[DVB-S kaart] Horizontale strepen door beeld

Pagina: 1
Acties:

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 19:39
Ik heb nu al een hele tijd een hardwarematige DVB-S kaart (skystar 1), maar als ik tv ga kijken met de hardware 'modus' dan heb ik last van horizontale strepen (maakt niet uit met wat voor programma). Als ik dan een graph ga gebruiken dan zijn deze strepen mooi weg te werken. Bijvoorbeeld met een cyberlink graph.
Ik heb natuurlijk niet voor niks een hardware kaart, dus wil ik het graag zonder graph kijken. Het beeld is wel mooi, maar alleen die horizontale strepen.

Wat ik al geprobeerd hebt ik verschillende resoluties uitproberen, heb zelfs powerstrip geinstalleerd om een pal resolutie in te stellen, maar die strepen blijven gewoon.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Bedoel je dit soort strepen? plaatje van 100fps.com
Dat is interlacing. Als je kaart die niet hardwarematig kan deinterlacen zul je toch echt software moeten gebruiken die dat voor je doet. Daar ontkom je niet aan.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 19:39
Dat soort strepen idd, maar dan veel minder.. als het beeld stil staat dan is het niet te zien.. komen er bewegingen dan is het zichtbaar..

Toch maar eens op onderzoek gaan hoe ik het hardware matig kan interlacen met deze kaart