Toon posts:

WLAN toevoegen van extra computer op netwerk gaat mis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een heel vreemd probleem met mijn netwerkkarrt ofwel netwerk instellingen. We hebben hier al een WLAN dat uitstekend werkt met precies dezelfde hardware als mijn probleemgeval.

Situatie:

Router: E-Tech High-Performance Wireless Router (WLRT03)
PC: XP Professional met Sitecom wireless Network PCI Card 11m (WL-016 V2)
(ps. Op advies van de verkoper heb ik naast TCP/IP heb ik ook NetBiOS als protocol geinstalleerd)

Op het moment dat ik inlog op de router via een andere PC (mbv WEB hexadecimal 128bit code; 26 digits) kan ik meekijken op de router. De stand van zaken op dit moment is dat de probleem-PC volgens de router wél een IP-adres toegewezen heeft gekregen, maar dat windows op de probleem-PC aangeeft dat het niet mogelijk was de IP te 'renewen'.

Eén extra stukje info. Omdat ik hier al een tijdje mee bezig ben, leek het me handig windows opnieuw te installeren. Ik heb nu zo'n (fijne :/) nieuwe versie met duizend-en-een vinkjes voor de windows firewall. Ik heb onder advanced alle firewall opties uitgezet, maar alle vormen van toegang goedgekeurd (zoals FTP, IMAP onder services en Router request, echo request onder ICMP).

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn, mij lijkt een instellingsfout te zijn.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Zou je niet eens aangeven wat er niet werkt, behalve het vernieuwen van je IP adres?

(ps lees de FAQ ook eens over welke informatie je allemaal moet dumpen)