7.1 / 6.1 receiver met goede voorversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 15:16
Ik ben opzoek naar een goeie 6.1 / 7.1 Receiver waarbij er een goed oorversterker gedeelte aanwezig (voor mijn aktieve front speaker) het uitgangsvermogen voor de rest van de kanalen hoef niet zoveel te zijn.
Ik wil deze kopen van het geld dat ik kan krijgen door het verkopen van mijn : Vincent SA31 voorversterker
Denon 1801 receiver

hefet er iemand van jullie ervaring met het aansluiten van aktieve speakers. en weet iemand wat ik kan vragen voor de voorversterker en receiver?

alvast bedankt

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-08 21:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien staat er wat op www.hifi.nl ? In de tweede hands hoek worden ook vaak leuke dingen aangeboden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• michelkoenders
dar staan idd veel receivers maar daar staan geen 6.1 / 7.1 receivers

ik heb zelf ook nog gekeken:
Harman/Kardon AVR 230
Harman/Kardon AVR 330
Marantz SR4400
Yamaha RX-V750RDS

heeft iemand hier ervaring mee?

en weet iemand wat ik nog kan vragen voor mijn:
Denon AVR1801
Vincent Sa-31

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 11:33
Onkyo TX-SR701E

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:02
de kleinere yamaha modellen (450rds heb ik ) zijn 6.1 ik wete niet of 7.1 echt een must is maar de 6.1 receivers zijn ook in een vele lagere prijsklasse te krijgen :)

Last.fm
Films!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

michelkoenders schreef op 03 oktober 2004 @ 14:09:
Ik ben opzoek naar een goeie 6.1 / 7.1 Receiver waarbij er een goed oorversterker gedeelte aanwezig (voor mijn aktieve front speaker) het uitgangsvermogen voor de rest van de kanalen hoef niet zoveel te zijn.
Ik wil deze kopen van het geld dat ik kan krijgen door het verkopen van mijn : Vincent SA31 voorversterker
Denon 1801 receiver
Je moet zelf maar uitzoeken/beluisteren wat je lekker vind klinken... Policy is dat we je hier niet er veel in kunnen helpen (buiten dan ontelbaar modellen schreeuwen, zodat je uiteindelijk het ook zelf niet meer weet).
hefet er iemand van jullie ervaring met het aansluiten van aktieve speakers. en weet iemand wat ik kan vragen voor de voorversterker en receiver?
Wil je active fronts aansluiten, doe je dat zeker niet via de hoofdtelefoonaansluiting :X . Je moet gewoon zorgen dat je reciever pre-outs heeft! Daar kun je dan net zoveel actieve speakers aanhangen als je zelf wil :).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 16:05
hoe groot is je kamer. Veelal is 6.1/7.1 vaak overkill in een kleine kamer (-20m2)

Ik zelf geef liever meer geld uit aan een goede 5.1 installatie dan een 6.1/7.1 omdat ik in mijn relatief kleine kamer het verschil niet hoor

• michelkoenders
ik koop nu wat nieuws dus wil eigenlijk wel gelijk ninimaal 6.1
maar heeft iemand ervaring met het aansluiten van de pre outs. zit er bij verschillende modellen nog verschil in het signaal. en zoals denon hebben veel modellen al geen pre-out aansluitingen

Verwijderd

Ik heb gisteren een Pioneer VSX-d814 besteld. Voldoet denk ik ook wel aan jouw eisen. Pre-outs, 6.1, en toch netjes geprijst. In de pricewatch vanaf 300 euro.
Specs:
http://www.pioneer.nl/nl/...id=8431&taxonomy_id=62-98

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 09:45 ]

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 13:05
De Denon AVR 2105 en hoger hebben zeker pre-outs en ik meen dat de 1905 ze ook heeft hoor!
Ook een andere voor de hand liggende kandidaat als de Marantz SR4500 heeft ze wel. De Sony STR-DB795 echter niet.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Verwijderd

Alle Marantz modellen vanaf de SR4400 en NAD's receivers hebben allemaal wel pre-outs en zijn 6.1. Er zijn vast nog wel veer meer merken die dit soort modellen hebben. Het beste is om gewoon even een winkel binnen te lopen en te vragen! (Daar kan je dan misschien ook een goede prijs krijgen voor je te verkopen apparaten.)

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 22:53
7.1 is echt veel beter als 6.1. 6.1 hoor je niet echt heel duidelijk: als je achterboxen goed zijn opgesteld heb je die mid achter niet nodig. Van de andere kant zal weet ik nog niet zo snel een 7.1 titel te noemen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Heel simpel: geen pre-outs, niet kopen! Of er verschil ik zit? Dat zul je zelf moeten ervaren... dus speakers inladen en op weg naar de winkel!

• michelkoenders
bedankt voor al jullie adviezen. ff snel speakers inladen zal er nie inzitten want zijn aan de grote kant. heb vanmiddag zelf de marantz SR4400 geluisterd. en die klonk wel super maar wil hem ook nog luisteren met mijn eigen aktieve speakers.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 10:59
Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk koopt. Zit een beetje naar hetzelfde te kijken heb ik in de gaten

• michelkoenders
ik ben eigenlijk helemaal van mij plan af gestapt. en heb nu stereo en home cinema helemaal gescheiden. ik heb nu alle digital bronnen zoals DVD Computer op mijn denon aangesloten. En ook alles analoog CD Speler Computer op de vincent aangesloten. en van allebij de apparaten de pre-outs via een schakelaar op de speakers aangesloten en dit werk perfect. Mijn belangrijkste reden hiervoor is dat er veel verschil zit in de uitgangs spanningen van de vincent (2 V) en denon(1 V) en dat de vincent gemodificeerd is op de eigenschappen van de luidsprekers. waardoor de muziek voller klinkt en dus meer tot z'n recht komt. en nu kan ik ook echt het maximale uit m'n luidsprekers halen

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

michelkoenders schreef op 05 oktober 2004 @ 22:52:
ik ben eigenlijk helemaal van mij plan af gestapt. en heb nu stereo en home cinema helemaal gescheiden. ik heb nu alle digital bronnen zoals DVD Computer op mijn denon aangesloten. En ook alles analoog CD Speler Computer op de vincent aangesloten. en van allebij de apparaten de pre-outs via een schakelaar op de speakers aangesloten en dit werk perfect. Mijn belangrijkste reden hiervoor is dat er veel verschil zit in de uitgangs spanningen van de vincent (2 V) en denon(1 V) en dat de vincent gemodificeerd is op de eigenschappen van de luidsprekers. waardoor de muziek voller klinkt en dus meer tot z'n recht komt. en nu kan ik ook echt het maximale uit m'n luidsprekers halen
Lijkt me een prima oplossing. Beste van beide weerelden :Y)

Wat je ook kunt doen is de pre-outs van de denon doorlussen naar de Vincent, scheelt je een schakelaar. Je hebt dan wel twee volume regelingen ;). Vraag is wat beter is. Als je een goede schakelaar heb, zou ik die mooi zo laten :)

• michelkoenders
ik heb nu redelijk goede schakelaar ik wil alleen de inwendige bekabeling nog ff vervagen voor wat betere. de zitte al vergulde connectoren aan. en opzicht werkt het zo echt goed. heb nu gewoon 2 voorversterkers 1 voor stereo en 1 voor HT ps ik ga nog wel even proberen met doorlussen kijken of er verschil te horen is

Verwijderd

michelkoenders schreef op 05 oktober 2004 @ 22:52:
ik ben eigenlijk helemaal van mij plan af gestapt. en heb nu stereo en home cinema helemaal gescheiden. Mijn belangrijkste reden hiervoor is dat er veel verschil zit in de uitgangs spanningen van de vincent (2 V) en denon(1 V) en dat de vincent gemodificeerd is op de eigenschappen van de luidsprekers. waardoor de muziek voller klinkt en dus meer tot z'n recht komt. en nu kan ik ook echt het maximale uit m'n luidsprekers halen
Gemodificeerde SA31... Hmmm... Laat me raden, je hebt Active Pied Pipers! Ik zit met hetzelfde dilemma, Home Theater en ook nog goede muziek kwaliteit vraagt bijna om een scheiding tussen beide, tenzij je over zeer veel geld beschikt en AV versterkers (geen receivers) van €4000 of hoger gaat kopen, zoals DENON, ARCAM, etc. Dan dek je de lading volledig. Tenminste... zo kijk ik er nu tegenaan. Ik zal dit topic even in de gaten blijven houden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 16:30 ]

Pagina: 1