1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Heb je een voorbeeld van de eerste rij, met de rijen welke weg mogen en welke niet? Werkt wat makkelijker.
Heb je toevallig (een klein beetje) programmeer kennis?
Dit werkt het makkelijkst met een scriptje(macro,vb,js o.i.d.)
Heb je toevallig (een klein beetje) programmeer kennis?
Dit werkt het makkelijkst met een scriptje(macro,vb,js o.i.d.)
Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed
als je met "CTRL" werkt kan je een voor een de rijjen die je niet nodig hebt selecteren en in een keer weg halen
als je de nummer die voor jou uniek zijn weet je welke nummers je zoek"
gebruik dan de "look-up" functie in excel
Alle rijen zijn gelijk.
Ze bestaan uit 5 kolommen. De eerste is een persoonsnummer en de volgenden zijn wel of niet aangevinkt (leeg of X) afhankelijk of die persoon er wel of niet aan voldoet.
Ze bestaan uit 5 kolommen. De eerste is een persoonsnummer en de volgenden zijn wel of niet aangevinkt (leeg of X) afhankelijk of die persoon er wel of niet aan voldoet.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ja, deze oplossingen ken ik uiteraard, maar aangezien ik elke week deze file krijg, wil ik het snel doen. En niet 80 rijen met CTRL moeten selecteren of met de lookup functie 80x uitvoeren.SimplyMe schreef op 03 oktober 2004 @ 21:28:
als je met "CTRL" werkt kan je een voor een de rijjen die je niet nodig hebt selecteren en in een keer weg halen
Doe het dan andersom. Selecteer alles met shift, en vervolgens met ctrl alle 20 deselecteren.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
lookup("X",A1:A80,B1:B80)
zoiets zou moeten lukken
eerst alfabetiseren je kolomen en dan desnoods in een
tweede tabblad de uitkomsten neerzetten.
Dan de volgende keer als je je excel blad krijgt dan kopieer je de inhoud uit dan blad en stop je in je werk blad en daarna zet kan je zo zien wie voldoet of niet (dan ga ik me dus afvragen waarvoor
)
wat je ook zou kunnen doen is je excel blad opslaan als
csv (comma seperated values)
en hierna met een c progje de correcte waarde er uit zoeken en opslaan in een tweede file
zoiets zou moeten lukken
eerst alfabetiseren je kolomen en dan desnoods in een
tweede tabblad de uitkomsten neerzetten.
Dan de volgende keer als je je excel blad krijgt dan kopieer je de inhoud uit dan blad en stop je in je werk blad en daarna zet kan je zo zien wie voldoet of niet (dan ga ik me dus afvragen waarvoor
wat je ook zou kunnen doen is je excel blad opslaan als
csv (comma seperated values)
en hierna met een c progje de correcte waarde er uit zoeken en opslaan in een tweede file
Kan je niet iets met filtering doen? Data- filter - autofilter en dan iets met begins with...
Pagina: 1