Toon posts:

Krijg geen ip adres van SpeedTouch home router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een vriend van me heeft problemen met z'n router en/of netwerkverbinding.
Heb wat aan het testen geweest. Eerst andere router er aan gehangen, daar krijg hij ook geen ip adres van. Dan heb ik het tooltje 'WinXPSockFix' gedraaid, waarna hij wél een ip adres krijgt.
Maar helaas, van de Speedtouch home modem/router krijgt hij nog steeds geen ip adres. Ook wanneer ik deze aan een andere pc hang, krijgt deze géén ip adres. Wanneer ik m'n eigen router aan deze 2e pc hang, krijgt deze wél een ip adres.

Conclusie: de router is de schuldige!

Ik heb deze al 's proberen resetten en zo, heb nog 's geprobeerd de LAN kaart te herinstalleren, enz. maar dit helpt allemaal niet. Het ip adres blijft 169.x.x.x.

Nu vroeg ik me af; gaat de router ook een ip adres geven als er géén telefoonkabel (voor adsl) in de telefoon aansluiting zit. Ik heb hier namelijk geen adsl, en kan dat dus niet testen. Mss. dat 't gaat werken zodra deze in de adsl aansluiting zit?!

Indien niet; zijn er nog andere mogelijkheden; of denken jullie dat de router defect is? Er brandtn aan beide kanten van de kabel wel een groen lichtje (aan router & pc), wat er volgens mij toch op duid dat de verbinding in orde is...

Any ideas?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zonder DSL lijn geeft hij ook een ip adres ja,

weet je zeker dat je hem goed gereset hebt? (factory reset) hij zou dan een 10.0.0.x ip adres moeten uitgeven, tenminste dat doet hij standaard als je hem aansluit

A wise man's life is based around fuck you

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

reiker

dan jij!

Misschien overbodig: weet je zeker dat de DHCP-server in die router wel aanstaat, of aanwezig is (JvS :))
(Ik heb je niet zien noemen dat dat wèl t geval is namelijk...) En ja, als die uitstaat, snap je neem ik aan zelf ook wel waarom die pc geen adres krijgt...

[offtopic]
Wat is het nut van een DHCP-server als je je adressen ook statisch kunt instellen...? Behalve gemak, idd.

[ Voor 5% gewijzigd door reiker op 03-10-2004 16:55 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

"Een speedtouch home router"
Interessant apparaat :P. Volgens mij deelt een ST home helemala geen IP adressen uit, dus dat is normaal.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm
Wie heeft er nu gelijk?
Zit er een DHCP servertje in die 'router', of niet??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou, als het echt een SThome is, dan is het helemaal geen router en moet je maar 's op www.kpnadsl.nl/support de handleiding gaan lezen >:).

Als het een getweakte SThome is, dan is het wel een router en dan hangt het er vanaf of je de DHCP server hebt aanstaan of-ie IP adressen uitdeelt.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 03-10-2004 17:20 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 17:17:
Hmmmmm
Wie heeft er nu gelijk?
Zit er een DHCP servertje in die 'router', of niet??
Nee, in een Speedtouch Home (oud-ouder-oudst) zit geen DHCP server.
Althans, af-fabriek niet. Met de tweaks voor een Speedtouch zou ik het niet weten.

Stel eens het volgende statische IP adres in:
IP: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138

Primairy DNS: 10.0.0.138
Secundary DNS: 10.0.0.138

En dit geval zou je het modem weer moeten kunnen bereiken, en kan je zelf de verbinding an sich gaan instellen. :)

edit:
Wat die rooie hierboven zegt dus. ^^ :+

[ Voor 8% gewijzigd door r0b op 03-10-2004 17:23 . Reden: Maar mijn post is langer!!!11oneone ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad nu werkt ie weer.
Probleem was ook dat ik nergens een handleiding vond.
Dus ook bedankt voor die link :-)

Ik denk trouwens dat er wél een dhcp server in zit!
In de configuratietool kan ik nl. instellen; geen dhcp of wél dhcp :-)
Maar dat stond standaard af natuurlijk :-(

Tnx guys!
Pagina: 1