Pas na luttele reloads geeft ie soms paginas weer

Pagina: 1
Acties:

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03
Ik zit al een geruime tijd met een zeer irritant probleem. En ik kom er dus echt niet uit. Als ik een pagina wil openen doet hij dit niet of heel traag. Als hij het niet doet zegt ie "this page cannot be displayed" etc. Bekende foutmelding, hij denkt dan dat het de DNS server is ofzo. Maar als ik dan een paar keer op reload druk pakt ie de pagina meestal wel, soms wel tot 10 keer reloaden. Vervolgens pakt ie de pagina of goed(wel traag) of geeft ie de pagina met erg veel kruisjes ipv plaatjes weer. Die kan ik dan weer weergeven door met rechtermuisknop "show pic" te doen.
Dit probleem he ik dus al tijdje, en nu krijg ik bij de pagina van jullie concurrent het volgende
Afbeeldingslocatie: http://dev.mebiose.nl/images/huh.jpg

Lijkt dus idd beetje op een verwarde DNS server ofzo? Als ik echter een traceroute probeer of ga pingen doen alle pagina's het wel. Het is overigens wel lastig meten, want soms pakt ie paginas in IE ook gewoon normaal.
Verde heb ik het idee, maar kan ook psychologisch zijn :P(omdat ik me ga irriteren), dat hij het steeds slechter gaat doen naar mate ik langer aant surfen ben. Verder deed hij het volgens mij in veilige modus ook beter. IIg veel sneller laden van de paginas en dergelijke, maar kan misschien ook komen omdat de hele computer daar sneller werkt...
Verder heb ik overigens het volgende al gedaan: Temporary internet files verwijdert, spyware met Spybot en ad-aware weggehaald, virus scan en met een internet optimizer instellingen verandert.

• Vjenne
Sorry dat ik geen edit doe, maar zover komt mijn internet verbinding gewoonweg niet.
Maar ik was vergeten te melden, dat mijn downloadsnelheid wel gewoon normaal is. Verder zit ik achter een router achter een casema verbinding. De andere computer achter deze router werkt wel goed. Verder kan ik ook geen verbinding maken met het een filesharing programma waar ik misschien de naam niet van mag noemen.

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:27
Lijkt me inderdaad een probleem met DNS server oid. Want http://www.fok.nl verwijst normaal door naar http://frontpage.fok.nl/ maar bij jou gaat ie doorzoeken naar .nl.com etc...

Misschien even bij de service pagina van je provider kijken of ze ergens mee bezig zijn?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 20:47

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Klinkt gewoon als een "verstopte" tcp/ip verbinding. Je upload zal wel verzadigd zijn.
Er zal wel een programma zijn wat heel je upload leeg slokt. Dat dubieze p2p programma waar je het over hebt zal wel de boosdoender zijn. Gooi het eens uit. En reset je router. Want iedereen zal wel bij jouw duur nog aankloppen waardoor je ook nog "verstopt" zit

Speedtouch freak

Verwijderd

klinkt toch alsof er nog wat meuk/schade van spy/adware in je systeem zit. probeer eens met hijackthis of je nog wat dingen kunt vinden

@ lSltAlKeR: dan zou z'n andere PC dezelfde problemen moeten vertonen....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 17:17 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 19:16
Ik zie dat wat je instellingen gewijzigd had. Ik had laatst een keer wat sufs. Had ik na een verse Windows XP install een typefout bij de TTL gemaakt. Er stond 4 ipv 64.

Als ik langs deze lijn even verder denkt zou het ook kunnen zijn de TIF wat klein staat.

Kijk met Dr. TCP eens wat staat ingesteld als MTU, TTL en RWIN: http://www.dslreports.com/drtcp Op deze site kun je ook achtergrond vinden over de parameters die je in Dr. TCP kunt bekijken en instellen.

RWIN moet een even veelvoud van (MTU-40) zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door EricJH op 03-10-2004 17:24 ]

• Vjenne
Kzit nu achter de andere comp, en die werkt idd vele malen sneller. Klik en pagina staat er(wat een gemak zeg). Ook wanneer ik dat warez programma uitzet doet ie nog steeds niet.
Zal idd eens met dat HJT aant klooien gaan. FF duimen iig.

(Heb ook nog ff naar casema pagina gekeken maar daar staat iig geen melding voor mijn regio. Zou ook wel vreemd zijn aagezien die andere comp het wel doet.)

• Vjenne
Weet niet of jullie hier wat mee willen doen. Er is een speciaal forum voor, dat weet ik, maar dit hoort wel bij dit probleem toch?
Naja bij deze:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 5:27:07 PM, on 10/3/2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\PROGRA~1\TWEAKM~1\TMTray.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Warez P2P Client\warez.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\PROGRA~1\NETPUM~1\NETPUM~1.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Winamp\winamp.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\HijackThis.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.google.nl/
R3 - URLSearchHook: (no name) - {00D6A7E7-4A97-456f-848A-3B75BF7554D7} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {7DAAC7DE-9EF0-4FF0-BFA5-AFF3E899054C} - C:\PROGRA~1\TWEAKM~1\TweakBHO.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: Core Library - {E9C1FD9A-46B0-4185-84ED-E2F8ACD4A262} - C:\WINDOWS\System32\KDP0eb3.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {0494D0D9-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Kazaa Download Accelerator Updater] regsvr32 /s C:\WINDOWS\System32\kdpupd.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Kazaa Download Accelerator Updater (required)] regsvr32 /s C:\WINDOWS\System32\KDP0eb3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NetPumper] "C:\Program Files\NetPumper\NetPumperIEProxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TweakMASTER] C:\PROGRA~1\TWEAKM~1\TMTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [warez] "C:\Program Files\Warez P2P Client\warez.exe" -h
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Add to &LinkFox - res://C:\PROGRA~1\TWEAKM~1\TweakBHO.dll/IESCRIPT
O8 - Extra context menu item: Download with NetPumper - C:\Program Files\NetPumper\AddUrl.htm
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {1D6711C8-7154-40BB-8380-3DEA45B69CBF} (Web P2P Installer) -
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} - http://v4.windowsupdate.m...uctl.CAB?38100.3825925926
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{631F32B1-40C6-445D-88C0-13EC96464043}: NameServer = 192.168.2.1

Verwijderd

Die TweakBHO, wat is dat?

Verder staat die Netpumper er om bekend dat hij nogal wel eens wat wil verknoeien, en die KaZaA Download Accelerator is ook niet bepaald zuivere koffie. K-Lite Resurection heeft (als je dat netwerk al wil gebruiken, wat ik afraad...) een ingebouwde accellerator die stukken beter is. En ik hóóp voor jou dat je een lite-achtige versie hebt geinstalleerd, die "officiële" versie is serieus crap.

• Vjenne
Crisis, heb idd al doe meuk van Kazaa eraf gegooid (wist niet eens dat het er nog op stond :o ) en heb nu al een tijdje geen enkel kruisje of foutmelding meer gezien.... Lijkt de goede kant op te gaan dus, maar de snelheid vind ik opzich nog steeds niet echt denderend, maar dat kan ook aan mijn trage computer liggen...

Iig heel erg bedankt, en kga eerste tijd es ff kijken wat mijn comp doet.

edit:

en ik kan zelfs weer bij de edit pagina komen, wohey!!
Die TweakBHO is die internet optimizer, maar die ga ik er ook weer vanaf pleuren. Tis een iritante evaluatie versie namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Vjenne op 03-10-2004 18:59 ]

Pagina: 1