote management - FTP - Port 21 / Secured Client IP : 0.0.0.0
Ik vermoed dat ergens de firewall/proxy lastig doet. Het kan zijn dat ik iets verkeerds ergens heb ingevuld, omdat ik dacht dat het moest, verbeter me dan ook even!! Graag tips hoe ik dit moet instellen om het te laten werken.