Alles in 1->Hosting/Weblog/Domeinnaam??

Pagina: 1
Acties:

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik ben van plan om een tijdje te gaan reizen. Ik wil daarvoor een reisverslag bij gaan houden. Ook wil ik alle foto's die ik maak steeds uploaden op mijn site op een zo makkelijk mogelijke manier. Dus camera inpluggen en uploaden maar. Het moet toch mogelijk zijn dat je de foto's automatisch in een fotoalbum kunt laten zetten (?)

Nu ben ik dus op zoek naar site waar ik tegen een geringe betaling of gratis:

-Foto's kan hosten
-Weblog bij kan houden
-Een domeinnaam krijg (optioneel)

Ik ben niet zo'n webdesigner, dus ik zoek eigenlijk een site waar ik alleen de opmaak hoef te veranderen en waarbij ik dus ook de mogelijkheid heb om eenvoudig foto-albums toe te voegen.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
pietjepo schreef op 03 oktober 2004 @ 19:45:
Ik ben van plan om een tijdje te gaan reizen. Ik wil daarvoor een reisverslag bij gaan houden. Ook wil ik alle foto's die ik maak steeds uploaden op mijn site op een zo makkelijk mogelijke manier. Dus camera inpluggen en uploaden maar. Het moet toch mogelijk zijn dat je de foto's automatisch in een fotoalbum kunt laten zetten (?)

Nu ben ik dus op zoek naar site waar ik tegen een geringe betaling of gratis:

-Foto's kan hosten
-Weblog bij kan houden
-Een domeinnaam krijg (optioneel)

Ik ben niet zo'n webdesigner, dus ik zoek eigenlijk een site waar ik alleen de opmaak hoef te veranderen en waarbij ik dus ook de mogelijkheid heb om eenvoudig foto-albums toe te voegen.
Ga je de foto's dan uploaden via je laptop die internet verbinding heeft of via een internet cafe? Je moet in ieder geval de foto's eerst verkleinen voordat je ze op het internet zet.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• pietjepo
Ik neem geen laptop mee dus ik ga gewoon uploaden in een internet-cafe.

Bestaat er echt geen mogelijkheid dat de foto's tijdens het uploaden kleiner worden gemaakt?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:53

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als je echt heel makkelijk wilt doen ( vooral voor de foto's, de tool om ze te uploaden verkleint ze namelijk zelf )

Start een MSN communitie.
Zorg voor voldoende accounts ( bijvoorbeeld 1 per plaatsnaam / land ) omdat je bij de gratis accounts maar een paar mb kunt oploaden.

Registreer een .tk domein die je aan de communitie hangt.

:+

[ Voor 10% gewijzigd door Coach4All op 03-10-2004 20:22 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• pietjepo
Nee, absoluut geen MSN.

Ik moet de site wel naar mijn eigen idee in kunnen richten en op kunnen maken.

In eerste instantie ben ik op zoek naar een site waar ik foto's kan hosten. Ik wel ook dat je vanuit andere sites een link kan plaatsen naar de foto's. Dat heet geloof ik 'directlink' dacht ik (?) Als je meer dan 25mb wilt dan kost dat geld.

Vraag 1) Weet iemand welke site ik daarvoor het beste kan pakken en welke het goedkoopste is.

En daarnaast wil ik dus een site maken met weblog en fotoalbums. En ik wil wellicht ook nog een domeinnaam registereren.

Vraag 2) Is er misschien site die dit allemaal samen aanbiedt.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij Pivothosting krijg je een voorgeinstalleerde Pivot voor een weblog en Photostack voor foto's. Maar je kunt natuurlijk ook zelf die software installeren bij een host naar keuze.

Ik gebruik zelf trouwens Gallery voor foto's. Die maakt automatisch thumbnails, maar zo te zien kan Photostack dat ook.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• pietjepo
Dat zou opzich een goede oplossing kunnen zijn. Alleen ik zie dat je max. 100 mb kunt hosten voor E49,- per jaar.

Bij www.photobucket.com kun je al foto's hosten voor $25,- per jaar en dan krijg je 250 mb webspace. Nadeel is dan wel dat je alleen foto's kunt hosten.

Is er echt geen site waarbij je foto's kunt hosten (>200 mb) met een voorgeinstalleerde weblog.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Let op dat je een host hebt die ook fatsoenlijk backupped. Of vraag iemand thuis om elke XX tijd even alles te downloaden.

't zou een beetje zuur zijn als je thuiskomt, en al je plaatjes zijn weg wegens een servercrash. (En dat kan vrij snel gebeuren bij zulke budget providers, die werken meestal met standaard PC's. Dus vaak niet in RAID bijvoorbeeld).

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
pietjepo schreef op 03 oktober 2004 @ 20:21:
Ik neem geen laptop mee dus ik ga gewoon uploaden in een internet-cafe.

Bestaat er echt geen mogelijkheid dat de foto's tijdens het uploaden kleiner worden gemaakt?
Tijdens het uploaden kleiner maken kan maar dan moet je dus bijvoorbeeld 128MB aan foto's uploaden en dat kan nog wel even duren. En de vraag is of je wel een camera aan die computers mag hangen bij de internet cafe.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• pietjepo
Ok, ik ben er volgens mij bijna uit. Ik ga mijn site hosten bij een nog uit te zoeken hostingprovider. Met waarschijnlijk 'Pivot' ga ik een voorgeinstalleerde weblog uploaden. Daarnaast moet ik nog iets verzinnen voor de fotoalbums.

Ik heb op www.internetten.nl gezocht via de volgende specs:
-minimaal 100mb
-gebruik CGI scripts
-PHP / ASP
-Max E5,- per maand

Uiteindelijk kwam ik uit bij :

Chemical Web Hosting (Lite) / E4,50 / Webspace 100mb / Dataverkeer 5 gig / Platform Linux.

1) Heeft iemand ervaring met deze aanbieder?

2) Of raden jullie mij een andere hostingprovider aan?

• pietjepo
Iemand ervaring met Chemical Webhosting te Vlijmen. Het bedrijf heeft namelijk behoorlijk strakke aanbiedingen.

http://www.chemicalwebhosting.nl

Ik kan nergens iets vinden over dat bedrijf. Niet op webhosters.nl en ook niet op google.

Iemand?

Verwijderd

nope wel met n-hosting.nl dat vind ik wel werkend ik heb er zelf ook hosting en dat aanbod is echt strak!!!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:17
Heel strak, maar misschien is www.sohosted.nl nog wel strakker.....Voor die eur 4,50 heb je:
# 1500 MB schijfruimte voor website en e-mail
# Dataverkeer 30 GB/maand (FUP)
# PHP, Perl, CGI, ASP en ASP.Net ondersteuning

en voor maar EUR 1,50 heb je:

# 200 MB schijfruimte voor website en e-mail
# Dataverkeer 4 GB/maand (FUP)
# PHP, Perl, CGI, ASP en ASP.Net ondersteuning

Dus meer voor minder........

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 12:10

smallboy

N/A

Hmm dit moet natuurlijk geen reclame topic worden, maar kijk ook eens naar amerikaanse bedrijven. Bieden vaak veel meer mb'tjes voor hetzelfde geld :)

edit: dat bedrijf hierboven is ook wel erg goedkoop :)

Ik gebruik (nouwja, gebruik ik doe er eigenlijk weinig mee op het moment maar dat komt nog wel) modhost.com. Die hebben fantastico, waarmee je allerlei installaties volledig automatisch kunt uitvoeren. Dus denk aan gallery bijvoorbeeld voor foto's. Je moet alleen wel altijd zelf die foto's verkleinen, anders ben je jaren aan het uploaden. Je hebt ook wel php based foto galleries, waar je een map maakt voor foto's en dan maakt dat script er zelf een gallery van op basis van je mapindeling.

[ Voor 7% gewijzigd door smallboy op 09-10-2004 12:23 ]

• pietjepo
Ik heb ook al naar SoHosted zitten kijken. Alleen zit daar geen webmail bij wat ik eigenlijk wel graag wil hebben als ik in het buitenland zit. Bovendien betaal je nog eens E17 extra voor de domeinnaam. :/

[ Voor 26% gewijzigd door pietjepo op 09-10-2004 13:47 ]

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:17
@pietjepo:

Webmail zit er WEL in.......Je kunt zelfs een onbeperkt aantal pop3 adressen maken....
Daarnaast KRIJG je gratis een domein na in de trant van jouwnaam.sohosted.com. Als je dan een gratis .tk adresje neemt, kun je r nog een mooie naam aangeven ook......

offtopic:
nee, ik maak geen reclame.....

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 12:04
Ikzelf zit al een tijdje bij www.openhost.nl.
300MB space, 7,5GB traffic, Cpanel, webmail voor 2,50 per maand. Domein is 9 euro. 39 euro per jaar dus.

Ioniq 5 P45

Pagina: 1