Afdrukken bij Kruidvat

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hingking
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05-2025

Hingking

Duikfanaat

Topicstarter
Hallo,

Ik lees net ergens dat de foto's die je digitaal laat afdrukken bij het Kruidvat soms kleiner zijn dan 10 x 15 cm. Nu wil ik 200 foto's laten afdrukken als bedankkaartje voor onze trouw. Op de achterkant komt dan een etiket met een tekst. Deze etiketten zijn 99,1 x 139 mm.

Het is dus belangrijk dat de foto 's niet veel kleiner worden, want dan moet ik alle etiketten bijknippen.

Ik kan de foto perfect op 10 x 15 cm aanleveren omdat hij bewerkt is met photoshop. Maar nu weet ik niet goed naar welke ontwikkelcentrale ik ze zal sturen.

Wie kan me helpen?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Kun je niet 1 afdruk laten maken en dan vermenigvuldigen bij een copy shop? Weet je zeker dat je het juiste formaat hebt..

Groetjes, FaceDown.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:19

Rudedadude

Maybe we were born to run

Wil je kwaliteit ga dan voor agfanet.nl
Zeer snel, zeer goede kwaliteit, juiste formaat en bovendien bewerken ze je foto niet na. Ze zijn dan ook zo ongeveer de duurste.

Aan de andere kant, bij de uploadsoftware die verschillende bedrijven gebruiken kun je gewoon aangeven op welk formaat je het wilt, dus dat zou niet fout moeten gaan. Punt is alleen dat digitale camera's meestal foto's op 3x4 maken ipv 2x3 en sommige afdrukcentrales (waaronder Kruidvat) kiezen er dan voor om op 10x13 af te drukken en anderen maken daar 11.4x15. Maar bij 10x15 foto's zou dat dus gewoon goed moeten gaan overal.

Er is ook een redelijk uitgebreid topic over foto's afdrukken:

Digitale foto's afdrukken

[ Voor 7% gewijzigd door Rudedadude op 03-10-2004 20:45 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Ook hier http://www.picoprint.nl/ super goede afdrukken, zeer snelle levering (volgende dag in huis) voor een goede prijs. Ben er heel erg tevreden over, heb zelden zulke goede prints gezien.

• Hingking

Hingking

Duikfanaat

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe, maar het gaat me niet zozeer om de kwaliteit en service. Het is gewoon heel belangrijk voor me dat het formaat niet teveel afwijkt van 10x15cm als ik ze op dat formaat instuur.

Voor mijn part croppen ze een deel en drukken ze dan weer af op 10x15, of spelen ze iets met kleuren, maakt allemaal niet zoveel uit. Als het eindresultaat maar ongeveer 10x15 is.

Wie kan eens voor me nameten anders? Ik ben vooral geinteresseerd in Kruidvat en Hema, omdat dit het gemakkelijkst voor me is. Of eventueel een bedrijf dat verzend via de post.

Wie kan me helpen??

• FaceDown
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Wat nizno zegt dus. Anders mail je ze even met je vraag.

Groetjes, FaceDown.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

NU een foto op 15x10 formaat uploaden naar de kruitvat, Hema, AH. Morgen of overmorgen ophalen. Checken. OK? Dan de hele batch bij degene welke het best gelukt is *en* je een 10x15 formaat hebt gekregen, bestellen.

Bij de Hema kun je overigens zelf kiezen of je 10x15 wil of dat andere formaat.

Alors.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Kruidvat is echt no-go en vervuilt heel snel aan het licht. Voor een trouw zou ik het echt bij Kodak of Agfa doen. Ben je zeker van kwaliteit en agfa en kodak zijn zelfs goedkoper bij zo'n grote oplage!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik druk regelmatig af bij kruidvat. Prijs kwaliteit is -naar mijn mening- erg goed. (maar dat vroeg je idd niet)

over het afknippen:
ALS de foto's al bijgeknipt worden is dat kwestie van enkele (zeg maximaal 3 tot 5) millimeters. de afmetingen die jij noemt blijven makkelijk/zeker wel over.
vergeet niet dat je de foto wel met de goede verhouding in moet sturen (verhoudiing 2:3)

[ Voor 3% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 03-10-2004 21:54 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Afdrukken bij het Kruidvat heb ik nooit geprobeerd, bij de Mediamarkt wel en dat zal niet zo veel verschillen. Even een foto nagemeten: 10,1x15,2mm

Eigenlijk zijn de foto's 4x6inch wat neer moet komen op 10,15*15,24mm. Zo veel snijden ze er blijkbaar niet af.

Een grotere afwijking is er bij 13x18cm: dat is 5x7inch ofwel 12,7x17,8. Dat valt nog wel mee maar pas op: Dit is geen 2:3, daarvoor kom je in de lengte 8% tekort wat van je foto af zou vallen. Houd daar rekening mee als je een 13x18 foto laat afdrukken.

Verwijderd

probeer hema via hun website daar kan je zelf bepalen hoe en wat werkt goed heb laast 200 vakantie fotos bestelt.
alleen 200 fotos bewerken is shit maar goed jij hebt er maar 1 dat scheeld

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 04:28 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025

• Hingking

Hingking

Duikfanaat

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ik weet dat er al meerdere onderwerpen lopen over afdrukcentrales, maar het ging me hier specifiek om de afmetingen waarop ze afdrukken ook als je de foto's zelf al hebt gecropped.

Ik heb ze inmiddels naar Kodak gestuur. 1 Cent goedkoper, maar met vaste hoogte en de breedte passen ze zo aan dat alles erop staat. Geen snij en cropwerk daar dus.

Bedankt voor de tip.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:29
Hingking schreef op 04 oktober 2004 @ 07:23:

Ik heb ze inmiddels naar Kodak gestuur. 1 Cent goedkoper, maar met vaste hoogte en de breedte passen ze zo aan dat alles erop staat. Geen snij en cropwerk daar dus.
Argh, ik heb ook zo eens m'n foto's laten afmaken bij Kodak.
De hoogte is idd overal dezelfde, maar za passen de lengte aan. Dit komt omdat je bij een digicam een verhouding van 4:3 hebt.
Ik had zo een 170 foto's laten ontwikkelen bij Kodak, en de helft ofzo was 2 cm korter. (13x10 ofzo waren ze).
Als reden gaven ze dat ik anders een stuk van m'n boven of onderkant van m'n foto ging missen. :X Who cares, daar had ik al rekening mee gehouden, ik wou gewoon m'n foto's in 15x10 formaat en niet in 13x10. Dat was dan ook de laatste keer dat ik ze naar Kodak gestuurd heb, wat ik best jammer vind aangezien ze voor de rest mooi afgemaakt zijn.

https://fgheysels.github.io/

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
whoami schreef op 04 oktober 2004 @ 10:30:
[...]

De hoogte is idd overal dezelfde, maar za passen de lengte aan. Dit komt omdat je bij een digicam een verhouding van 4:3 hebt.
Ik had zo een 170 foto's laten ontwikkelen bij Kodak, en de helft ofzo was 2 cm korter. (13x10 ofzo waren ze).
Als reden gaven ze dat ik anders een stuk van m'n boven of onderkant van m'n foto ging missen. :X Who cares, daar had ik al rekening mee gehouden, ik wou gewoon m'n foto's in 15x10 formaat en niet in 13x10. Dat was dan ook de laatste keer dat ik ze naar Kodak gestuurd heb, wat ik best jammer vind aangezien ze voor de rest mooi afgemaakt zijn.
zoals ik al opmerkte; je kan het beste -om niet voor verassingen te komen staan- je foto's op juiste verhouding aanleveren. Je bent dan wel ff bezig (naja 'ff'; ik weet hoeveel tijd het in beslag kan nemen ;) ) maar dan weet je zeker dat het goed gaat.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Aangezien de TS zelf al zegt zijn foto op 10x15 te hebben gemaakt, denk k niet dat daar problemen in liggen... alleen de resolutie?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Dark Blue schreef op 04 oktober 2004 @ 18:27:
Aangezien de TS zelf al zegt zijn foto op 10x15 te hebben gemaakt, denk k niet dat daar problemen in liggen... alleen de resolutie?
resolutie maakt niets uit; alleen de verhoudingen v.d. foto('s)

• Jan Smit
  • Laatst online: 14:14
Haha, ik heb precies hetzelfde gedaan bij mijn trouwen.
Wat een gedoe zeg om dat goed te krijgen. In PS mooi plaatje gemaakt in goede verhouding. Maar ook bij de lokale Combi werd geresized (goed Nederlands voor het veranderen van de grootte).

Wat betreft die stickers op de achterkant: laad je plaatje in PS en type die tekst er gewoon bij in een kadertje. Ben je van dat probleem ook verlost.

Veel plezier met trouwen ;-) weet waar je aan begint. }) 8)7 |:(

Homo sapiens non urinat in ventum

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Resolutie maakt alleen uit voor de kwaliteit... Het gaat in dit topic ff niet om kwaliteit maar om afmetingen voor de etiketten die op de achterkant van de foto's komen.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
whoami schreef op 04 oktober 2004 @ 10:30:
[...]

Mijn DRebel gebruikt gewoon 2:3 hoor! :P

Carpe Diem

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
ik lees dat veel mensen het veel werk vinden 3:4 foto's om te zetten naar 2:3, maar het is supersimpel met het zeer kleine progje CropIt: http://www.entrysoft.com/Crop_It_.16.0.html

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Moriaty schreef op 05 oktober 2004 @ 08:01:
ik lees dat veel mensen het veel werk vinden 3:4 foto's om te zetten naar 2:3, maar het is supersimpel met het zeer kleine progje CropIt: http://www.entrysoft.com/Crop_It_.16.0.html
hummm zal eens naar het programmaatje kijken. echter doe ik het allemaal handmatig omdat ik dat ook kan selecteren per foto welk gebied enzo. (of kan dat ook met dit programma)

• Sabbi
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

met Jpegcrops kan je fijn batch croppen en je kan je crop kader per foto verschuiven...

Verwijderd

Vorige week een stel foto's verzonden en opgehaald van Kruitvat, de maten zijn:

10,1 x 13,6

Dat waren foto's van 2608 x 1952 pixels, dus bijna 4:3 verhouding.

• Wreckerrm
  • Laatst online: 04-02 16:46

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik upload meestal de foto's naar Kral Superfoto (www.kral.nl)
Uit de test van de AD kwamen ze ook als beste fotovak zaak naar voren.
Uiteindelijk gaat het naar Kodak geloof ik. Afdrukken vanaf 15 cent. Die prijs bevalt me wel en ik vind de kleuren en duurzaamheid erg goed.

Hema heb ik ook wel eens gedaan en kruidvat heb ik ook wel eens gezien, maar die vind ik allebij toch een mindere kwaliteit opleveren.

Verwijderd

Ik was erg tevreden over de foto's die ik in augustus bij de Hema heb laten afdrukken (een stuk of 150). Ik heb ze zonet even opgemeten: allemaal 10,2x15cm.
Pagina: 1