[Apache] Dirlisting - autoindex niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:17

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Net als meer mensen op het forum wil ook ik de standaard dir-listing van Apache aanpassen en natuurlijk grafisch mooier maken, naamveld langer etc. Zoals ik in andere topics hierover heb gelezen ongeveer de standaard kost.

Nou wordt overal verwezen naar mod_autoexec.c, waar ik documentatie over ben gaan lezen, tot de conclusie kwam dat ik die inderdaad nodig had, en ben gaan zoeken. Conclusie: ik heb dat bestand niet.

Wel vind ik een mod_autoexec.so, maar deze bestaat volgens mij uit gecompilede code, waar ik dus niets zinnigs mee kan. Dat zou best kunnen, aangezien ik gewoon de MSI installer heb gedownload en geinstalleerd. Mijn vraag is of dat het inderdaad gewoon is, als mensen Apache helemaal handmatig hebben installed en die het bestand wel hebben lijkt me het duidelijk.

Een vraag die daarop volgt is of ik gewoon dat bestand er bij kan pakken en gebruiken of dat ik dan toch echt weer aan het puzzelen moet voor een goede installatie en configuratie maar dan handmatig?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Is jouw Apache installatie onder Windows, of onder een Unix variant, of onder Linux? Een .so file zal op Windows niet werken want het is een shared-object file voor Unix-achtige systemen. Dus als je even iets meer vertelt over je setup komen we er allicht uit.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Heh uiteraard ben ik die informatie weer vergeten te vermelden :)
Het gaat om:
- Apache 2.0.50
- PHP 5.0.0
- Windows XP SP2

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet een mooi PHP script schrijven? Dat lis niet eens zo moeilijk, en uiteindelijk makkelijker dan telkens de broncode aanpassen en recompilen.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dat heb ik al :) Daar ben ik mee begonnen, alles netjes geindexeerd, ziet er erg gelikt uit... helaas werkt dat alleen in de brondirectory van de index.php. Als ik daar uit ga, krijg ik een lading foutmeldingen dat filesize() en filetype() en dergelijken niet uitgevoerd konden worden op de bestanden. Ik mag ze dus wel inlezen als naam, maar verder geen gegevens van zoeken, heel wazig :)

Daarom dacht ik aan het wijzigen van die autoindex, aangezien me dat makkelijker leek dan proberen rechten te krijgen op andere dirs.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

volgens mij heeft jouw probleem niets met configuratie maar alles met programmeercode te maken :) Zorg je er wel voor dat filesize en consorten wel de juist file kunnen benaderen? Heb je een voorbeeld online staan zodat we eventueel kunnen kijken? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Maar natuurlijk :)

http://62.194.72.112/dirindex/index.php

Daar werkt zelfs de $_SERVERS['php_self'] niet eens meer :|

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is geen configuratieprobleem; maar een programmeerprobleem :) Probeer bijvoorbeeld eens om $dir voor $file te zetten in je filesize aanroep ;)

Eens kijken wat de buren van PW hiervan weten te maken.

SA > PW

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kaastosti schreef op 03 oktober 2004 @ 19:47:
Daar werkt zelfs de $_SERVERS['php_self'] niet eens meer :|
Die heet dan ook PHP_SELF...

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Okee die PHP_SELF was een beetje dom :) Fixxed.

Ik zit echter nog wel met het probleem dat het switchen van directory een probleem vormt, zie de url en de uitleg aldaar... hij gaat nogal op z'n muil :)

[ Voor 63% gewijzigd door Kaastosti op 04-10-2004 00:55 ]

Pagina: 1