Toon posts:

Wil van Chello naar ADSL, maar zie door de bomen.........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via de zoekfunctie hier vond ik al heel veel informatie maar juist daardoor raak ik het spoor een beetje bijster. Daarom hoop ik toch dat een nieuwe post geen probleem is en dat ik wat hulp kan krijgen.
Zoals waarschijnlijk veel anderen wil ik graag van mijn Chello Classic af i.v.m. de datalimiet en de ronduit slechte nieuwsserver. De enige mogelijkheid zal dan ADSL zijn. Er zijn echter zo verschrikkelijk veel mogelijkheden dat ik niet weet welke keuze ik moet maken. Wie kan mij een beetje op weg helpen ?
Wat ik zoek is het volgende:
Snelheid 8Mb, geen datalimiet, goede nieuwsserver waar ik zonder snelheidsbeperking kan downloaden (waardoor bijv. Demon al afvalt m.i.) En uiteraard een betrouwbare verbinding/provider.
Alvast hartelijk dank voor reacties.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Budget? Ook wel handig om te weten... ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Eweka schijnt een goede newsserver te hebben, voor de rest stelt het wat newsserver betreft niet zoveel voor (heb ik gehoord :) ).

[ Voor 10% gewijzigd door job op 03-10-2004 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, was ik vergeten te vermelden.
Zo rond de 60 a 70 Euro, zodat ik dan met een eventuele payserver voor noodgevallen niet duurder uitben als met Chello Plus, maar dan zonder alle genoemde ellende bij Chello.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je wilt eigenlijk alles voor weinig, echte hollander.

8Mbit bestaat niet bij ADSL. Is altijd 2-8Mbit en 1:25 overboekt maximaal.

Geen datalimiet kan opzich, maar dan heb je vaak een fair-use bepaling. Dat heb je bij Chello al eens gekocht toch? Aan de andere kant kan je niet iedereen onbeperkt laten downloaden omdat er een deling is qua bandbreedte (overboeking) dus een grens zal er altijd wel moeten zijn. En net als je bij Chello nu kent is een fair-use bepaling een tijd leuk geweest maar je weet nooit wanneer hij ingezet wordt en hoe het uit zal pakken.

Usenet is iets waar veel ISP's mee bezig zijn of afnemen bij een andere partij. Is niet echt iets wat bij een ISP hoort mijn inziens maar waar vraag is komt vanzelf aanbod. Vaak is dit een extra of onofficiele niet ondersteunde extra bij een ADSL verbinding. Geen enkele rechten of plichten qua levering hangen er aan vast. Kan dus 4 weken later anders zijn of compleet geblokkeerd voor sommige abonnees (zie wanadoo als voorbeeld).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie bjck. Uiteraard begrijp ik wel dat het om 2-8 Mbit gaat, Ik gaf alleen 8Mbit aan omdat dat vaak door isp's wordt vermeld (als theoretisch maximum uiteraard.
Dat er "vaak" een fair use policy van toepassing is is mij ook bekend, maar daarom vroeg ik ook naar alternatieven, of een isp die die fup heel ruim uitlegt.
De kans dat voorwaarden kunnen veranderen blijft natuurlijk altijd bestaan bij elke provider.
Helaas kon je geen antwoord op mijn vraag geven.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
kijk eens op www.internetten.nl

de lijst is heel goed... let wel op... als je een ethernetmodem wil moet je of betalen of je krijgt deze gratis... hier is geen rekening mee gehouden in de lijst (die gaat gewoon van een gratis modem (meestal USB) uit)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:02

dlmh

Lo-Fi

Ik heb Cistron MaxX. Dat is een 2-8MBit ADSL lijn met 1 Mbit upload. Deze heeft geen FUP maar een ruime datalimiet van 100GB. Ik denk dat je bij andere providers met een FUP niet zoveel mag downloaden... :/

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 15:42

we_are_borg

You will Comply

Kijk hier [rml][ DutchWeb] Goedkoop ADSL[/rml]
en hier datalimiet 8mbit providers eens

Er zijn meer dan genoeg topics over geweest. Er zijn providers die geen data limiet hebben behalve op gebruik van de homepage die je krijgt en op misbruik te denken aan spammen via je account.

Zover dat ik weet zijn TweakDSL en Dutchweb de enige die echt er mee adverteren geen datalimiet.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
we_are_borg schreef op 03 oktober 2004 @ 16:22:
Zover dat ik weet zijn TweakDSL en Dutchweb de enige die echt er mee adverteren geen datalimiet.
Dat zijn niet de enige providers, zijn er nog veel meer.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 16:04:
Helaas kon je geen antwoord op mijn vraag geven.
TweakDSL, dutchweb, eweka allemaal adverteren ze met 'geen datalimiet'. En hebben (ben over dutchweb niet 100% zeker) een eigen usenet dienst opgezet.

Alleen wet je nu 'het beste' kunt kiezen. Hoe dingen veranderen of kunnen veranderen soms binnen een paar weken al. Je kiest een ISP voor minimaal 1 jaar. Ervaringen van de afgelopen weken zijn soms al weer oud en achterhaald in de snelle tijden van vandaag.

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 03-10-2004 17:24 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
SerialThrillaZ schreef op 03 oktober 2004 @ 16:15:
Ik heb Cistron MaxX. Dat is een 2-8MBit ADSL lijn met 1 Mbit upload. Deze heeft geen FUP maar een ruime datalimiet van 100GB. Ik denk dat je bij andere providers met een FUP niet zoveel mag downloaden... :/
Zo ruim vind ik die 100 GB niet hoor.
Zeker als je een beetje leuk DVD's etc. uit Usenet wegvist, zit je daar zo aan.
De laatste paar maanden vaker regel dan uitzondering dat ik over de 130 GB per maand heen zat, en dat op een 4400kbps lijntje van Internetland (is van m'n werkgever, vandaar die keuze). Heb er een payservertje bij omdat niet alles bij de newsservers (lees bijna niets) van internetland te vinden is.
Staar je niet blind op alleen een newsserver, je kan beter kijken naar een wat stabielere verbinding, en dan een Eweka usenetaccountje erbij nemen ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Intussen heb ik zelf ook nog wat zitten zoeken en met jullie suggesties daarbij in aanmerking genomen, dacht ik dat ik mischien het beste zou kunnen kiezen tussen Xenosite/XsDsl een TweakDsl.
Zit ik dan goed en aan wie zouden jullie dan de voorkeur geven ?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 15:42

we_are_borg

You will Comply

bjck schreef op 03 oktober 2004 @ 17:23:
[...]

TweakDSL, dutchweb, eweka allemaal adverteren ze met 'geen datalimiet'. En hebben (ben over dutchweb niet 100% zeker) een eigen usenet dienst opgezet.

Alleen wet je nu 'het beste' kunt kiezen. Hoe dingen veranderen of kunnen veranderen soms binnen een paar weken al. Je kiest een ISP voor minimaal 1 jaar. Ervaringen van de afgelopen weken zijn soms al weer oud en achterhaald in de snelle tijden van vandaag.
Dutchweb heeft zijn newsserver ingekocht bij http://www.highwinds-media.com/media/ daar haal ik max. 700Kb. DWS is nu bezig om een eiegn front server op te zetten die al werkt. Retentie is 17 a 18 dagen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:01

Exirion

Gadgetfetisjist

BredeP schreef op 03 oktober 2004 @ 17:28:
Zo ruim vind ik die 100 GB niet hoor.
Zeker als je een beetje leuk DVD's etc. uit Usenet wegvist, zit je daar zo aan.
De laatste paar maanden vaker regel dan uitzondering dat ik over de 130 GB per maand heen zat
Sorry hoor, maar dat soort getallen vind ik ronduit SICK. Get a life denk ik dan.
Het is in ieder geval verre van representatief voor het grootste deel van de internet gebruikers. En gelukkig maar, want anders zouden alle netwerken muurvast zitten. Nu valt het gelukkig nog mee omdat er maar een paar apen zijn die zo nodig tientallen GB's per maand moeten lurken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1