Toon posts:

[Casema] Downloadsnelheid trager dan het zou moeten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden hebben ze bij casema weer de snelheden verhoogt. Mooi, maar toen ik vandaag aan het downloaden was kwam ik er achter dat ik niet over de honderdzoveel kb kwam terwijl de snelheid ongeveer rond de 384kb zou moeten liggen.

Na een uitgebreide speedtest(speedtest.nl) te hebben gedaan kwamen deze gegevens eruit:

Download 143.4 KByte/sec
Upload 29.3 KByte/sec
Connection 152.0 Conn/min

Vervolgens heb ik de test bij nog 2 andere pc's gedaan. Daar kwam bij 1 van deze uit *:

Download 313.5 KByte/sec (goed dus)
Upload 25.7 KByte/sec (eigenlijk ook niet goed. Moet ongeveer zijn: 72kb)
Connection 260.0 Conn/min

* deze uitslag kwam ongeveer overeen met de 3e pc.

Het moet dus ergens bij de instellingen van de huidige pc liggen. En heb dus van alles al geprobeert:

- verschillende utp kabels
- zoveel mogelijk niet belangrijke processen (tijdelijk) verwijderd
- firewall's uitgezet
- de laatste servicepack verwijderd.
- spybot & adaware er over heen gegooid.

Gegevens pc: 512 mbram AMD 2100+ 2 x sata/raid schijven. en 100 mbits lan.
Ik zit achter een router, met dhcp ingeschakeld.

Heeft iemand mischien tips of een idee waar het aan kan liggen?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 08:55

sjaak

un giorno credi

Pc al rechtstreeks aan het modem gekoppeld, wat voor type modem heb je, wat is de snelheid tussen router en modem (10 of 100 en full of half duplex)? Welk abo heb je en van welke provider? (wanadoo of casema?)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zit er geen spyware of andere troep op die PC, die de boel vertraagd met het downloaden??

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heb je uberhaupt wel die snelheid gehaald op die ene pc sinds de update?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Titelfixje, "Dowload snelheid te traag dan het zou moeten." -> "[Casema] Downloadsnelheid trager dan het zou moeten"

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-02 12:46
Vergeet niet dat de snelheid bij kabel sterk afhankelijk is of er bij jou in de buurt nog meer mensen op internet zitten.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
micha schreef op 03 oktober 2004 @ 19:45:
Pc al rechtstreeks aan het modem gekoppeld, wat voor type modem heb je, wat is de snelheid tussen router en modem (10 of 100 en full of half duplex)? Welk abo heb je en van welke provider? (wanadoo of casema?)
Ja heb ik net even gedaan maar maakt niet zoveel uit. Maar als de andere pc's die wel een goede downloadsnelheid hebben en ook aangesloten zijn op dezelfde router zou er tussen de modem er router geen problemen moeten liggen.

Ik heb een MAXI abbo van casema, met een com21 modem en een sitecom 10/100Mbps xDSL/Cable Router45. Waarschijnlijk full-duplex. maar dat weet ik niet zeker.
Br@m schreef op 03 oktober 2004 @ 19:46:
Zit er geen spyware of andere troep op die PC, die de boel vertraagd met het downloaden??
Nee ik ben volledig spyware-vrij volgens adware en spybot.
LifeTecH schreef op 03 oktober 2004 @ 19:47:
Heb je uberhaupt wel die snelheid gehaald op die ene pc sinds de update?
Sinds dat ze de snelheden verhoogt hebben bedoel je? Geen idee. Volgens mij niet. Voordat ze de snelheid verhoogde haalde ik wel ongeveer de snelheid die was aangegeven. Maar toen was de snelheid ook iets van 120 kb ongeveer. dus eigenlijk is mijn snelheid op de huidige pc hetzelfde gebleven.
Dekaasboer schreef op 03 oktober 2004 @ 20:12:
Vergeet niet dat de snelheid bij kabel sterk afhankelijk is of er bij jou in de buurt nog meer mensen op internet zitten.
Ik heb deze test op verschillende tijdstippen vandaag gedaan. En bij de andere pc's was de snelheid op dezelfde tijdstippen wel zoals het hoort.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je op die éne PC geen speedlimiter staan of op gehad :?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Br@m schreef op 03 oktober 2004 @ 21:06:
Heb je op die éne PC geen speedlimiter staan of op gehad :?
Nee. Ook nooit gehad.

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 17:15

not-known

[BI] Crewmember

Dekaasboer schreef op 03 oktober 2004 @ 20:12:
Vroeger ja, nou niet meer. Het systeem is in de loop der tijd wel een beetje veranderd ;)

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nu heb ik in mijn router DMZ (instelling die alle inkomende onbekende data doorstuurde naar mijn pc) uitgezet en het resultaat is:

Download = 342.6 KByte/sec
Upload = 25.4 KByte/sec
Connection = 549.0 Conn

De download en connecties per minuut ben ik wel tevreden mee nu. Ik snap alleen niet waarom de upload zo laag ligt, aangezien dat rond de 72 kb zou moeten zijn. Maar dit is dus bij alle pc's zo laag.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 21:58:
Oke, nu heb ik in mijn router DMZ (instelling die alle inkomende onbekende data doorstuurde naar mijn pc) uitgezet en het resultaat is:

Download = 342.6 KByte/sec
Upload = 25.4 KByte/sec
Connection = 549.0 Conn

De download en connecties per minuut ben ik wel tevreden mee nu. Ik snap alleen niet waarom de upload zo laag ligt, aangezien dat rond de 72 kb zou moeten zijn. Maar dit is dus bij alle pc's zo laag.
Upload zou iets hoger moeten kunnen misschien maar niet de 70KBps die je zelf noemde. Maximaal rond de 50 a 55KBps moet haalbaar zijn als ik de 576kbit/s zie staan bij het product.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op 03 oktober 2004 @ 22:44:
[...]

Upload zou iets hoger moeten kunnen misschien maar niet de 70KBps die je zelf noemde. Maximaal rond de 50 a 55KBps moet haalbaar zijn als ik de 576kbit/s zie staan bij het product.
Hmm het is toch 576kbits / 8 = 72 kbytes. Uiteraard zal ik dit nooit precies halen. Maar dan zou ik toch in de meeste gevallen toch wel meer dan 60 kbytes moeten kunnen halen lijkt mij.

Verwijderd

Heb je Com21 of Motorola, en heb je Casema of Wanadoo?

Als je Com21 hebt. OK dan is je snelheid te begrijpen. Com21 kan de snelheden gewoon niet aan.

Als je Motorola hebt, dan is er echt iets mis met je lijn en dan moet je even contact opnemen met Casema. Kan zowel via 0900-8896 (€0.10 p/min) of via backoffice@office.casema.nl (reageren vrijwel binnen 24 uur).

Bij Casema geldt de regel 3072/8 = 384 KB/s en 576/8 = 72 KB/s
Bij Wanadoo geldt de regel 3072/8.5 = 361 KB/s en 576/8.5 = 67 KB/s (das een schatting)

Dat zijn in ieder geval je maximale waardes die jou zou moeten kunnen halen...

En zoals ik al zei, heb je Com21, dan zijn deze snelheden te begrijpen, en dan moet je gewoon om een omruil vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gezegd in een eerdere post dat ik een Maxi abbo had maar nu jij die vraag stelt of ik wanadoo of casema had ben ik nog eens goed gaan kijken en blijkt dus dat ik nog steeds de wanadoo variant heb. Wanadoo Broadband Premium dus. Qua bit snelheid is er geen verschil in maar die Wanadoo regel die jij hieboven stelt klopt inderdaad met mijn huidige download snelheid.

Hoe het mogelijk kan zan dat bij wanadoo 1 byte 8,5 bits is volg ik niet helemaal. 1 byte is toch gewoon 8 bits.

Maar inderdaad zou die upload aan de de COM21 modem kunnen liggen. Ik ga dit zo direct gelijk even na vragen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:25:

Hoe het mogelijk kan zan dat bij wanadoo 1 byte 8,5 bits is volg ik niet helemaal. 1 byte is toch gewoon 8 bits.
Dat komt door de overhead van het modem. Er is altijd een kleine snelheids verlies. Dit is normaal.

Wanadoo stelt jouw modem in zodat ie op 3072/576 draait. Echter door dit snelheids verlies haal je maar ongeveer 360 KB.

Casema doet echter iets veel beters. Ze stellen jouw modem in op ongeveer 3264/612 waardoor de snelheid precies op 3072/576 valt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb net even(nah ja even :?) met de helpdesk gebeld. En het klopt inderdaad dat het inderdaad aan mijn modem ligt. Dus werd ik doorverwezen naar de sales afdeling van casema waar ik weer 3 kwartier zo in de wacht kan gaan staan, om een afspraak te maken voor het laten plaatsen van de nieuwe modem. Hopelijk gaat dit het het probleem oplossen.

Allen bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1