Lege ruimte op harde schijf verkeerd weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 15:52
Ik ben hier bezig op een pc waarbij de harde schijf sinds vanmorgen +/-100 GB aan ruimte mist. Windows geeft aan dat er nog maar 800mb vrij is.

System Restore en norton protected recycle bin (de mogelijkheden die de search aangaven) staan al uit en checkdisk vind niks. Er staat ook niks aan van compressed files.

Windows (XP SP2) geeft aan dat de HD 149GB is en de gebruikte files is 47GB (alles aangezet dus ook hidden files en system files). Ik heb in google (groups) gezocht en support.microsoft.com maar vind niks wat lijkt op dit probleem. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Het gaat hier om een maxtor harde schijf.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?" :) Daarin zul je o.a. linkjes vinden naar Spacemonger en Sequoiaview, die geven de gebruikte schijfruimte grafisch weer. Dan kun je de gemiste 100GB terugvinden :Y)

En voor de zekerheid:
Windows (XP SP2) geeft aan dat de HD 149GB is
Bedoel je hier de schijf of de partitie?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 15:52
het probleem is uit zichzelf weggegaan.. we snappen er allebei niks van ..(eerst ging het zelfs niet na een reboot) en het antwoord op de vraag.. de schijf.. want het is maar 1 partitie.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Zou eventueel de partition table kunnen zijn geweest. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?