Streaming audio op website

Pagina: 1
Acties:

• MadNeo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 03:36
Hey everybody!
Ik heb een radioprogramma bij een lokaal radiostation.
Nu heb ik ook een aantal vrienden die wel eens willen luisteren, maar die wonen niet in de buurt.
Ik ben toen op het idee gekomen om de audio via m'n eigen internetverbinding te streamen d.m.v. windows media encoder.
Mijn codec is windows media 9.

Nu luister ik zelf naar een stukje van die stream alleen klinkt het erg blikkerig en hol.
de bitrate die ik gebruik is 64 kbits/s maar als ik het verhoog naar 96 kbits/s dan klinkt het nog streeds hetzelfde, nog net zo blikkerig.
Dan vergelijk ik dat met een Radio538, die ook windows media 9 gebruiken en dan klinkt dat alsof het van een cd komt terwijl ze ook afspelen met 96 kbits/s.
Wat ik niet begrijp is waarom hun het wel zuiver krijgen en ik niet?
Ik heb simplecast al geprobeerd, alleen krijg ik dat niet goed aan de praat met m'n router en southcast werkt alleen i.c.m. winamp (en niet iedereen heeft dat)
Zelf het ik een leuke manier bedacht waarmee ik dus die stream kan beluisteren ( http://home.planet.nl/~kl.../radio/radio/radio538.htm )
dit werkt erg goed met de instellingen die ik gemaakt heb met windows media encoder en op deze manier kan iedereen het gebruiken.
alleen wil ik deze manier van luisteren graag behouden en toch de kwaliteit van het geluid verbeteren.

Dus nu de hamvraag: HOE DOE IK DIT???

greetz, Sebas

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

shoutcast goed aan de praat krijgen, moet heus wel werken met een router en iets anders dan winamp.