nieuwe layer met plaatje/tekst bij hoover

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
een database gegenereerde tekst en foto (foto source wordt door db gegenereerd) wordt weergegeven bij het hooveren over een bepaalde tekst in een nieuwe layer

eigenlijk soort van de sponsoring die tweakers.net heeft onderaan elke pagina (powered by: TRU MSI TeraNet blabla)

alleen die source is niet toegankelijk voor mij, heb iets gelezen dat dat met xp te maken kan hebben, maar format en nieuwe os lijkt me btje omslachtige werkmethode om achter n script te komen die dit kan

het antwoord in [rml][ JavaScript] Pop-ups op tweakers.net, onderaan "Powered by"[/rml] verwijst naar de bovenste sticky in p&w, maar daar is niks verder te vinden!

het lijkt me ook meer iets voor w&g

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op de site http://www.digitalart.org doen ze dit ook. Je vraagt een lijst met afbeeldingen op, je krijgt linkjes en als je erop gaat staan, krijg je een layertje met het plaatje.

Zoek die code eens door, zou ik zeggen :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
jaaa toppie :)

ben al bijna uitgepuzzelt maar wil nu dat die nieuwe div layer met dus die foto en tekst erin op een vast absoluut punt komt als ik hover..

heb al alle div's een keer aangepast maar volgens mij zit het probleem in de volgende javascript:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<script>

// Extended Tooltip Javascript
// copyright 9th August 2002, by Stephen Chapman, Felgall Pty Ltd

// permission is granted to use this javascript provided that the below code is not altered
var DH = 0;var an = 0;var al = 0;var ai = 0;if (document.getElementById) {ai = 1; DH = 1;}else {if (document.all) {al = 1; DH = 1;} else { browserVersion = parseInt(navigator.appVersion); if ((navigator.appName.indexOf('Netscape') != -1) && (browserVersion == 4)) {an = 1; DH = 1;}}} function fd(oi,ws) {if (ws == 1) {if (ai) {return (document.getElementById(oi).style);}
else {if (al) {return (document.all[oi].style);} else {if (an) {return (document.layers[oi]);}};}} else {if (ai) {return (document.getElementById(oi));} else {if (al) {return (document.all[oi]);} else {if (an) {return (document.layers[oi]);}};}}} function pw() {if (window.innerWidth != null) return window.innerWidth; if (document.body.clientWidth != null)
return document.body.clientWidth; return (null);} function popUp(evt,oi) {if (DH) {var wp = pw(); ds = fd(oi,1); dm = fd(oi,0); st = ds.visibility; if (dm.offsetWidth) ew = dm.offsetWidth; else if (dm.clip.width) ew = dm.clip.width; if (st == "visible" || st == "show") { ds.visibility = "hidden"; } else  { if (evt.y || evt.pageY) {if (evt.pageY) {tv = evt.pageY + 20;
lv = evt.pageX - (ew/4);} else {tv = evt.y + 20 + document.body.scrollTop; lv = evt.x  - (ew/4) + document.body.scrollLeft;} if (lv < 2) lv = 2; else if (lv + ew > wp) lv -= ew/2; ds.left = lv; ds.top = tv;} ds.visibility = "visible";}}}

</script>

kan iemand begrijpen wat hier ongeveer staat en of het door deze script komt dat het plaatje steeds net bij de link wordt weergegeven en niet in een absolute 0,0 xy positie bijvoorbeeld?

tgaat trouwens om http://www.oornink.nl/index.php?kantoormeubelen=bureausnieuw

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
en ja tis jammer.. want die javascript mag ik niet veranderen !

maar zou toch wel willen weten in eerste instantie of t probleem hier ligt of in 1 van de divs.. hoe positioneer ik sowieso een div op 0,0? is dat niet gewoon <div style="position:absolute;left:0;right:0;"> ??

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:47

crisp

Devver

Pixelated

ja, en moeten we nu dat scriptje aan je gaan uitleggen ofzo?

En als je in IE geen sourcecode van een pagina kan opvragen, dan helpt het wel eens je cache leeg te gooien. Een andere browser kan ook verademend werken soms ;)

Anyway: zoals ik het topic nu lees is het gewoon een scriptrequest; neem zelf eens een JS tutorial door...

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.