Toon posts:

Externe harde schijf wil niet werken

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een externe harde schijf gekocht (een interne harde schijf in een externe box) en ik heb hem geinstalleerd. Windows XP zei dat alles in orde was en dat het apparaat correct werkt maar als ik op deze computer klik staat de externe harde schijf er niet bij.
Wat kan er fout zijn? De drivers van op de bijgeleverde cd heb ik geinstalleerd.

Alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 19:00 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
partitioneren.. dat moet je nog doen

diskmgmt.msc starten :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb diskmgmt.msc opgestart en dan zit ik in het schijfbeheer maar de externe harde schijf staat er niet bij :-s

Verwijderd

Topicstarter
Ook als ik hem ingeschakeld laat en ik herstart mijn laptop dan start Windows XP niet meer op

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 19:03:
Ook als ik hem ingeschakeld laat en ik herstart mijn laptop dan start Windows XP niet meer op
waarschijnlijk omdat je bios probeert te booten van dat usb apparaat, wat natuurlijk iet gaat lukken er staat immers niks op

in schijfbeheer ziet ie dus niks? ook niet als je rechtermuisknop 'rescan' doet :?

Verwijderd

Topicstarter
neen ook niet maar kan het dat hij als Master moet ingesteld worden?
Het is een maxtor-schijf en ik dacht gelezen te hebben dat die standaard Master waren?

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 19:26

pvr

Laptop aan , externe harde schijf erin, computerbeheer, opslag, schrijfbeheer.
Daar zie je hem staan, f formanteren , klaar :D

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• Zwelgje
pvr schreef op 03 oktober 2004 @ 19:32:
Laptop aan , externe harde schijf erin, computerbeheer, opslag, schrijfbeheer.
Daar zie je hem staan, f formanteren , klaar :D
computer opstarten, Internet Explorer starten> gathering.tweakers.net laden, active topics kiezen, topic naar wens uitkiezen, topictitel lezen, gelijk naar beneden scrollen, gelijk reply typen (vooral niet lezen , klaar :D

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
LOL @ zwelgje. :D _O_

Ook al in het Bios rondgeneusd om in te stellen dat het Bios niet vanaf de externe HD mag opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
Met de jumpers eens te veranderen is het nu blijkbaar toch gelukt en vind hij hem ook in de diskmgmt.msc.
Bedankt!

Als ik die schijf nu op een andere pc aansluit wordt die dan onmiddelijk gevonden of moet daar ook nog iets mee gebeuren?

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 19:26

pvr

Volgens mij had je de externe HD er elke keer in zitten met het opstarten.
Master of slave maakt namelijk niets uit, alleen met een tweede externe HD.
En het maakt wat uit als je de externe Hd erin laat zitten met opstarten, wat nuhet geval was.
Ik lees te goed >:)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

Het werkt bij mij op alle pc's met windows xp en usb 2.0 (verder geen ervaring) zonder iets te doen (zoals drivers etc).
Heb echter wel probleem met ouwe deel pc, waar ik een pci-usb 2.0 controller heb ingebouwd met een via chip.
Als ik deze pc opstart wordt de schijf niet herkend. Dit doet ie pas alleen door na het opstarten deze pc te resetten.
(is trouwens sweex behuizing)

Verwijderd

ik heb een q-tec behuizing. Alles ging goed, maar vanochtend haalde ik hem heel even deruit. En het volgende moment doet ie niks meer. Keb niks veranderd in windows of wat dan ook. Maar als ik de usb aansluiting erin doe dan reageert ie niet. heeft iemand een idee?

• Zwelgje
diskmgmt.msc

wat zie je dan :?

start>uitvoeren> diskmgmt.msc

[ Voor 34% gewijzigd door Zwelgje op 27-02-2005 14:50 ]

Verwijderd

vergeten bij te zetten. Ik zie hem daar dus niet tussen staan. Want eerst kon ik hem daar wel zien en hoefde hem alleen ff te formatteren en zo kon ik hem meteen gebruiken

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:19:
ik heb een q-tec behuizing. Alles ging goed, maar vanochtend haalde ik hem heel even deruit. En het volgende moment doet ie niks meer. Keb niks veranderd in windows of wat dan ook. Maar als ik de usb aansluiting erin doe dan reageert ie niet. heeft iemand een idee?
Heb je Windows wel netjes verteld dat je dat ding eruit ging halen :? Zonee, gewoon Windows herstarten zonder dat ding erin. Als alles goed draait gewoon inpluggen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
wat soms ook helpt maar achteraf wel klote is is om de hdd er ff uit te halen, gewoon aan ide in je pc te hangen en dan te formateren/partitioneren. Ik kreeg op geen enkele andere manier mijn usb2.0 ding aan het werk namelijk

Verwijderd

heb dus ff usb kabel uit de pc gehaald. Windows opnieuw gestart, daarna ff gewacht weer opnieuw gestart en weer kabel derin. Maar doet het dus ook niet. Miss moet ik hem dus ff gewoon intern aan te sluiten en kijken of ie hem dan ook herkent. Hopen dat ik niet hoeft te formatteren.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:43:
heb dus ff usb kabel uit de pc gehaald. Windows opnieuw gestart, daarna ff gewacht weer opnieuw gestart en weer kabel derin. Maar doet het dus ook niet.
Dan was er waarschijnlijk een schrijfactie bezig op het moment dat je hem eruit trok en is er dus corruptie opgetreden.
Miss moet ik hem dus ff gewoon intern aan te sluiten en kijken of ie hem dan ook herkent.
Weinig kans als de zaak goed gecorrumpeerd is. Ik zou het eerst even proberen met externe aansluiting en Partition Magic (ervan uitgaande dat je die hebt).
Hopen dat ik niet hoeft te formatteren.
Ik help het je hopen, maar ik vrees het ergste.

[ Voor 1% gewijzigd door Freee!! op 27-02-2005 22:50 . Reden: Typo's ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:30
andere USB poort geprobeerd? wat ook nog wel eens wil helpen is de USB-Host controller in Apparaatbeheer verwijderen, dan windows herstarten, usb controller laten installeren, weer opnieuw opstarten en dan HDD eraan. Spint de HDD nog wel op als je de USB plug in de computer steekt? zo nee krijgt je HDD te weinig stroom van je pc, alhoewel dit raar zou zijn omdat hij van tevoren wel goed heeft gewerkt en waarschijnlijk ook een externe voeding heeft :)

Verwijderd

bedankt voor alle hulp, heb al die dingen al eerder gedaan, maar niks werkte. Daarnet heb ik ff gekeken of ie genoeg stroom kreeg en dus op een andere stopcontact gedaan. Daarna kreeg ik een bericht in windows dat een nieuw apparaat was gevonden, maar uiteindelijk kon hij hem niet installeren. Wss toch corrupt ofzo, wat heel erg is. Maar ik ga nu slapen, morgen nog een laatste poging wagen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Start aub een nieuw topic als je een op zichzelf staand probleem hebt :) Vermeld in de topicstart de relevante HW-info, de geschiedenis, het probleem en wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. Dat wordt hier op GoT namelijk van je verwacht. Jouw post op zich is geen topic waard, vandaar dat ik deze posts niet afsplits, maar dit omhooggekickt topic sluit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.