[outlook] mail in netwerk beheren

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Situatieschets: een netwerk van zo'n 5 pc's met allemaal toegang tot een netwerkschijf (u:), met Windows XP als clients en een niet door ons te beheren server.

We willen de mail zo instellen dat iedereen op alle pc's bij de mail kan met Outlook. Het idee was simpel: op alle pc's Outlook zo instellen dat deze de mail ophaalt en de mail pas verwijdert na een x aantal dagen en tevens het .pst-bestand verplaatsen naar het netwerk.

Dit werkt echter niet. De verschillende clients halen mails toch op die ze al lang binnen hebben (niet zelf binnengehaald, maar wel in het pst-bestand).

Nu lijkt de vraag waar het dus eigenlijk om draait: waar controleert Outlook of een mail al is binnengehaald?

En natuurlijk voor deze situatie: heeft iemand een idee hoe dit probleem anders op te lossen? Een eigen mailserver is geen optie. Wel gaat het hier om een eigen domain, volledig te beheren met CPanel.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
kan je met met IMAP werken op die mailserver :?

A wise man's life is based around fuck you

• TromboneFreakus
zwelgje schreef op 03 oktober 2004 @ 16:13:
kan je met met IMAP werken op die mailserver :?
Jawel, maar ik vraag me af of dan niet hetzelfde probleem ontstaat: dat Outlook ergens lokaal in het register of zo opslaat welke mail al is binnengehaald.

Maar goed, proberen we even uit.....

• TromboneFreakus
Wat we nu hebben werkt wel aardig:

- IMAP server instellen
- Vervolgens POP3 server instellen zodat alle mail na 100 dagen verwijderd wordt van de server. Tevens zo ingesteld dat alle binnenkomende mail van die account meteen weer wordt verwijderd.

Nu lopen we echter tegen een nieuw probleem aan: de sent-mail van IMAP loopt niet synchroon met de Verzonden Items in Outlook.

Als ik selecteer dat verzonden mail moet worden opgeslagen in die map, gaat Outlook moeilijk doen over dat dit geen map uit de hoofdmap is. Hoe kan het wel?