Toon posts:

[Wireless] Sitecom WL-122 Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Omdat ik al een hele tijd een draadloos netwerk wou hebben heb ik gisteren de Sitecom WL-122 (Router) en 2 PCI Netwerkkaartjes gehaald.
Ik dus naar huis en meteen aan de slag. Het was de bedoeling dat ik:

PC 1 (Windows XP) gewoon bekabeld met een UTP-Kabeltje aansluit

PC 2 (Windows ME) met een draadloze netwerkkaart op het netwerk aansluit

en PC 3 (Windows XP) ook met een draadloze netwerkkaart op het netwerk aansluit

Nou, ik had gedacht dat dat makkelijker was geweest! Toen PC 1 eindelijk het internet opkwam, kon ik niet meer op het configuratie-ip-adres van de Router komen. Ik kan de Router dus niet meer configureren. Ik dus op zoek naar een manier zodat ik wel weer op het configuratie-ip-adres (ik noem het maar even zo) kon komen. Na de hele handleiding in het engels helemaal doorgelezen te hebben was ik er achter: ik moet het ip-adres van mijn internetverbinding veranderen. Nadat ik dit gedaan had kon ik de router wel weer configureren, maar kon ik het internet niet meer op. Mijn internetprovider is @Home.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik hoop dat ik het probleem duidelijk genoeg heb omschreven. Alvast bedankt ;) .

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je moet natuurlijk ook wel de router configureren zodat hij weet waar het internet is zodat hij als gateway kan fungeren. Heb je het mac adres van je modem gecloned? WAN opgegeven? Staat de DHCP wel aan? Staat ie wel in NAT en niet in de bridge mode? (dump ook je IP config /all in alle situaties)