Toon posts:

9600Pro koelertje geeft K*t geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb mijn pa's 9600Pro tegen mijn FX5200 geruild, maar net zoals hij in de HP van mijn pa deed: het koelertje slipt ergens aan...

Heeft iemand hier ook problemen mee?

Is het koelertje vervangbaar?

Verwijderd

ik had het eerst ook, nu heb ik (http://www.zalmanusa.com/...view.asp?idx=138&code=013 ) de ZM80D-HP gekocht van zalman en die werkt erg goed!
Maar verder zijn er genoeg coolers die erop werken hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm... Hoe 'sloop' ik het koelertje er dan vanaf..

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 14:06:
hmm... Hoe 'sloop' ik het koelertje er dan vanaf..
Met een platbek tangetje.... je knijpt dat zwarte ding in.. zodat die naar achter kan.
Waardoor de koeler los is aan één kant, en dan de ander :o

Verwijderd

Topicstarter
ahja tis ook zo hehe...

maar uhm als ik hem er niet af wil halen, gaat ie dan stuk? of is hij wel te 'repareren'
Mn PC is lekker gekoeld voor de rest met 3 zahlman koelers
(1 x ZM-F2 voorin en 2 x ZM-OP1 achterin)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 14:15 ]

• matinez
  • Niet online
Misschien kun je een foto posten, ik word niet veel wijs van "het koelertje slipt ergens aan..", valt het te modden >:) ?

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn pa niet veel gekloot met zijn HP wil hebben (hij is overal bang voor) valt er nog alles uit te halen

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 14:21:
Aangezien mijn pa niet veel gekloot met zijn HP wil hebben (hij is overal bang voor) valt er nog alles uit te halen
"valt er nog alles uit te halen", k denk andersom.
" Er valt niks te kl*ten dan" :7

Verwijderd

Topicstarter
nee... de kaart is nu van mij :)

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 22:45
Of je kan ook voor de Arctic Cooling VGA Silencer gaan, dat is zeker een aanrader, is goedkoper en superstil, koelt even goed (in lage stand, maar beter dan de zalman in hoge stand) maar is vooral stuk minder 'angstaanjagend'/makkelijker dan die zalman om te monteren voor beginners.

success

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

Ik denk dat die fan gewoon in onbalans is ==> binnen garantie: RMA-en dat dingetje, buiten garantie:

Andere koeler kopen, ik had het ook bij m'n Sapphire 9600Pro, en daar zit nu een ZM80C-HP op, net één weekje buiten garantie. Overigens zit hij nu helemaal aan 0dB.

Een fan is meestal helaas niet te repareren, dikke kans dat de lagers gewoon rot zijn, of dat de fan algemeen in onbalans is geraakt. Je zou kunnen kijken ofje nog wat kan buigen, of anders een druppeltje naaimachine olie (als je er bij kan) tussen de lagers.

Verwijderd

Topicstarter
mja zal es ff wat porren B)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Olie helpt maar tijdelijk. Of de koeler vervangbaar is door zo'n zelfde hangt van de koeler af.

Soms heb je gewoon een vierkant 3x3 of 4x4 koelertje en die zijn los te krijgen van bijvoorbeeld Spire.
Je kan zelfs nog de koeler stilzetten en dan zelf een 80x80 fan er onder hangen als je een beetje creatief bent..... maar net wat je zelf wilt.

In de compu winkel wisselen wij vaak de koeler om met een kaart die toch al kapot is binnen de garantie. Dan wordt ook meteen die koeler vervangen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Zou olie helpen? tklinkt wel als lagers

Verwijderd

nee, gooi er een beetje water op :9 tuurlijk zal olie werken :+

Verwijderd

Topicstarter
hmmz... kan ik het er gewoon bij 'gooien'??
Pagina: 1