DNS en url-forwarding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ok.. Ik heb jaren gebruik gemaakt van de perfecte service van mydomain.com, om mijn .com en .nl domeinen door te sturen naar ieder willekeurige url. Al dan niet stealth, dus met behoud van de domein naam in de adres balk. Ook kon ik bij hun zoveel email adresjes aanmaken per domein als ik wilde.
Echter sinds vandaag is het hommeles daar. Ze zijn bezig met implementeren van banners (sja, het moest er ook van komen), en emails naar domeinen die daar hun dns hebben worden gebounced.

Nu zou ik natuurlijk gewoon de dns interface kunnen gebruiken van (in mijn geval transip.nl) de registrar die mijn domein heeft geregged. Echter dan moet ik een A alias aanmaken, en die wijst alleen naar een IP. Dat is nog tot daar aan toe, maar om nu ook nog eens bovenop de kosten van de domeinen, 30 euro per jaar te gaan betalen voor een paar emailadresjes, zie ik niet zitetn. Dus ben ik even bezig geweest om een vervanger te zoeken voor mydomain.com, bijvoorbeeld zoneedit.com. Die doen ook aan url-forwarding en email-forwarding.

Allemaal mooi, maar wat ik me bedacht, het moet toch ook mogelijk zijn om een primary dns op mijn eigen server (Linux met Bind9) te draaien? Niet? Maar hoe regel ik dan dat ik daar een urlforward op kan doen? Ik heb de indruk gekregen dat sites zoals mydomain en zoneedit, een entry in een database zetten, die zodra ze een request voor een ip krijgen, de url opzoeken waar naartoe ze moeten forwarden.
Is dit zelf te doen? Op een niet té ingewikkelde manier, want ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het item DNS niet het meest gemakkelijke vind :)

Of heeft iemand anders nog goede tips voor vervanging van mydomain.com? (hoewel ik het liever zelf zou doen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
zoneedit.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:28

Sherlock

No Shit

UltraSub schreef op 03 oktober 2004 @ 19:42:Dus ben ik even bezig geweest om een vervanger te zoeken voor mydomain.com, bijvoorbeeld zoneedit.com. Die doen ook aan url-forwarding en email-forwarding...
Verklaar je nader?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
;)

Hoe goed is zoneedit.com? Voor ik weer door de ellende ga van het verplaatsen van mijn domain daar naar toe. Want SIDN doet moeilijk over het verhuizen naar buitenlandse DNS'en. Heb op de een of andere manier mijn ene domain wel bij mydomain.com kunnen krijgen, maar met mijn andere .nl domein lukt me dat voor geen meter. Wordt iedere keer geweigerd door SIDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62228

Aangezien er geen algemeen zoneedit topic is wil ik onderstaande vraag met jullie instemming hier stellen: ik heb de faq van zoneedit gelezen en hier op got (en google) wat searches gedaan maar niets gevonden.

Bij zoneedit heb je een mximale datatransfer limiet, deze breedte wordt volgens de faq bepaald door dns queries en emailforwards (zij noemen mailforward expliciet omdat het een van hun services is) .
In de faq van zoneedit staat er ook dat je behalve emailforwards ook mx files kon aanmaken.
DE VRAAG: tellen emails die middels een handmatige mx file (itt hun mailforward service) worden doorgestuurd ook voor de datatransfer hoeveelheid.

En als reactie op de vraag hierboven: ik ken mensen die bij zoneedit zweren, ik heb er zelf geen ervaring mee maar op hun website heb ik wel gevonden dat ze drie servers hebben bij grote netwerkbedrijven. Het feit dat er eentje in duitsland staat en twee in de VS is voor mij wel een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:17
Als je een MX gebruikt (en dus een eigen mailserver), is er uiteraard geen sprake van dataverkeer dat betaald moet worden oid :)

Het enigste dat dan gebeurd, is een DNS-query naar dat MX record :)

Overigens gebruik ik zelf zoneedit ook; draait een siteje op met ~ 3000 dagelijkse bezoekers. Gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik heb m`n .nl domein ook gewoon bij zoneedit.com staan, dus het is geen probleem volgens mij.
Pagina: 1