Memory errors met QuickPar

Pagina: 1
Acties:

• Left
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 20:43
Ik heb het volgende fenomeen: Soms als ik met QuickPar een flink groot bestand wil repareren, dan zegt hij aan het einde van de actie iets als : "Verify failed, probably because of memory error".
Ik heb dit alleen met QuickPar, en ook nog alleen als ik een flink groot bestand wil repareren (groter dan 1 Gig of zo). Als ik het dan nog 1 of 2 keer probeer dan gaat het uiteindelijk toch goed.

Ik heb Memtest386 3 keer achter elkaar laten draaien en ik kreeg geen fouten. Zoals gezegd heb ik met geen enkel ander programma problemen. Snap er dus niks van.

Mijn systeem specs:
Amd64 3000+
MSI K8T Neo
1 GB geheugen (Kingston, normale instellingen)
WD Raptor Harddisk 36GB (primair)
Maxtor 160 GB secondair

Wie weet waar dit aan kan liggen ?

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:14
Heb je wel de nieuwste versie (0.9)? Ik had het met oudere versies ook wel eens, wat dan hielp was een restart en direct na het opstarten quickparren.....

• Left
Yup, ik heb versie 0.9.1. Maar nog steeds hetzelfde probleem |:(

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb ik ook wel eens, op verschillende systemen en zal niet weten wat het precies is.
zolang het uiteindelijk werkt ben ik blij..

Ben je trouwens meestal ook nog bezig met andere dingen... aangezien misschien dat ook 1 van de oorzaken kan zijn.
Als ik nog druk bezig ga met internet, nieuwsgroepen e.d dan is de kans groter dan dat ik niets doe met de computer
Ik heb 1Gb intern geheugen en ook alles getest, maar krijg hem niet op errors :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Left
Ja ik heb ook het idee dat er meer kans is dat het fout gaat als ik met veel andere dingen bezig ben. Maar volgens mij heb ik het ook wel eens gehad als ik alleen aan het quickparren was.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Doe's een check van je HDD's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Het repareren van grote bestanden kan behoorlijk stressend zijn voor je pc. Kijk eens of je pc prime95 stabiel is, dat is ook behoorlijk stressend.
Pagina: 1