servertje bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
eerst maar een tekeningetje om het idee wat te verduidelijken...

Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/obme/servertje.jpg

nu wil ik het volgende weten.
wat is de minimale configuratie die ik nodig heb om dit op een MAKKELIJKE mannier te realiseren?
linux is niet mijn beste vriend moet je weten :)
de server moet dus internet, een ftp en toegang tot de ftp hd's verschaffen vanaf m'n "werkstation" en een vuurmuur.(en misschien ooit nog eens een web server)
iemand hier een idee over?

heeeeeeeeeeeelp, me tekeningetje doet het niet :(
nu wel?? :)

tijd voor verandering.

Verwijderd

Linux!

Gewoon een Pentium 100 ofzo op de kop tikken en het werkt. :)

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
486dx66 met 16 mb intern is zat voor een linux surver.

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
hieruit mag ik opmaken dat er eigenlijk geen alternatief is?
graag wel want nogmaals: linux is niet mijn beste vriend, al was het maar omdat ik met geen mogelijkheid i-net aan de gang krijg...

tijd voor verandering.

Verwijderd

een P-133 met 32meg en dan gewoon Windows NT draaien... draait perfect, als router, gateway, firewall, FTPserver, Httpserver, mailserver.....

alleen kut dat NT zo duur is om aan te schaffen ;)

(voor de linuxfans.. ik draai dus 2 servers, een linuxmachine met gameservers en fileserver via samba en een NT bak voor de rest.. (tja... ik kan ook alles op linux, maar ben te lui om alle mail-accounts over te zetten en alle ftp-accounts opnieuw aan te maken... en ik gebruik ASP, dus dat betekent automatisch IIS !!))

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

als je een linux server op wil zetten check dan dit: http://www.linux-nl.cx, kijk bij 'linux documentatie'

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Celeron en 128 MB

LinkedIn WoT Cash Converter

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als hij verder niets dan filessharen en routen heb je aan een p133+ + 32MB + Win NT 4 genoeg. Ga je er ook nog wat mee doen dan zou ik er zeker nog 32 MB bij proppen en een iets stevigere cpu nemen.

Verwijderd

Ik draai hier een file/ftp/http/router servertje op een p166 met 96meg en Win2k Server. Gaat prima.

Inderdaad wel jammer dat w2k zo duur is >:)

Verwijderd

Linux ==> 486 dx

Windows pentius weet ik heel veel met geheugen weet ik heel veel

Eigenlijk wel een belachelijk groot verschil hoor. Toch maar gaan verdiepen in Linux

Verwijderd

ik draai hier een linux servertje: 486dx 16 meg, 512k video, monochroom scherm en daar draait linux onder, gewoon een pc in elkaar zetten en beginnen met linux, heb ik ook gedann.
het duurt misschien wat langer maar het werkt prima

Verwijderd

ik heb ook een vraagje:
ik heb nu een compy met een kabelaansluiting.
en daar komen er in de komende maanden nog 2 bij. dus dacht ik servertje bouwens zodat de host niet de heledag aan hoeft te staan. maar nu stuite ik gister op iets wat me een veel betere goedkopere oplossingleek:
een linksys router voor kabel/dsl met ingebouwde switch(review anandtech) dit leek me voor 400 ballen een betere oplossing(ruimte besparend en geld een P200 of zo met 2 nicks en hub kost ook al aardig wat en is een stuk groter en zoveel ruimte heb ik niet)
is het rouwesn een probleem om kabels over vrij grote afstand(van beneden naar 2e verdieping)aan te leggen of zit het probleem m vooral in het wegwerken van de kabels uit het gezicht.
bedankt

Verwijderd

< knip >

(was ik dus zelf, hoor)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 17:56
Hoibek houdt op met het laten zien dat je weet hoe je platjes moet plaatsen please.
en verder linux draait op iedere redelijke pc ( 100 Mhz + ) wel een server en kan dan jaren aan blijven staan.
probeer dat maar eens met win nt win 2000 :)

.

Verwijderd

Pleur toch op man met linux rotzooi elke keer, het lijkt er op net als of je mensen wilt trekken naar linux nerds club. Heb je niet voldoende aandacht.?? Windows 2000 is een prachtig server OS. Je kan het gewoon niet betalen daarom. Op een p-100 draait linux ! lekker boeind. Die gozer wil geen 1 jaar cursus volgen om linux te kunnen gebruiken.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Rustig, rustig CyberGhost. :) Windt je niet zo op man.
Ieder OS heeft zijn voor- en nadelen. Als iedereen dat nou in zijn hoofd houdt valt alles wel mee (denk ik).

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Platjes? Dat is toch een geslachtsziekte? ;)
Pagina: 1