[W2K3 / XP] Foutmelding eventlog waar ik niet uitkom...

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hoi Mensen,

Hier thuis heb ik een server draaien met een domeincontroller. Loopt allemaal goed, alleen was het probleem dat de server standaard de hoogste beveiliging aanhoud. Dat wilde ik dus even verlagen, dus ben ik in de security snap-in gaan klooien, en heb wat security templates geladen. Echter denk ik dat dit niet goed is gegaan, want hij bleef steeds maar zeiken dat ik moet voldoen aan bepaalde eisen voor het wachtwoord. Toen maar eens in Active Directory in de OU een nieuwe policy aangemaakt waar je heel dat wachtwoorden gedoe ook kan instellen, en nu kon ik eens wél allerlei wachtwoorden gebruiken.

Maar nu komt het probleem:

Wanneer ik een systeem opstart, en ik wil inloggen, dan doet ie er rete lang over om door te starten. Hij blijft op 'Computerinstellen toepassen...' ofzoiets. Dit duurde ZEKER 10 minuten voordat ik eindelijk de desktop voor me kreeg.

Eens even gekeken in de eventlog, en ik zie een foutmelding staan waar een rode dikke kruis doorheen staat (ik heb tevens nog meer XP clients en daar is dit PRECIES hetzelfde op, ook dat ie traag doorstart).

Hier een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://huib.meidoornlaan.net/tweakers/eventlog_userenv.jpg

Ik kan maar niet achterkomen wat de fout hier betekent. Heeft dat te maken met die policy setting ofzo? Alvast bedankt :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
laadt eens je default security template in :) en verander daarna op je DomainController policy het wachtwoord beleid

A wise man's life is based around fuck you

• WiNlUx
zwelgje schreef op 03 oktober 2004 @ 19:41:
laadt eens je default security template in :) en verander daarna op je DomainController policy het wachtwoord beleid
Poeh hee :P Ik zie daar stuk of 8 verschillende templates staan, ik heb nu bij Beveiligingsinstellingen domein en Beveiligingsinstellingen domeincontroller de template 'securedc' ingeladen. Op dit moment reboot de server ff... dus we zullen zo zien :)

• Zwelgje
setup security moet je hebben, das de default out of the box config

na het applyen van die policy hoef je niet te rebooten ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Zwelgje op 03-10-2004 20:04 ]

• WiNlUx
zwelgje schreef op 03 oktober 2004 @ 20:04:
setup security moet je hebben, das de default out of the box config

na het applyen van die policy hoef je niet te rebooten ;)
Nee maar ik moest ergens anders voor rebooten, exchange dus. Ff alles goed opnieuw starten...

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Zoek je error eens op op EventID.net

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• WiNlUx
Daar heb ik ook al gekeken, en zie daar dit staan:

The Group Policy client-side <extension> failed to execute. Please look for any errors reported earlier by that extension.
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Wat jij ook al heb gevonden dus...

Ze zeggen dat het misschien met een policy te maken kan hebben, maar zeker weten doe ik het niet...

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

WiNlUx schreef op 03 oktober 2004 @ 20:17:
[...]

Daar heb ik ook al gekeken, en zie daar dit staan:

The Group Policy client-side <extension> failed to execute. Please look for any errors reported earlier by that extension.
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Wat jij ook al heb gevonden dus...

Ze zeggen dat het misschien met een policy te maken kan hebben, maar zeker weten doe ik het niet...
Ja, maar heb je ook op de comments-link eronder ook geklikt? Daar staat namelijk meer info.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• WiNlUx
Ja maar ik zie dus dat ze het hebben over de server. Dat daar die foutmelding te zien is, maar hij is alleen op de clients te zien, in de eventlog, dus daar kom ik nog niet veel mee...

//edit:

Per Microsoft: “This behavior may occur if you have a Microsoft Windows 2000 domain that includes Windows Server 2003-based servers, and you apply Internet Protocol security (IPSec) policies by using Group Policy. These event messages appear in the Application event log every time that these policies are applied on the Windows Server 2003-based servers”. See Q823608 to fix this problem".

-----

Ze hebben het hier over W2K domein servers die W2K3 servers bevatten in het domein. Wat ik er wél moet bijzeggen, is dat ik voor deze install van W2K3, W2K Server heb gedraait. Wel voordat ik de server opnieuw ging installeren heb ik alle clients netjes afgemeld van het domein. Eerst heette mijn domein MEIDOORNLAAN, maar dat heb ik nu veranderd in onze familie naam DANKERS. Dit zou toch allemaal geen kwaad kunnen :?

[ Voor 70% gewijzigd door WiNlUx op 03-10-2004 20:43 ]

• Zwelgje
domain rename na de installatie :? (middels domren.exe van ms?)

• WiNlUx
zwelgje schreef op 03 oktober 2004 @ 20:47:
domain rename na de installatie :? (middels domren.exe van ms?)
Hoe bedoel je? Ik heb die niet gebruikt??

• Zwelgje
WiNlUx schreef op 03 oktober 2004 @ 20:51:
[...]

Hoe bedoel je? Ik heb die niet gebruikt??
of heb je gewoon je server gereinstalled met een andere domainnaam :?

als je eenmaal een server (2003) hebt draaien kan je wel renamen, alleen moet je wel de juiste tools gebruiken

• WiNlUx
zwelgje schreef op 03 oktober 2004 @ 20:53:
[...]

of heb je gewoon je server gereinstalled met een andere domainnaam :?

als je eenmaal een server (2003) hebt draaien kan je wel renamen, alleen moet je wel de juiste tools gebruiken
Juist. Ik heb eerst toen Windows 2000 erop draaide, alle clients afgemeld. Dan zitten ze dus niet meer op het domein. Vervolgens de server opnieuw geinstalleerd naar Windows 2003 en ge dcpromo'd. Nieuw domein: DANKERS
Computers opnieuw aangemeld, en toen eerst dat gezeik met die wachtwoorden wat ik had verholpen, en nu dus dat ie traag aanmeld en ik die eventlog dinges krijg... echt raar, nog nooit gehad!

• Zwelgje
clients hebben nu wel de DNS suffix van het nieuwe domain meegekregen middels dhcp :? en ook de juiste dns servers zelf :?

setup security policy al even weer ge-applied :?

• WiNlUx
zwelgje schreef op 03 oktober 2004 @ 21:02:
clients hebben nu wel de DNS suffix van het nieuwe domain meegekregen middels dhcp :? en ook de juiste dns servers zelf :?

setup security policy al even weer ge-applied :?
Yep, alles. Ik snap er niks meer van.

• Zwelgje
kay, even update... het default domain policy was dus vernaggeld :P

nadere inspectie van de dienst 'anti windows 2003 voor thuisgebruik' heeft dit moeten constateren middels Remote Assistance

lezers wat leert ons dit :? dat je nooit, maar dan ook nooit, moet kan klooien met je default domain policy

[ Voor 26% gewijzigd door Zwelgje op 03-10-2004 22:30 ]

Pagina: 1