Mogelijk om 870 Mb ISO op normale CD te branden? *

Pagina: 1
Acties:

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-08 10:05

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Hey Tweady's

Ik heb Longhorn Mei 2004 gedownload. Alleen is deze 870 mb... te groot voor een cd dus. Nou zei m'n broer dat hij ooit eens een tooltje had, waarmeej je die iso kleiner kon maken, zodat ie op een cd past.. Omdat al die .cab files nog kleiner konden ofzoiets...
Ik heb heel internet al zo'n beetje afgezocht, maar kon nergens een goed resultaat vinden. Heeft iemand enig idee waar ik zo'n tool vandaan kan halen? of een alternative oplossing zodat ik toch longhorn kan branden op een cd (of 2) maar dat de installatie nog wel perfect werkt?

Thq

Professioneel Heftruck Syndroom

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijkt me erg sterk dat dit kan; het lijkt me nog veel sterker dat de installatie nog zou blijven werken :) (al was het alleen maar omdat het een geknoei is om de bootsector uit een ISO te halen) Verder is Longhorn nog niet uit; dus kunnen we je op GoT daar niet mee helpen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Spider.007 schreef op 03 oktober 2004 @ 15:46:
Het lijkt me erg sterk dat dit kan; het lijkt me nog veel sterker dat de installatie nog zou blijven werken :) (al was het alleen maar omdat het een geknoei is om de bootsector uit een ISO te halen) Verder is Longhorn nog niet uit; dus kunnen we je op GoT daar niet mee helpen :)
Ik heb zo'n MSDN abo via surfspot afgesloten en kan nu gewoon legaal die preview van longhorn downloaden. Zo illegaal hoeft het dus niet te zijn. Verkleinen gaat echter nooit lukken lijkt me....

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Nog een andere oplossing dan? dat ik um wel kan installeren, maar niet via cd oid... dvd kan, maar dan moet ut via netwerk, kheb zelf geen dvd speler, hebk namelijk toch nie nodig. kwerk altijd met iso's en daemontools....

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:48
Probeer de iso voor de grap is te branden...

Bij mij zijn ISO's wel vaker groter, maar als je hem gaat branden past hij toch op een cd :)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Superseb schreef op 03 oktober 2004 @ 16:35:
Probeer de iso voor de grap is te branden...

Bij mij zijn ISO's wel vaker groter, maar als je hem gaat branden past hij toch op een cd :)
Xal ut us proberen

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je kan ook 800 mb cd's kopen misschien heb je heir meer kans op.

Alleen is 70 mb overburnen een beetje veel :P

(wrm maak je er geen dvd van ;) )

[ Voor 47% gewijzigd door Micha op 03-10-2004 16:39 ]

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
micdis schreef op 03 oktober 2004 @ 16:39:
Je kan ook 800 mb cd's kopen misschien heb je heir meer kans op.

Alleen is 70 mb overburnen een beetje veel :P

(wrm maak je er geen dvd van ;) )
Omdat ik dus zelf geen dvd speler heb :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed; ik heb inmiddels 5 offtopic replies verwijderd. Mochten mensen direct met een moderator willen communiceren is daar de TopicReport, of SM voor uitgevonden. Verder is het hier geen Huiskamer; dus graag alleen ontopic replies :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met WinISO kun je een ISO-Image aanpassen zonder dat de bootsector verloren gaat, die kun je zelfs los saven en loaden. Open dus de ISO in WinISO en kijk of er op de CD niet bepaalde 'extra' loze dingen staan. Op retail CD-Roms zie je wel eens promotiefilmpjes, of een losse DirectX, helpfiles enzovoort.
Het is zwaar af te raden om in de CAB files te gaan prutsen. Die kunnen over het algemeen zonder problemen worden getrashed.

🌞🍃

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44
Er bestaan ook 870MB cdr's(99min) hier liggen er nog een paar, als je brander zover kan overburnen.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even een titeledit; het OS in de topictitel heeft hier geen enkele zin :)

[XP Pro SP2] Iso's Kleiner maken? > Mogelijk om 870 Mb ISO op normale CD te branden? *

---

• DannyVersluis
  • Niet online
Je broer heeft voor een gedeelte gelijk.
Het is namelijk zo dat je een iso bestandje kleiner zou kunnen maken, maar niet door bestanden te laten krimpen, wat je wel kan doen is met een tooltje dubbele bestanden maar 1 keer weg te laten schrijven.

Het komt namelijk vaak voor dat bestanden 2 keer op een cd staan en deze dus "onnodig" een grotere cd vereisen.
Ik heb thuis in ieder geval een tooltje in de computer staan van microsoft, alleen ben ik even de naam van het tooltje vergeten.
Zodra ik weer thuis achter me bak zit zal ik wel eventjes kijken.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Die .iso kan je simpelweg met Nero branden. Een .iso valt namelijk groter uit dan wat er daadwerkelijk gebrand wordt.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Neem een 90 minuten CD daar past het wel op...

• DannyVersluis
  • Niet online
Tadaaaa....hier ben ik weer, zo goed als ik ben heb ik even voor je zitten googlen, en hier het resultaat.

http://www.tech-hints.com/2kos.html

Als je daar CDImage + GUI download kun je waarschijnlijk je een ISO bestandje maken die een heel stuk kleiner is.

Tja, en als dat nog niet wil werken moet je toch maar even een DVD fikker halen :7

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Hmm. ik heb net wat ondekt

Ik heb die iso geladen met DeamonTools
En heb eigenschappen gedaan op alle bestanden, en ik kom uit op 675 mb

Kan ik gewoon al die files kopieren, en dat naar een cd branden?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

NeFoRcE schreef op 03 oktober 2004 @ 19:28:
Hmm. ik heb net wat ondekt

Ik heb die iso geladen met DeamonTools
En heb eigenschappen gedaan op alle bestanden, en ik kom uit op 675 mb

Kan ik gewoon al die files kopieren, en dat naar een cd branden?
Nee, want dan mis je je bootimage. Heb je nou al geprobeerd om het ding gewoon te branden? :)

---

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Moet ik eerst nero weer installen.. kvraag m'n broer ff of ie nog ergens Nero 6 heeft ligge..
Modbreak:Je hoeft ons niet van iedere poep of scheet op de hoogte te houden hoor :) Als je niets te melden hebt hoef je ook niet te posten

[ Voor 43% gewijzigd door Spider.007 op 03-10-2004 20:22 ]

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
offtopic:
of je download de demo even

Everything is possible, until it's not.

Verwijderd

Koop een 99 minuten cd ja, moet je wel de goede soort branders voor hebben.

Ik heb zo'n plextor plexwriter premium, en op de doos staat heel groot:

Burn Up to 1.1 Gig on a 99 min cd!!

Lijkt me sterk maar, misschien..

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Deze ISO is ook gewoon een DVD, dus het lijkt me logisch als het niet past op een CD. CDimage zal denk ik ook weinig uitmaken, ik betwijfel of er dubbele bestanden op die DVD zullen staan (dit is dus wel handig als je een Xin1 CD/DVD maakt, dan heb je de betanden voor twee verschillende OSen dus maar een keer). Ik denk ook niet dat nog meer comprimeren zal helpen, maar als je dat wil proberen, zal je eerst een programma moeten vinden die install.wim kan uitpakken (daar zitten namelijk alle installatiebestanden in).

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
dj_tsunami schreef op 03 oktober 2004 @ 20:16:
Deze ISO is ook gewoon een DVD, dus het lijkt me logisch als het niet past op een CD. CDimage zal denk ik ook weinig uitmaken, ik betwijfel of er dubbele bestanden op die DVD zullen staan (dit is dus wel handig als je een Xin1 CD/DVD maakt, dan heb je de betanden voor twee verschillende OSen dus maar een keer). Ik denk ook niet dat nog meer comprimeren zal helpen, maar als je dat wil proberen, zal je eerst een programma moeten vinden die install.wim kan uitpakken (daar zitten namelijk alle installatiebestanden in).
Klopt i know :)
Kheb een Lite-On 48-12-48 brander
die fikt vast geen 99 min cd's
maja, whatever :)

als ik um gefikt heb, zegk het wel ff weer

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-08 22:38
Simpel: "Burn image to disc."

Geen geklooi met grotere schijfjes of zo, ik heb zat films (SVCD) .iso files van 875MB gebrand op simpele hele goedkope 700MB/80min cd'tjes. ISO's vallen altijd enorm veel groter uit.

Just give it a try, it'll work :)

pepernooot

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:01
ik heb ook een Liteon brander, 48x24x48x, daarmee kan ik tot 872 mb branden, 1x getest met een onbekend merk CDr van 878 MB (100min)

Verwijderd

:) Ben bij mijn eerste iso die ik ging branden daar ook de fout mee in gegaan. Had 800mb cd gekocht omdat de iso 800 mb was. Maar kon gewoon op een 700 mb cd
Pagina: 1