firefox bookmarks.html opnieuw in firefox importeren

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 09:24
Ik heb mn Windows XP net opnieuw geinstalleerd. Daarvoor heb ik even heel mn c-schijf gekopieerd naar een andere schijf (voor o.a. mn bookmarks) Nu heb ik na de nieuwe install firefox opnieuw geinstalleerd en de bookmarks van mn c-schijf kopie teruggezet naar mn nieuwe install.
Helaas zie ik mijn oude bookmarks niet meer :'(
Verder heb ik nog een beetje zitten neuzen op de firefox site en op tweakers, maar het lukt me echt niet om de oude bookmarks.html opnieuw te importeren. (er is wel een standaard functie voor bij manage bookmarks, maar dan krijg ik hele andere bookmarks dan ik had)

[ Voor 8% gewijzigd door eerdepeer op 03-10-2004 17:04 ]

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

• eerdepeer
Ow, excuus. Had deze tip ook geprobeerd, maar zonder succes.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat je moet doen is de inhoud van default.xxx (oud) kopieren naar default.xxx (nieuw). Dus niet de map, maar de inhoud. Weet je verder zeker dat je je backup correct hebt teruggeplaatst?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• eerdepeer
?? Als ik de map kopieer, dan kopieer ik de inhoud mee, toch? Moet ik dan de hele INHOUD van mn F:\Kopie C-schijf\Program Files\Mozilla Firefox\defaults naar C:\Program Files\Mozilla Firefox\defaults kopieren?

Dat lijkt mij toch geen verschil uitmaken?

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
edit:

Nevermind, niet goed gelezen :P

[ Voor 88% gewijzigd door Boomerang op 03-10-2004 17:30 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nee, je moet de inhoud van je profiel kopiëren. Je profiel is terug te vinden in c:\documents and settings\$username\application data\mozilla\firefox\profiles\default.xxx\. Daarin staat een bestand genaamd bookmarks.html en daarin worden je bookmarks en gerelateerde zut bewaard. Als je dat bestand dus ergens in een backup hebt staan, kun je die erover heen kopiëren en heb je je oude bookmarks weer terug.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je hebt toch de bookmark manager, daar zit onder file een import functie aaight?

specs

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jawel, maar ik gok er zo op dat de TS niet zijn profiel heeft gebackupt, maar de map met daarin Firefox zelf. Dus voor deze keer heeft hij waarschijnlijk pech en voor de volgende keer kan hij het op de manier doen die ik daarnet zei óf inderdaad via de bookmarks manager.

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

En dan leek het mij wel handig om in plaats van telkens te importeren te doen wat hier staat:
Firefox
The first step:
It is important that you do the following step first. The reason being that if you don't, the Firefox bookmarks.html file will overwrite the Bookmarks file which you are currently using for sharing between browsers.

Close Firefox, and navigate to the Firefox Profiles folder
< path >\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\profilename.xxx
Rename the bookmarks.html file to: Xbookmarks.html

Next:
Open Firefox
Clear the Location Bar, and type in: about:config
Right click anywhere on the page and select: New
Enter: String | New
Enter: browser.bookmarks.file
Enter this Value: C:\Bookmarks\bookmarks.html
(or whatever file location and name that you created)
Dan houd je je bookmarks centraal (ook handig in een netwerk) en hoef je ze niet weer te backuppen als je Windows opnieuw installeert etc.

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 23:58

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Super irritant bookmarks importeren met ffox. Komen ze dubbel te staan!!!
Hij overschijft niet de huidige en voegt geen nieuwe toe, maar hij maakt dubbele mappen aan met de gewijzidge bookmarks erin :(

Weet iemand of je tussen 2 pcs bookmarks kan uitwisselen zonder dat ik alles dubbel krijg?
Ik wil bv bookmakrs die ik op de laptop heb bijvoegen op mijn desktop.

[ Voor 73% gewijzigd door DJ Chicken op 13-09-2005 23:06 ]

aahh durka durka durka

• DJ Chicken

DJ Chicken

Ik heb de bookmark manager in ffox ff doorgespit, maar het ziet er niet naar uit dat het werk om je bookmarks van je ene pc naar de ander te kopieren/importeren zonder dat je alles dubbel krijg.
Dit in de sotuatie als je alles kopiert en verwacht dat hij bestaande overschrijft en nieuwe toevoegt.

aahh durka durka durka

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan toch gewoon op de nieuwe pc een firefoxprofiel aanmaken en de bookmarks.html overkopieeren? Nog nooit problemen mee gehad :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DJ Chicken

DJ Chicken

sanfranjake schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:19:
Je kan toch gewoon op de nieuwe pc een firefoxprofiel aanmaken en de bookmarks.html overkopieeren? Nog nooit problemen mee gehad :)
Ten 1e, het geen nieuwe pc!

Ik voeg vaak bookmarks toe als ik op mijn laptop werk of op mijn pc, en die wil ik dan uiteraard op de andere pc hebben en vice versa. Dus al ik ondertussen op bijde computers een bookmark heb toegevoegd is overschrijven van de bookmark.html zeker geen optie! Dan ben ik de nieuwe bookmarks op de target pc kwijt namelijk. Daarom zijn losse favorieten zoals in IE veel handiger, gewoon een map met files die je over de ander heen kopiert zodat je nieuwe favo's op je target pc niet kwijt raakt en de nieuwe favo's van je source pc wel krijgt.

Snapske? :)

En hier zoek ik dus een oplossing voor binnen firefox.

aahh durka durka durka

Pagina: 1