Te laag signaal vanuit de wijkkast(internet)?

Pagina: 1
Acties:
  • 539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Topicstarter
Het probleem is dat er net niet genoeg signaal uit de wijkkast komt

Ik zit bij caiway(kabelfoon) en heb internet via de kabel
het(internet/tv) signaal komt van beneden (contactdoos tv/radio) en gaat dan door een splitter een kabel voor tv beneden en een10 meter lang kabel naar boven naar het terayon modem > comp

splitter + 10 meter lange coaxkabel soms net niet genoeg signaalsterkte (3x in de maand)

splitter + het standaard kabeltje bij het modem genoeg signaal

ik werk al 5 jaar lang met deze configuratie en nu sinds een paar weken
is het prut

Ik kan het modem beneden zetten maar dan moet ik een nieuwe utp kabel trekken
naar boven.

In hoever kan ik caiway bewegen om het signaal sterkte iets te verhogen?
Is er contact spray die de geleiding bij de koppelingen verbeterd?
Ik heb gehoord dat er signaal versterkers zijn ?

op de splitter staat : splitter met transformer 2.5 tot 1000 MHz ;doorgangs bereik 3.5dB ontkoppeling 22dB

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Je kunt in ieder geval de problemen melden. Verder kan je inderdaad of het modem verplaatsen of een versterker kopen (of beide).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

rjf schreef op 03 oktober 2004 @ 14:37:
In hoever kan ik caiway bewegen om het signaal sterkte iets te verhogen?
Is er contact spray die de geleiding bij de koppelingen verbeterd?
Ik heb gehoord dat er signaal versterkers zijn ?
Nee, elke kabelprovider zegt dat je je modem direct bij het cai punt moet aansluiten.
Dat jij er nou 10 meter coax tussengooit is jouw probleem.

Wat Mr. Liu zegt, je zou een retourgeschikte versterker kunnen kopen, maar die zijn vrij duur.
een nieuwe utp kabel is een schijntje daarmee vergeleken.

[ Voor 61% gewijzigd door job op 03-10-2004 14:44 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

job schreef op 03 oktober 2004 @ 14:40:
Nee, elke kabelprovider zegt dat je je modem direct bij het cai punt moet aansluiten.
Dat ben ik volkomen met je eens (geldt ook voor ADSL).
Dat jij er nou 10 meter coax tussengooit is jouw probleem.
Ik vind het ook vaag, maar als het al 5 jaar goed gewerkt heeft, dan kunnen de problemen echt wel vermeld worden zonder dit detail.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• job

job

Ja tuurlijk kan je het wel melden.. :)
Maar dan komt er een monteur, die kijkt eerst bij jou in de meterkast.
De meeste monteurs zullen zeggen dat je het modem eerst maar eens moet verplaatsen.

Een enkele monteur gaat sleutelen in de wijkkast... maar om daar nou op te gokken.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 03-10-2004 14:46 ]

Verwijderd

Het signaal wordt geleverd op een bepaalde sterkte (die wettelijk bepaald is), die sterkte wordt gemeten op de hoofdaansluiting (aop). Vanzelfsprekend is het signaal daar het sterkst en zou de modem daar ook moeten staan. Als jij de modem op een andere plek dan het aop zet en je modem komt daar niet meer online, maar wel op het aop zelf met de kortere, bijgeleverde coax kabel, dan is dat geen detail dat je kan weglaten. Als er een monteur wordt gestuurd op het signaal te controleren en de modem staat niet op de plek die je ISP heeft voorgeschreven kan je voorrijkosten verwachten. dan is een langere UTP kabel nog altijd goedkoper.

• rjf

rjf

Vetpriester

Topicstarter
5 jaar terug hadden ik een ander modem toen heb ik ook gebeldt
en hebben ze de sterkte van het signaal veranderd(verbeterd)

Het heeft 5 jaar lang gewerkt ook toen ik wisselde van modem.

inderdaad je wordt gevraagd om het modem zo dicht mogelijk bij de wandcontact doos te plaatsen!

Waarom ik dat 5 jaar terug niet heb gedaan joost zal het weten?

De kabel naar boven ligt netjes weg gewerkt en ik heb niet veel zin om te gaan verbouwen

waar ik wel wat voor voel is die versterker als het werkt, iemand?

ook maar ff mailen in de caiway nieuws groep

tks

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
versterkers zullen trouwens niet werken, deze versterken alleen het TV-signaal, niet het internet signaal.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• job

job

wat is dat nou voor onzin..
Misschien als je een goedkoop versterkertje koopt van een 2 tientjes..
Dan niet nee. dan kan het voorkomen dat je internet signaal buiten het frequentie bereik van de versterker valt. En zo'n versterker is niet retour geschikt.

Er zijn gewoon speciale versterkers op de markt waarmee je ook het internet signaal versterkt, en die ook retour geschikt is..
reken zo rond de 100 euro daarvoor.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 03-10-2004 15:13 ]

Verwijderd

vroeger LANde we toch altijd via coax (10mbit) moet genoeg zijn voor je internet lijkt me. als je een oud hubje op de kop kunt tikken met utp en bnc aansluiting misschien een optie? hoef je in ieder geval je kabel niet te vervangen...

• job

job

een 50 ohm kabel voor lan, is wel wat anders dan een 75 ohm kabel voor tv/radio/internet.
en beide systemen werken volgens een compleet ander "protocol". een hubje aansluiten gaat je echt niet lukken :)
Leuk bedacht, maar helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 03-10-2004 15:13 ]

• rjf

rjf

Vetpriester

Topicstarter
Ze hebben hier van caiway een shop in naaldwijk volgens mij
ik denk dat ik daar is ga vragen over die versterker

welke freqenties het internet signaal zit?

ik heb nog ff gezocht bij die caiway shop
die heeft er twee staan

* Huis versterker met 1 in- en 1 uitgang merk bremi !
retour geschikt,
voorzien van F connectoren voor in- en uitgang.
Versterker heeft de juiste voor uw kabelnet geschikte retourfrequentie.
Tijdelijk van € 68.00 voor:
€ 58.00

* Huisversterker met modem uitgang
geschikt voor een retourband 30 of 60 MHz.
In en uitgangen met F connectoren.
De versterker heeft 3 Radio/TV uitgangen en 2 retourgeschikte uitgangen waar u een kabelmodem op aan kunt sluiten.
Tijdelijk van € 102.00 voor:
€ 79.00

beetje duur hoeveel zou het hun kosten om die "potmeter" wat verder op te draaien?

die f connectoren zijn dat die gewoone radio /tv pluggen? of zijn dat connectoren met schroefdraad,want dan heb ik er niet veel aan !

[ Voor 80% gewijzigd door rjf op 03-10-2004 15:44 ]

• job

job

Dat verschilt een beetje per kabelmodem.
dit zijn de gegevens van de motorola sb5100

upstream: 5 - 42 mhz
downstream: 88 - 860 mhz..
En de breedte van het downstream signaal is ook weer afhankelijk van het kabelbedrijf. bieden ze 4mbit aan, dan is het frequentiebereik smaller dan als ze 10mbit aanbieden.

[ Voor 106% gewijzigd door job op 03-10-2004 15:24 ]

Verwijderd

rjf schreef op 03 oktober 2004 @ 15:16:
.....
beetje duur hoeveel zou het hun kosten om die "potmeter" wat verder op te draaien?
...
Ik vraag me af ofdat het voor hun echt een kwestie is van een potmeter wat verder op draaien. Volgens mij moet het totale vermogen van het systeem wat ze gebruiken verdeeld worden over alle aansluitingen die er zijn, dus als het vermogen per aansluiting omhoog gaat, dan kunnen ze minder aansluitingen per 'root aansluiting' gebruiken. Ik denk athans dat het zo werkt, ik heb (verder) geen verstand van COAX communicatie of signalen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kans dat ze het signaal versterken in de hele wijk (minstens 1000 aansluitingen) omdat er één persoon zonodig z'n Terayon achter een splitter en 10m coax moet zetten is nihil. Een te sterk signaal is namelijk net zo funest als een te zwak signaal, bovendien krijgen mensen dan allicht last van strepen op hun TV (ook niet bevorderlijk).

Een versterker is ook niet zaligmakend- een retourgeschikte versterker versterkt het binnenkomend signaal, maar of het ook de retoursignaal zelf versterkt durf ik te twijfelen- en het is die retoursignaal die bepaalt of je modem goed online zit of niet (als die te zwak is kan de TeraLink er ook niets mee).

Dat 5 jaar lang een foute situatie goed gaat is hoe dan ook GEEN ENKEL garantie voor de toekomst en is nog minder reden om te eisen dat je kabelaar buitengewone maatregelen gaat nemen omdat je zelf niet de boel conform normale aanwijzingen gaat aansluiten. Dat is de hele grap van 'unsupported' dingen die goed gaan, je kunt nooit achteraf zeiken dat je er recht op hebt :o

Verder is Overige Hardware geen dumpbak- Internet & Telefonie is er niet voor niets :o

Move OH -> IT

Edit:
Enneh, IMHO krankzinnig om te overwegen EUR 100 uit te geven voor een retourgeschikte versterker als een rol UTP en een middagje wegwerken ervan het probleem ook gewoon kan verhelpen :z

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 04-10-2004 01:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Je ziet dit heel veel. Waarschijnlijk zijn er bij jou in de buurt nieuwe aansluitingen gemaakt waardoor het signaal bij jou op de kabel dus werkelijk slechter kan worden. Je ISP kan dit bijregelen in de wijkkast, maar dan kan het signaal van een ander weer slechter worden. Ook vinden ze dit gewoon te veel werk. Omdat ze dat bijregelen/nakijken dus willen voorkomen, garanderen ze het signaal maar tot 1 meter na het CAI. Ook al heeft het altijd gewerkt, en kan er best iets anders aan de hand zijn, je zult eerst je modem (tijdelijk) moeten verplaatsen, voordat ze er iets aan doen. Als het verplaatsen van je modem al voldoende werkt (Wat onwaarschijnlijk is, als je een goede kabel hebt gebruikt), is het je eigen probleem. Je zou eens kunnen proberen om je modem een paar dagen te verplaatsen, mocht het dus niet helpen zal je ISP voor je in actie (moeten) komen. Zzodra het gefixed is, sluit je het dan weer aan zoals het nu is:p
diisclaimer: nee, dit is niet de bedoeling van je isp, en doe dit dus vooral niet

[ Voor 32% gewijzigd door Luxx op 04-10-2004 02:15 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• rjf

rjf

Vetpriester

Topicstarter
goed goed ik zal wel een utp kabeltje trekken
het signaal over 10~15 meter utp kabel zal wel te verwaarlozen zijn?

nu weet ik het weer waarom ik 5 jaar geleden geen utp kabel heb getrokken
ik had die coax kabel al liggen voor m'n tv kaart .

mooi bedankt voor het verplaatsen

[ Voor 9% gewijzigd door rjf op 04-10-2004 02:48 ]

Verwijderd

@rjf

zit je ook toevallig in postcode 3112 schiedam?

• rjf

rjf

Vetpriester

Topicstarter
nee 3143 bij de veerpont mssl <> rozenburg
ik heb de laatste weken zo af en toe last van
een kleine wijk met maar 300 woningen ?

Verwijderd

Het kabeltje tussen de wandcontactdoos (abonnee overname punt) en de signaalverdeler (indien aanwezig) moet zo kort mogelijk zijn.

Het kabelje tussen de signaalverdeler of de splitter en het modem moet ook zo kort mogelijk zijn.

Hoe hoger de snelheden worden, hoe gevoeliger het modem wordt voor de ruis op een lijn.

Verwijderd

Magic schreef op 03 oktober 2004 @ 15:00:
versterkers zullen trouwens niet werken, deze versterken alleen het TV-signaal, niet het internet signaal.
Niet waar, je retourband wordt niet versterkt, je downstream signaal die gewoon op een televisie kanaal zit dus wel.

• nl0pvm
  • Laatst online: 17:41
>Je ziet dit heel veel. Waarschijnlijk zijn er bij jou in de buurt nieuwe aansluitingen >gemaakt waardoor het signaal bij jou op de kabel dus werkelijk slechter kan >worden.

Is nou niet echt een nieuwbouwwijk

>Je ISP kan dit bijregelen in de wijkkast, maar dan kan het signaal van een ander >weer slechter worden.

Dus dat gebeurt nooit 1 iemand die op het rand van het toelaatbare werkt in orde maken door meer dan het standaard niveau uit te sturen en een X aantal aansluitingen duperen met slecht tv beeld.

Losstaand van het feit dat het totaal geen zin heeft want je retour wordt niet versterkt.

> Ook vinden ze dit gewoon te veel werk.

tja tis maar hoe je het opvat.

> Omdat ze dat bijregelen/nakijken dus willen voorkomen, garanderen ze het
> signaal maar tot 1 meter na het CAI.

ik citeer uit de handleiding van het Terayon modem:
"Zorg ervoor dat eventuele coax-verlengkabels niet langer zijn dan 15 meter."

>Ook al heeft het altijd gewerkt, en kan er best iets anders aan de hand zijn, je
> zult eerst je modem (tijdelijk) moeten verplaatsen, voordat ze er iets aan doen.
Je kan ook gewoon bellen met de helpdesk, die zullen dan de korte kabeltest doen (weet ik uit ervaring :-) ) en aan de hand daarvan kan worden bepaald of het signaal wat wordt aangeboden bij jouw huisaansluiting volstaat. Als dat niet zo is ligt het dus aan CAIW en anders is er iets niet goed aan jou kabel. (te goedkoop bijvoorbeeld)

Succes!

• rjf

rjf

Vetpriester

Topicstarter
De korte kabel test is duidelijk

1 meter kabel + splitter is goed
10 meter + splitter is af en toe geen signaal
als ik de splitter tussen die 10 meter uithaal werk het wel
maar ja dan kan m'n moeder geen tv kijken !

We hebben het hier over 9 meter coax kabel "cai -1997 -bedea - coax - twaalf "
dit is niet de zooi die onlangs kocht bij de formido
een koper kern met daarom heen 10 tal "koperen" gevlochten draadjes

deze draad, die ik hier heb liggen is kopern kern met daarom heen plastic daarom heen een laag koper en dan goed gevlochten mantel

volgens mij zegt die twaalf wat over de kwaliteit weet het niet zeker

de draad ligt, er gebeurt nooit wat met die draad.

link naar coax twaalf
http://www.winkelplein.nu...yPs&page=detail&Id=137375

[ Voor 24% gewijzigd door rjf op 05-10-2004 00:43 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Ik zou eerst die splitter maar eens fatsoenlijk aansluiten:
code:
1
2
AOP -> signaalverdeler -> modem
             +-> TV splitter -> TVs

Als je dingen gaat splitten voor je signaalverdeler, gaan die TVs storen op je retourband. Hoeveel gare TV's ik wel niet heb gezien die gekke dingen terug de kabel op zetten, je wordt er gewoon naar van (al helemaal als je in de kelder met sokken op de betonvloer de kabel uit de signaalverdeler draait *bzzt*)

Je signaalverdeler is gemaakt om retoursignaal alleen toe te staan op de modem in/uitgang.

Je modem kan gerust met 20 meter coax ertussen werken, als het maar goede kwaliteit coax is. Ik heb kabelnoord honderden, zei het niet duizenden installaties zo zien aanleggen, waarbij een stuk coax van 15 meter werd gebruikt, die vervolgens nog eens met een stuk van 5 meter verlengd werd mocht het net niet aan de PC toekomen. Let wel dat kabelnoord voornamelijk com21 gebruikt, die kunnen wat meer hebben dan bijvoorbeeld motorola.
Pagina: 1