Voor mijn werk moet ik een plan schrijven om databases te upgraden (van Oracle8i naar 9i). Om het wat beheersbaar te maken (het gaat om 200 databases) wil ik er een bewezen methode voor gebruiken en nu zit ik aan DSDM te denken.
Uiteraard heb ik gezocht (search en Google), maar dan kom ik niet bij berichten uit waar ik iets aan heb.
Om te voorkomen dat ik straks een methode voorstel die achteraf niet goed blijkt te zijn, wil ik graag weten of hier mensen zijn met DSDM-ervaring en dan uiteraard het liefst met betrekking tot een database-upgrade.DSDM is goed toe te passen voor de ontwikkeling van alle mogelijke systemen. De meerwaarde van DSDM wordt echter ten volle benut bij de ontwikkeling van systemen met bepaalde kenmerken. Te noemen zijn goed visualiseerbare functionaliteit, via bijvoorbeeld schermen en rapporten. Prototypes kunnen middels deze zichtbare resultaten eenvoudig en goed geëvalueerd worden. Verder is het belangrijk dat de uiteindelijke gebruikersgroepen voor het systeem helder zijn. Dan kunnen de juiste gebruikersvertegenwoordigers worden gekozen om zorg te dragen voor de juiste prioriteiten en voor juiste aansluiting bij de huidige behoeften. Deze vertegenwoordigers, in DSDM ambassadeurs genaamd, zijn de ambassadeurs van het project in de doelorganisatie en de ambassadeurs van de doelorganisatie in het project. Tenslotte, wanneer het de ontwikkeling van een groot en complex systeem betreft, moet dit opdeelbaar zijn in kleinere en goed overzichtelijke delen die door onafhankelijke teams in kortetijd ontwikkeld en getest kunnen worden.
Uiteraard heb ik gezocht (search en Google), maar dan kom ik niet bij berichten uit waar ik iets aan heb.
|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||