Toon posts:

Wireless Access Point / Repeater

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen! Ik heb het volgende probleem, Ik heb een wireless router in het bedrijf staan en binnen in de serre heb ik nog bereik maar als ik in de huiskamer ga zitten valt mijn bereik weg. Is er zoiets als een repeater of access point, ik weet niet precies hoe zoiets heet... Ik bedoel te zeggen een apparaat dat mijn bereik vergroot zodat ik gewoon in de huiskamer kan gaan internetten. Kan iemand mij daar wat uitleg over geven? Weet iemand toevallig een merk of type?

Ik wil dus geen kabel trekken van mijn wireless router naar de repeater, maar dus echt een kastje wat het signaal draadloos oppikt en daarna weer doorstuurt.

Alvast bedankt!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 06:08
Dat heet inderdaad een repeater.

Vergeet wel niet dat je snelheid gedeeld door 2 wordt dan. Met een ap heb je dit probleem niet, maar ligt er ook een kabel naar je router/switch.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:46
Misschien een grotere antenne aan je accesspoint koppelen?

Verwijderd

FAQ Network Troubleshooting

Daar zie je een aantal links waarmee je een stuk verder moet kunnen komen. Zie verder de tips van Tom_G en Dennis en deze: je kunt wellicht een AP van hetzelfde merk als die router kopen en het AP laten 'bridgen/repeaten'. Raadpleeg hiertoe de specs/handleiding van het AP of neem even contact op met de fabrikant ervan :)

Dit topic is gesloten.