Toon posts:

spdif werkt niet op de asus A7V8X-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heeft iemand ervaringen met de spdif uitgang op de asus A7V8X-X
moederbord?
ik krijg m voor geen meter aan de praat, ik gebruik de standaard drivers
die op de cd staan ( soundmax ) t normale geluid werkt prima, alleen wil ik de spdif uitgang doorlussen naar mn yamaha 7.1 versterker, via de coaxiale ingang, maar speel ik een dvd af, krijg er geen geluid uit, in de instellingen van soundmax
staat het op 5.1, en op powerdvd, staat het ingesteld op spdif uitgang, maar toch geen gehoor, ik heb ook op gathering gezocht op hetzelfde probleem, maar niet iets wat mij daar bij kon helpen, ik heb verder ook een driver geprobeerd van de asus website, maar zonder resultaat

iemand toevallig hetzelfde probleem gehad, of enige tips?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20
Je hebt 'm op 5.1 ingesteld, moet je niet iets als 'digital' selecteren binnen de drivers van die onboard geluidskaart?

Anyway, ik move 'm van PMG naar AV :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
in the properties van de volumecontrol
staan beide opties aangevinkt:

1 AC3 SPDIF
2 PCM SPDIF

lijkt mij goed

Verwijderd

Misschien moet je in het menu van je Yamaha de digitale ingang toewijzen aan een input (CD, DVD, etc.)?

Verwijderd

Topicstarter
yup dat staat verders goed ingesteld

Verwijderd

Hmm, vreemd.
Krijg je wel geluid als je bijvoorbeeld MP3's afspeelt?

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg helemaal geen geluid via de spdif uitgang , via de normale uitgang waar ik mn pc speaker op aangesloten heb komt wel geluid uit, dus met afspelen van mp3 etc, maar wat vreemd is, als ik in de info van powerdvd kijk ziet powerdvd de spdif uitgang niet, ik heb ook windvd getest, en hetzelfde probleem, ook geen geluid ( 5.1)

Verwijderd

Vreemd, ik heb zelf een A7N8X Deluxe en daarbij werkte de digitale uitgang meteen met de drivers van de cd (en win2k install).

Zit de s/pdif out trouwens tussen alle andere i/o of op een los bracket ?

Verwijderd

Topicstarter
ja heel vreemd, dit moederbord is net omgeruild ( 3 dagen oud ), de vorige zelfde mobo werkte de interne audio helemaal niet
de spdif uitgang zit tussen al de andere i/o, en die heb ik via een tulip/kabel aangesloten op de receiver

heb zeg maar hetzelfde probleem maar dan zonder bracket , als deze post die ik gevonden heb

http://www.techsupportforum.com/computer/topic/7721-1.html

ook bij de properties van de volume control waar ac3/pcm aangevinkt kan worden, kan ik de bass en treble niet aanpassen
zijn zeg maar grijs , en de schuifbalk kan je dus niet verschuiven

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand verder nog tips?

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de poortinstellingen op de receiver wel goed ingesteld? Zal wel ergens in het instellingsmenu zitten van de receiver

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08-2025
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 19:02:
in the properties van de volumecontrol
staan beide opties aangevinkt:

1 AC3 SPDIF
2 PCM SPDIF

lijkt mij goed
Moet je niet de een of de ander selecteren ? Je kunt toch niet beide tegelijk hebben ? Ongetwijfeld heb je dat al geprobeerd, maar ik vraag het toch even ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook geprobeerd, wat beiden dus niet werkt, maar goed ik heb inmiddels een trust 5.1 kaart gekocht en dat werkt nu prima

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:35
Hmmmz, helaas geen oplossing hier :/
Heb precies hetzelfde probleem met m'n vriendins computer!
Iemand nog any bright ideas?
Pagina: 1