[QuickCert] Heeft iemand ervaring met deze trainer?

Pagina: 1
Acties:

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede methode (buiten zelf leren met vallen en opstaan) om VB.Net onder controle te krijgen met het uiteindelijke doel om de volgende examens met succes af te leggen en het MCAD certificaat te hebben, wellicht in de toekomst ook nog 1 extra naar het MCSD certificaat.

70-305 Visual Basic .Net Windows applications
70-306 Visual Basic .Net Web applications
70-310 Visual Basic .Net XML Web services & Server components.

Ik heb nog niet zoveel ervaring in programmeren, en zoek dus een goede methode om van voor af aan te beginnen, op een gestructureerde manier. Veel boeken die ik al heb ingekeken gaan er van uit dat je al geruime tijd programmeert en dus bekend bent met bepaalde zaken.

Dat is bij mij dus niet het geval, en ik wil graag op een goede en duidelijke manier uitgelegd zien wat de achtergrond is van VB.Net, hoe de taal in elkaar steekt en hoe deze goed toe te passen.

Dit is dus duidelijk niet iets wat je jezelf goed aan kan leren, en daarom ben ik dus op zoek naar een goed begin voor een goede basis.

Na het zoeken op Internet ben ik onder andere Quickcert tegengekomen en Transcender. Nu ken ik Transcender al vanuit mijn studie voor MCSE en MCDBA en ben daar wel tevreden over, maar zie dat toch meer toepasbaar voor iemand die al enige ervaring heeft.

Nu kwam ik ook nog Quickcert tegen en die hebben video training waarin alles uitgelegd zou worden. Ik ben alleen nog niet zo overtuigd van de kwaliteit daarvan. Vandaar mijn vraag of iemand daar al eens wat besteld heeft en of het bevallen is.

Een andere tip is natuurlijk ook altijd welkom!

Wat ik dus niet vraag als reactie is of het wel juist is wat ik doe, of ik wel of geen VB.Net moet gaan doen etc. Graag alleen antwoord op de vraag. Bij voorbaat dank hiervoor!

[ Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 03-10-2004 20:31 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:46
Leer eerst goed programmeren, zorg dat je de basisprincipes onder de knie hebt, en ga zo stap per stap verder. Daarna kan je beginnen denken aan MCSD's enzo.
Dit gaat nl. ook over onderwerpen als remoting, web-services, etc....
Je moet niet leren lopen voordat je kunt gaan.

https://fgheysels.github.io/

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
whoami schreef op 03 oktober 2004 @ 20:43:
Leer eerst goed programmeren, zorg dat je de basisprincipes onder de knie hebt, en ga zo stap per stap verder. Daarna kan je beginnen denken aan MCSD's enzo.
Dit gaat nl. ook over onderwerpen als remoting, web-services, etc....
Je moet niet leren lopen voordat je kunt gaan.
En als je mijn startpost goed leest dan zie je dat ik op zoek ben naar hoe ik de basis goed moet leren. Dus geef dan aan hoe ik die basis goed moet leren...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

ik heb het gewoon gedaan met veel boeken, msdn, tutorials, artiekelen zoals op www.asp.net, planet source code heb ik vroeger ook vaak gebruikt, bestaande applicaties bekijken, irc kanalen bieden ook wat hulp, maar bovenal moet je het gewoon vaak doen. Herhaling leert aan, en dat is bij alles, dus ook programmeren.

edit:
Ook heb ik naar andere talen gekeken, zo ken ik dus nu ook python e.d. heb ook in php rond gesnuffeld maar vond het niks, vandaar dat ik nu .NET gebruik, en ook af en toe python voor fun dingetjes en om berekeningen op de uni mee uit te voeren.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 22:13 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Maar programmeren is toch meer dan alleen maar wat code kloppen. Is er niet een basis die je goed moet kennen, ongeacht de taal die je wil leren?

Daar ben ik dus ook naar op zoek.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 13:52

pjvandesande

GC.Collect(head);

Met de instelling die jij hebt kom je er sowieso wel!

Het klinkt iig heel intressant, heb je al gekeken naar de kosten ervan? Ik ken het zelf niet, maar klinkt iig wel intressant.
Ik heb zelf een MCSD SelfTraining pakket besteld en doorgelezen, maar wat begeleiding is zeker nooit mis.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
questa schreef op 04 oktober 2004 @ 08:55:
Met de instelling die jij hebt kom je er sowieso wel!
Bedoel je dat ietwat sarcastisch? Of niet? Ik twijfel... :?

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 13:52

pjvandesande

GC.Collect(head);

c70070540 schreef op 04 oktober 2004 @ 09:06:
[...]

Bedoel je dat ietwat sarcastisch? Of niet? Ik twijfel... :?
Nee, niet sarcastisch! Ik heb hier veel te maken gehad met mensen die juist de tegenovergestelde instelling, die vonden trajecten volgen maar onzin en daarom kennen ze veel dingen niet of niet goed.
Daarom vond ik het leuk te lezen dat je je zo wilt leren. :>

Maar, wat zijn de kosten nou?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Oh, gelukkig maar dan :) Ik vond de reactie van whoami ook wat ik vooral niet vroeg, vandaar...
Ik weet de kosten niet, ik heb gemaild met ze en wacht de reactie nog af. Ze zijn erg commercieel en willen alleen telefonisch contact, daar heb ik niet zo een zin in. Dus ik wacht hun mail af en zal dan de kosten hier melden.
Voordat ik zoiets aanschaf, wil ik toch graag weten dat het toegevoegde waarde heeft. Vandaar mijn topic.

• whoami
Als je een goeie basis wilt, dan moet je nu nog niet naar MCSD kijken.
Koop eerst een boek over de taal die je wilt leren, zoek een paar goede tutorials, leer, probeer, zorg ervoor dat je eea weet over programma-structuren, data-structuren, OOP, etc...

Eens je dat allemaal kan, dan biedt zo'n MCAD/MCSD zeker toegevoegde waarde, maar het is niet iets waarmee je moet beginnen imo.
Dàt bedoelde ik dus met m'n eerste post in dit topic.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

c70070540 schreef op 04 oktober 2004 @ 08:09:
Maar programmeren is toch meer dan alleen maar wat code kloppen. Is er niet een basis die je goed moet kennen, ongeacht de taal die je wil leren?

Daar ben ik dus ook naar op zoek.
De basis van programmeren is het kunnen analyseren van een probleem. Die analyze gebruik je om gestructureerd een programma te schrijven. Althans, dat is de theorie :)

Ik heb even op de QuickCert site gekeken, maar ik heb het idee dat je alleen leert programmeren in VB. Ik weet ook niet of het analyseren van een probleem in boekvorm te vatten is. Ik ben vroeger zelf begonnen met programmeren door gewoon te beginnen en veel naar andere code te kijken. Na een tijdje lees je ook wat theoretische documenten en ontwikkel je een eigen manier van programmeren.

Misschien dat dit een aardig boek is om te beginnen: http://www.computerboek.n...27779455834x&ReferrerID=1

In ieder geval veel succes erme, programmeren is echt gaaf!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
whoami schreef op 04 oktober 2004 @ 11:47:
Als je een goeie basis wilt, dan moet je nu nog niet naar MCSD kijken.
Koop eerst een boek over de taal die je wilt leren, zoek een paar goede tutorials, leer, probeer, zorg ervoor dat je eea weet over programma-structuren, data-structuren, OOP, etc...

Eens je dat allemaal kan, dan biedt zo'n MCAD/MCSD zeker toegevoegde waarde, maar het is niet iets waarmee je moet beginnen imo.
Dàt bedoelde ik dus met m'n eerste post in dit topic.
Ok, dat klinkt al een stuk prettiger in de oren ;)
Ik meld ook in mijn post dat ik als uiteindelijk doe het MCAD wil hebben en misschien wel later ook MCSD. Natuurlijk ga ik niet over twee maanden meteen al examen doen, dat heeft geen nut, dat snap ik ook wel.
Maar wat is de basis waar ik mee moet beginnen? programma structuren of data structuren of OOP. Dat weet ik dus niet en daar doel ik dus op in mijn vraag...

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

questa schreef op 04 oktober 2004 @ 09:14:
[...]

Maar, wat zijn de kosten nou?
Een MCP-examen kost je ongeveer 125 euro in Nederland, for the record :)

Maar geloof me: ik heb 20 jaar programmeerervaring en vind zelfstudie MCSD nog best stevige kost. Je hebt echt als je voor professioneel developer wil leren de eerste 6 tot 12 maanden geen bal te zoeken bij MCP trajecten als je geen achtergrondkennis hebt :)

Voor hoe een en ander aan te vliegen: maak lekker klassiek 'Hello World'. Dat je de grondcapaciteiten van het programmeren is lovenswaardig, maar als je wilt beeldhouwen is les 1 hoe je een beitel vast houdt en als je wil autorijden is les 1 waar alle knopjes in je auto voor dienen en om even te wennen aan het ding. Leer een beetje Java, C#, VB, Delphi of C, zodat je een beetje data rond kunt schuiven en simpele interactieve programmaatjes kunt schrijven. Hiermee maak je jezelf bekend met de concepten achter procedureel programmeren (wat ook de basis van OO is) en snap je de basale tools die in je gereedschapskist zitten. Zodra je je redelijk thuis voelt in het concept programmeren kun je dan de algoritmische theorie erbij open gaan trekken :)

[ Voor 45% gewijzigd door curry684 op 04-10-2004 12:45 ]

Professionele website nodig?

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

de MCAD/MCSD self training pack vond ik erg prettig om door te werken. Overigens, heb ik de windows en web variant omgedraaid, dus eerst de web, die is (naar mijn mening) wat gemakkelijker. (en C# gedaan)
XML Webservices & Server components zeker als laatste doen :D

Overigens, mijn examens kostten 190 euro incl. :( weer te duur betaald dus

Naast de transceders heb ik enorm veel gehad aan de TestKing examens (sommige zijn zelfs een exacte copy van het echte examen :x)

en op braindump is nog veel te vinden voor de examens.

Maar... zonder programmeer kennis is het echt een hell om te leren denk ik. Misschien toch eerst maar eens spelerderwijs wat dingen maken en uitzoeken om je weg in de omgeving en het framework te vinden.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 18:23
Om een goede basis te krijgen is een programmeeropleiding eigenlijk de beste keuze, maar dat zal vermoedelijk geen optie zijn. Als goede 2e komt dan idd veel lezen, tutorials doen, en vooral veel zelf proberen.

Voor MCAD staat als vereiste ook 1 jaar ervaring als ontwikkelaar met die gekozen programmeertaal. Ze leren je dus niet echt programmeren, maar toetsen vooral je kennis van de mogelijkheden van de taal en de api.

Ik heb inmiddels 2 van de 3 MCAD examens gedaan, maar dan voor C# en daarvoor moest ik toch aardig de boeken in duiken, terwijl ik ongeveer een half jaar met C# bezig ben, de cursussen heb gedaan en HIO als "basis" heb.

Je kan de examens ook halen door gewoon de testking examens uit je hoofd te gaan leren, maar dan val je natuurlijk door de mand als je werkgever bepaalde kennis verwacht vanwege het behalen van de examens ;)

[ Voor 15% gewijzigd door SiErRa op 04-10-2004 13:01 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
6K schreef op 04 oktober 2004 @ 12:55:
de MCAD/MCSD self training pack vond ik erg prettig om door te werken. Overigens, heb ik de windows en web variant omgedraaid, dus eerst de web, die is (naar mijn mening) wat gemakkelijker. (en C# gedaan)
XML Webservices & Server components zeker als laatste doen :D
Weet je de prijs van de self training pack?
Overigens, mijn examens kostten 190 euro incl. :( weer te duur betaald dus
Dat is mij bekend, heb reeds MCSE en MCDBA afgerond.
Naast de transceders heb ik enorm veel gehad aan de TestKing examens (sommige zijn zelfs een exacte copy van het echte examen :x)
Testking heeft mij bij 1 examen ook goed geholpen om de logica achter sommige vragen te begrijpen.

Maar... zonder programmeer kennis is het echt een hell om te leren denk ik. Misschien toch eerst maar eens spelerderwijs wat dingen maken en uitzoeken om je weg in de omgeving en het framework te vinden.
Ik heb ook wel een "beetje" programmeer ervaring, op VB6, commandline scripting en vbscript. Maar voor ik aan iets nieuws als VB.Net begin wil ik graag van de grond af aan het gehele concept er achter goed begrijpen.
curry684 schreef op 04 oktober 2004 @ 12:41:
[...]
Maar geloof me: ik heb 20 jaar programmeerervaring en vind zelfstudie MCSD nog best stevige kost. Je hebt echt als je voor professioneel developer wil leren de eerste 6 tot 12 maanden geen bal te zoeken bij MCP trajecten als je geen achtergrondkennis hebt :)
Ook de MCSE en MCDBA waren best pittig. Ik heb ook een jaar of 10 ervaring op het MCSE vlak en ook dan is het niet het makkelijkste. Als je TestKing erbij haalt is het voor iedereen een makkie.
SiErRa schreef op 04 oktober 2004 @ 12:59:
Om een goede basis te krijgen is een programmeeropleiding eigenlijk de beste keuze, maar dat zal vermoedelijk geen optie zijn. Als goede 2e komt dan idd veel lezen, tutorials doen, en vooral veel zelf proberen.
En waar moet ik aan denken als je het hebt over de programmeeropleiding? Wat is daar een aanrader in dan? Het is zeker een optie, maar ik weet nog niet wat de beste optie is.

Wat ik ook wel grappig vind om te zien is de duidelijk scheiding tussen twee typen programmeurs hier op het topic. Aan de ene kant die het vallen en opstaan principe aanhangen en aan de andere kant die het van begin af aan met een goede basis vinden dat je het zo zouden moeten leren.

Daar zijn de meningen dus ook al over verdeeld... Het is me nog niet helemaal duidelijk wat de beste keuze is...

[ Voor 39% gewijzigd door Gé Brander op 04-10-2004 13:10 ]

• whoami
6K schreef op 04 oktober 2004 @ 12:55:

En dat is dus de verkeerde manier om die certificaten te behalen.
Daar vind je gewoon vragen uit de lijst met het juiste antwoord. Als je gewoon die dingen van buiten leert, kan je ook je papiertje behalen.

Ik blijf bij m'n eerdere posts en treed curry bij. :P

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

mja braindump zelf heb ik ook niet gebruikt, maar testking was toch wel een verlichting.

De MCSD self training kit schiet op sommige gebieden best tekort. Vooral bij de XML webservices. De antwoorden boeien me niet zo heel veel, maar de uitleg die erbij staat is imho goud waard.

ow overigens, de prijs van de kit weet ik niet, ik heb die boeken afzonderlijk via mijn werkgever besteld, per boek ergens tussen de 50 en 70 euro geloof ik (maar dat kan goedkoper!)
Overigens, ik ben het absoluut ook bij curry eens.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 18:23
c70070540 schreef op 04 oktober 2004 @ 13:02:
En waar moet ik aan denken als je het hebt over de programmeeropleiding? Wat is daar een aanrader in dan? Het is zeker een optie, maar ik weet nog niet wat de beste optie is.
Ik bedoelde een HBO of Universitaire informatica studie. Over de kwaliteit ervan zijn al vele topics geweest, ik heb zelf in Den Bosch gezeten, waar ik wel tevreden over was, alhoewel het niveau wel wat omhoog had gemogen.
Wat ik ook wel grappig vind om te zien is de duidelijk scheiding tussen twee typen programmeurs hier op het topic. Aan de ene kant die het vallen en opstaan principe aanhangen en aan de andere kant die het van begin af aan met een goede basis vinden dat je het zo zouden moeten leren.

Daar zijn de meningen dus ook al over verdeeld... Het is me nog niet helemaal duidelijk wat de beste keuze is...
Ik denk dat die scheiding ook ontstaat omdat de helft het hier zelf heeft geleerd en het andere deel op een informaticaopleiding.

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Voor diegenen die MCAD/MCSD of gedeeltelijk hebben gedaan... ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Op welke manieren hebben jullie jezelf voorbereid, waar hebben jullie de examens gedaan, valkuilen, etc... ?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
SiErRa schreef op 04 oktober 2004 @ 13:16:
[...]
Ik denk dat die scheiding ook ontstaat omdat de helft het hier zelf heeft geleerd en het andere deel op een informaticaopleiding.
En dan ook respectievelijk in die volgorde? ;)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38
c70070540 schreef op 04 oktober 2004 @ 13:02:

Ik denk dat het een combinatie van de twee moet zijn. Het is niet goed om alles op 'je eigen manier' op te willen lossen, aangezien er vaak al een heleboel dingen zijn verzonnen die beter werken. Anderzijds zul je echt zelf actief aan de slag moeten om concepten te leren begrijpen; als je al je kennis uit boeken krijgt aangereikt is de kans klein dat je die goed kunt toepassen, laat staan dat je in staat zal zijn zelf iets nieuws te verzinnen.

Programmeurs met veel praktijkervaring zijn bang dat dit soort certificaten programmeurs oplevert die wel wat feitjes kennen maar in de praktijk geen fatsoenlijke applicaties kunnen programmeren. Iedereen die een informatica-opleiding doet kent dit fenomeen wel, denk ik. Anderzijds wordt er ook wel heel erg veel geprutst door mensen die denken dat ze alles al weten en best alles zelf uit kunnen zoeken.

Ik kan me voorstellen dat het lijkt alsof het twee kampen zijn die tegenover elkaar staan, maar uiteindelijk denk ik dat elke goede programmeur een product is van de juiste balans tussen theoretische kennis en praktische ervaring.

In dit geval zou ik dan ook willen zeggen: staar je niet blind op certificering, want dat is uiteindelijk slechts bevestiging van wat je al weet (en het is een praktisch middel om tijdens bij een sollicitatie een bepaald nivo te kunnen claimen), maar het maakt je geen betere programmeur. De onderwerpen van een certificaat zijn natuurlijk wel nuttig om onder de knie te krijgen, maar je zult dan weer zowel aan de theorie als aan de praktijk aandacht moeten besteden. whoami heeft dat wat betreft gewoon gelijk: je zult bij het begin moeten beginnen.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Soultaker schreef op 04 oktober 2004 @ 14:37:
[...]
In dit geval zou ik dan ook willen zeggen: staar je niet blind op certificering, want dat is uiteindelijk slechts bevestiging van wat je al weet (en het is een praktisch middel om tijdens bij een sollicitatie een bepaald nivo te kunnen claimen), maar het maakt je geen betere programmeur. De onderwerpen van een certificaat zijn natuurlijk wel nuttig om onder de knie te krijgen, maar je zult dan weer zowel aan de theorie als aan de praktijk aandacht moeten besteden. whoami heeft dat wat betreft gewoon gelijk: je zult bij het begin moeten beginnen.
De certificering is inderdaad om t.z.t. bij sollicitaties aan te kunnen tonen dat ik bepaalde vaardigheden/kennis heb. Daarom wil ik (nog steeds) weten hoe ik die goede basis aanpak. Zoals het er nu naar uitziet, gezien de reacties, zal ik toch richting HBO moeten gaan, om de basis goed te krijgen. Natuurlijk ben ik ook al bezig om het een en ander voor elkaar te krijgen door te proberen te programmeren, en dat lukt ook wel een beetje, maar ik mis gewoon duidelijk die basis.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ik heb gisteren op de Technet meeting een boek gevonden wat goed aan mijn eisen voldoet. Goede basis informatie over programmeren, taal onafhankelijk.
Code Complete
Steve McConnell
ISBN 0-7356-1967-0
Mocht iemand ook dezelfde vraag nog hebben.

Pagina: 1