Toon posts:

van comp naar versterker; hoe aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is vast al heel vaak gevraagd, of iedereen weet het al, maar toch de volgende vraag:
Welke uitgang gebruiken?
Wat voor snoertje/stekkertje het beste?
Aanwezige uitgangen o.a.:
1 voor de kleine boxjes (miniplugje)
2 composite video-uitgang (aanwezig i.v.m. interne dvd-speler)
3 S-video-uitgang (ook voor de dvd)
4 ...

Een link naar uitleg hierover is ook heel welkom!

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:50
Je kunt gewoon de uitgang gebruiken waar je normaal gesproken je speakertjes op aansluit.
Die stop je in de aux van je versterker (of een andere ingang m.u.v. phono) en het werkt prima.

Vertalen.nu

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

Flotter

Pelipper!

Zorg er wel voor dat je 'm op een onversterkte uitgang zet (v.d. geluidskaart). Line out dus en geen speaker out. Bij een soundcard met maar 1 uitgang (line/spk) moet je ervoor zorgen dat de versterking uitstaat.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
Heb net wat geprobeerd op de aux van de versterker, maar lukte niet. Alleen maar harde bromtoon.
Gewone speakertjes weer aangesloten, maar nu komt er bijna geen geluid meer uit.

Geluidskaart opgeblazen? Kan dat?
Zo ja, wat nu?

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Je moet oppassen met het aansluiten van je pc op een audioinstallatie. Dit heft te maken met aarding. Een pc wordt meestal geaard en een audioinstallatie niet. Hiervoor zijn galvanische scheidingen nodig (meestal in de vorm van een transformator) die bij de goede pc-zaak of een elektronicazaak te koop zijn.
Vervelend genoeg kun je nu inderdaad je geluidskaart hebben opgeblazen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Uit die composite video uitgang komt vast wel geluid ja, ik zou het gewoon daarmee proberen.

Is een BEETJE nadenken nou zo moeilijk?

Verwijderd

Topicstarter
Als die opgeblazen is, dan hoef ik het op de composite video-uitgang ook wel niet meer te proberen.

Verder doet alles het naar het zich laat aanzien nog.

Heb nu dus een ander probleem. Heb de comp nog niet zo lang, valt misschien onder garantie????

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FYI, het was sarcastisch bedoeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Flotter

Welke versterking moe(s)t uitstaan?

In de usermanual staat iets van dat de uitgang voor de speakertjes een 'line-pin' heeft en aldus als extra cd-station kan worden aangesloten op de aux.

Dat heb ik dus geprobeerd. Dan mag die toch maar niet zo makkelijk kapot gaan?

Verwijderd

Topicstarter
thkns printerman

Inmiddels is m'n pc opgehaald, gerepareerd, nieuw moederbord (geintegreerde geluidskaart) vervangen, en terugbezorgd met tnt (allemaal onder garantie !) ; wat nu ?? om niet weer de boel op te blazen ??

Weet van niks!!
Vertrouw ook niet alle adviezen hier. Wie weet er een paar links naar eenvoudige uitleg pls.?

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik heb gewoon mijn line out van geluidskaart op aux van stereo set gehangen (kenwood). Werkt perfect. Alleen jammer dat mijn buro niet precies in het midden van mijn speakers staat, dus dat ik de rechterkant keihard hoor, en de linker kant nauwelijks (moet je steeds met de balans knop kutten:(). Eigenlijk moet ik ook nog eens een nieuwe stereo set, met hele vette speakers+sub woofer. Maar dan wel goed (niet zo'n plastic geval.. maarja $$$$ :()

• Dikdoan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06-2025

Dikdoan

Kijk, ik kan nog lopen

Zorg ook dat wanneer je gaat verbinden dat alles uitstaat. Dan is de kans van opblazen ook wat kleiner. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Gewoon tulpstekkers in de AUX van versterker en jack in de line out van geluiskaart. Ik heb zelfs een zelfde aansluiting maar dan andersom voor het opnemen van minidisks op m`n pc...

Zolang ie het blijft doen....

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

RTFM |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Exirion idd, tis zow moejluk... staat allus in....

I see dead pixels...

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 23:49
Tsja wat wil je als je een vent bent en Lucia heet >:)
Pagina: 1