Toon posts:

Windows XP wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb even een vraagje.
Me windows XP doet het niet meer.
Ook niet als ik de laaste recente instellingen doe of veilige modus of foutopsporing.
Nu wil ik dus Windows XP opnieuw installeren.
Maar niet me hardeschijf formateren.
Want er staat nog belangerijken gegevens op die hardeschijf.
Is het nu dus mogelijk dat als ik Windows XP opnieuw installeer dat ik dan niet me data kwijt ben op me hardeschijf?
Dat alleen windows opnieuw word geinstalleerd en de rest bijlft het zelfde?

graag met spoed beantwoorden vriendelijk groet Sir-Hoek

Verwijderd

Je kunt bij de installatie repair kiezen en dan formatteert hij niet.
Maar een backup kan nooit kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
Dus met installatie repair gaat er geen data van de hardeschijf af alleen windows word opnieuw geinstalleerd?

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 20:17:
Dus met installatie repair gaat er geen data van de hardeschijf af alleen windows word opnieuw geinstalleerd?
Hij installeert 'm niet opnieuw, hij repareert je huidige install. Als je boot vanaf CD-rom geeft 'ie vanzelf de keuze aan: nieuwe install of repair.

Alhoewel ik de kans vrij klein acht, is er natuurlijk wel een risico dat je gegevens verloren gaan, dus ik zou voor de zekerheid je schijf eerst even in een andere pc hangen, en al je belangrijke zut er even vanaf trekken.

Nog een tip: Maak altijd back-ups!

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
weetje het is niet voor mij maar voor iemand anders en ik gaf ook al de mogelijkheid om het erbij mij aantehangen maar dat sloeg die af dus het is echt voor eigen risco

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 20:14:
IK heb even een vraagje.
Me windows XP doet het niet meer.
Ook niet als ik de laaste recente instellingen doe of veilige modus of foutopsporing.
Nu wil ik dus Windows XP opnieuw installeren.
Maar niet me hardeschijf formateren.
Want er staat nog belangerijken gegevens op die hardeschijf.
Is het nu dus mogelijk dat als ik Windows XP opnieuw installeer dat ik dan niet me data kwijt ben op me hardeschijf?
Dat alleen windows opnieuw word geinstalleerd en de rest bijlft het zelfde?

graag met spoed beantwoorden vriendelijk groet Sir-Hoek
Wat is je probleem precies? Je zegt wel dat windows niet meer wil starten, maar kom je tot aan het inlog-scherm of stopt ie daarvoor al? (Als je iedere keer wordt uitgelogd direct nadat je ingelogt bent, lees dan het volgende even: Windows Operated Systems - FAQ )

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1