Ik zit met een probleempje met een config file van een BNC. Ik wil dat mensen verplicht 1 channel joinen, om het gebruikersaantal goed te laten zien aan de buitenwereld.
Ik heb hieronder een stukje van de grote inhoud van de file (100 users exact op dit moment):
Wat is de bedoeling?
Nou, ik wil dat iedere gebruiker een bepaald channel joint, in dit geval #joinditchannel.com
Hoe pak ik dit aan?
Een kleine opzet heb ik hieronder gezet, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit in code typ. Ik ben nog niet zo heel lang bezig met PHP, en heb geen goed idee van de juiste beschikbare functie hiervoor.
While [$usernames afgaan, misschien vast inzetten, dus 1to1000?] {
if (empty($username.user.login)){
echo ('O o, deze user ID bestaat niet, misschien wat fragmentatie.');
echo ('NEXT!');
} else {
while channels van user {
channelgezet=0;
if channel=#joinditchannel.com {
channelgezet=1;
}
}
if ($channelgezet == 0){
zet channel1 van gebruiker op $joinditchannel.com
}
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee. Het lijkt bijna wat op een script-request, maar het gaat mij echt om de fucnties, en idee-en hoe ik die variabelen in het script in PHP krijg gestopt.
De enige andere manier die ik anders heb bedacht, is:
Zet alle gebruikers in database, met optievelden en channels.
Laat daarna een config bestand genereren door database.
En dan daarna dat config bestand opnieuw inlezen. Dit programma kan dat niet voor zover ik weet, maar dan kan ik nog overstappen op een andere BNC wat ik mogelijk toch wil doen, echter blijft dit probleem dan nog steeds gelden.
Bedankt alvast voor de $_GET['input']
Ik heb hieronder een stukje van de grote inhoud van de file (100 users exact op dit moment):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| USER1.USER.NICK=XXPierre[Away] USER1.USER.USER=pierre USER1.USER.PASS==`4XXXXXXXXX`'9 USER1.USER.RIGHTS=1 USER1.USER.VLINK=0 USER1.USER.LEAVEMSG=I'm away -Please send an Email: XXXXX.com USER1.USER.PPORT=0 USER1.USER.PARENT=0 USER1.USER.QUITTED=0 USER1.USER.DCCENABLED=1 USER1.USER.AUTOGETDCC=0 USER1.USER.AIDLE=1 USER1.USER.LEAVEQUIT=0 USER1.USER.AUTOREJOIN=0 USER1.USER.SYSMSG=1 USER1.USER.LASTLOG=0 USER1.USER.CERT=+ USER1.USER.VHOST=bnc1.fXXXXXXXg.com USER1.USER.AWAYNICK=XXXXX] USER1.USER.LOGIN=pierre LINKS.LINK0.TYPE=1 USER1.SERVERS.SERVER1=blueyonder.uk.quakenet.org USER1.SERVERS.PORT1=6668 USER1.CHANNELS.ENTRY2=#XXXX.nl USER1.CHANNELS.ENTRY0=#joinditchannel.com USER1.CHANNELS.ENTRY4=#XXXXX.net USER6.USER.LOGIN=XXX USER6.USER.USER=XXX USER6.USER.PASS=='f`8XXXXXXXXXXX`=`x USER6.USER.RIGHTS=0 USER6.USER.VLINK=0 USER6.USER.PPORT=0 USER6.USER.PARENT=0 USER6.USER.QUITTED=0 |
Wat is de bedoeling?
Nou, ik wil dat iedere gebruiker een bepaald channel joint, in dit geval #joinditchannel.com
Hoe pak ik dit aan?
Een kleine opzet heb ik hieronder gezet, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit in code typ. Ik ben nog niet zo heel lang bezig met PHP, en heb geen goed idee van de juiste beschikbare functie hiervoor.
While [$usernames afgaan, misschien vast inzetten, dus 1to1000?] {
if (empty($username.user.login)){
echo ('O o, deze user ID bestaat niet, misschien wat fragmentatie.');
echo ('NEXT!');
} else {
while channels van user {
channelgezet=0;
if channel=#joinditchannel.com {
channelgezet=1;
}
}
if ($channelgezet == 0){
zet channel1 van gebruiker op $joinditchannel.com
}
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee. Het lijkt bijna wat op een script-request, maar het gaat mij echt om de fucnties, en idee-en hoe ik die variabelen in het script in PHP krijg gestopt.
De enige andere manier die ik anders heb bedacht, is:
Zet alle gebruikers in database, met optievelden en channels.
Laat daarna een config bestand genereren door database.
En dan daarna dat config bestand opnieuw inlezen. Dit programma kan dat niet voor zover ik weet, maar dan kan ik nog overstappen op een andere BNC wat ik mogelijk toch wil doen, echter blijft dit probleem dan nog steeds gelden.
Bedankt alvast voor de $_GET['input']